Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 8615
Godt med smør
Etter en del tulling med stoff. Aldri noe misbruk. Har jeg funnet ut at jeg kan gjøre pengene verdt noe. Og slutte å ruse meg og oppleve midertidlig glede og opp og nedturer.

Jeg vil utforske ett nytt kapittel innen rusbruk. Psykadelika, jeg vil ha en tur. Jeg vil ha en tur, som endrer syn på verden. Som utvider sinnet mitt.
Selvfølgelig vet jeg att det ikke er gjort på en to tre, innta syre. Og bam. Ny verden4u, men jeg er lei av vanlig rusbruk. Det er ikke en form for å trappe opp, tvert i mot. Jeg begynner bare og føle meg klar for psykadelika. Og det er som verktøy.


Men, så ung som jeg er. Aner jeg dessverre ikke om jeg kan stole på meg selv, og om jeg bare er veldig veldig sugen på å prøve noe nytt, og lurer derfor meg selv til å tro att jeg er klar. Det er her jeg ønsker att noen flere kan dømme og analysere min situasjon.


Så videre til denne tråden http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=116024 , og fire store spørsmål som er der.

1)
For det første, hvor stabil er psyken din? Hvordan har du det med deg selv, og hvordan pleier du å reagere på uventede og plutelige situasjoner som kan virke skremmende

Psyken min. Vil jeg si er stabil. Som sagt hender det jeg blir apatisk og ganske likegyldig vist noe skjer innen famillien eller venner. Men glir jeg inn i en sann tilstand varer det ikke i månedsvis, litt moping og syting i starten, deretter ligger det bare latent bak i hodet og jeg tenker på det av og til, hemmer ikke livet mitt.
'Er gla i meg selv, og verdsetter hvor jeg er på vei i livet mitt. Utdanning, jobb og venner "the whole enchilada"
Rolig og tenker stort sett igjennom det jeg gjør og synes vertfall selv jeg er flink å reflektere over livet mitt og situasjoner i ny og ne.

Klarer ikke å besvare spørsmålet ytterligere.

2)
Nytt punkt. Hvor gammel er du?

Her går det sikkert gale. For øyeblikket er jeg faktisk bare 16 år gammel, men klarer ikke helt å assosiere meg med de andre på min alder som ruser seg. Fordi jeg drikker kanskje 10 ganger i året. Menst de gjør det i løpet av en sommer. Og av de som røyker, så røyker de flere ganger i uken. Eller kanskje hver helg. Jeg derimot handler en femmer, kanskje jeg røyker 2-3 dager i strekk, kanskje bare hver helg. Men etter femmeren er vekke går det alt fra minst 4 uker til 2-3 måneder.

Skal selvsagt bruke psykadelika (sopp, syre eller RC) i sommeren, menst jeg ikke har noe annet å bekymre meg for, som skole eller jobb.


3)
Familie sykdommer og latente lidelser.


Ganske enkelt besvart. Ingen som jeg vet om i den vide slekten min. Hatt schizofreni eller vært bi-polar. Ikke noe mer å tilføye og det er alt av informasjon jeg har.


4)
Hva søker du? Hva vil du oppnå med disse endrede bevissthetstilstandene? Hvis du tror at disse stoffene er godt egnet for å ruse seg på så vet du ikke nok om hva disse stoffene kan gjøre med deg.


Det jeg søker, er å utvide sinnet mitt. Få ett videre spekter på livet. Umiddelbart realisere en stor sannhet. Det har seg sann att en del av de tingene jeg har lært. Jeg vil bruke psykadelika som ett verktøy for å forbedre meg. Svarte allerede litt på dette i starten av posten.


Jeg er egentlig sliten av å skrive nå. Og begynner å gå tom for ting å skrive. Er det noe du eller dere føler dere mangler svar på. Må dere bare gi lyd. Vist ikke vil jeg gjerne att noen erfarne psykonauter kan analysere min situasjon.

Har allerede sendt noen pm rundt til noen en som har hatt erfaring med psykadelika. Og ble godkjent til flytur.
Ha en videre fin aften. Og kanskje dette kan bli en rettelinje for andre som er i min tilstand, som lurer på om de er klare. Selvom ikke alle mennesker er like, har vi vell noen ting som krysser over som vi er enige om.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg er ingen erfaren psykedelia-bruker, men utifra det jeg leser, selv om du er ung, virker det som om du kan være klar for en liten tur ja.

det eneste jeg råder deg til, er å ta tiden du trenger, ikke pushe, og start sakte med f.eks en lav dose sopp slik at du får innblikk i hva det vil si å være på hallusinogener.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
jeg er ingen erfaren psykedelia-bruker, men utifra det jeg leser, selv om du er ung, virker det som om du kan være klar for en liten tur ja.

det eneste jeg råder deg til, er å ta tiden du trenger, ikke pushe, og start sakte med f.eks en lav dose sopp slik at du får innblikk i hva det vil si å være på hallusinogener.
Vis hele sitatet...
Skal ikke begi meg ut på noe før minst 6 måneder. Har tenkt over det lenge, er først nå jeg deler det med nff.
"Hatt schizofreni eller vært bi-polar."

Altså noen i familien din er schitzo? Da ville jeg ha vært ytterst forsiktig min venn, slike sykdommer kan ligge og lure, for så å bryte seg fram når du er mest åpen for det(under en tripp f.eks)
Han mente vell at det var ingen i familien som hadde hatt schizofreni eller vært bi-polar...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
tror heller han mente at de IKKE hadde historikk på det..
Trådstarter: les over tråden din neste gang og sørg for å bruke punktum rett, det blir noe slitsomt å lese med mye gramatikkfeil..
Ja, stussa litt jeg også, men tenkte det var greit å poste det, sånn just in case.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
tror heller han mente at de IKKE hadde historikk på det..
Trådstarter: les over tråden din neste gang og sørg for å bruke punktum rett, det blir noe slitsomt å lese med mye gramatikkfeil..
Vis hele sitatet...
Beklager, beklager, har hatt en rimelig slitsom lørdag. Det går utover søndagspsyken min. Feil tidspunkt og lage en så viktig tråd men, La oss ignorere den og vist alt er klarert på det punktet vil jeg at vi skal heller pirke på psyken min, enn de gramatiske problemene jeg opplever i dag.

Vist noen i slekten min hadde hatt schizofreni eller vært bi-polar jeg ikke så dum att jeg ville ha røyket hasj selv med store mellomrom, siden det da er russisk rulett med hjernen
njaaa, russisk rulett med hjernen er kanskje litt å overdrive. men, men. bra du er såpass moden i knollen
go for it.
vær gjerne med noen med avslappende utstråling som har gjort dette før, ha noe god musikk, spis noe god mat før du begynner.
De fleste som prøver syre første gangen er så facinert av alt de ser og hører og kan føle og ta på osv. at de ikke begynner å gruble. Det kommer somregel etter et par tripper.

for å sitere beatles:
Turn off your mind, relax
and float down stream
It is not dying
It is not dying

Lay down all thought
Surrender to the void
It is shining
It is shining

That you may see
The meaning of within
It is being
It is being

That love is all
And love is everyone
It is knowing
It is knowing

That ignorance and hate
May mourn the dead
It is believing
It is believing

But listen to the
color of your dreams
It is not living
It is not living

Or play the game
existence to the end
Of the beginning
Of the beginning
Vis hele sitatet...
Forøvrig en helt konge sang å høre på når man tripper
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av enlighten Vis innlegg
go for it.
vær gjerne med noen med avslappende utstråling som har gjort dette før, ha noe god musikk, spis noe god mat før du begynner.
De fleste som prøver syre første gangen er så facinert av alt de ser og hører og kan føle og ta på osv. at de ikke begynner å gruble. Det kommer somregel etter et par tripper.

for å sitere beatles:


Forøvrig en helt konge sang å høre på når man tripper
Vis hele sitatet...
Tro meg, så lenge jeg planlegger det er det ikke sjangs for att jeg tar syre med dårlig setting. Kommer ikke til å ta taxi tilbake frå byen menst jeg er syrepåvirket eller noe sånt :P

Men, jeg vet ikke hva jeg skal prøve først. LSD eller SOPP, kanskje RC?

Tingen med LSD er att det varer så sykt lenge. Følest sikkert ut som jeg aldri skal lande.

Men i hvor kaotisk trippen kan være. Sendte jeg en PM til ett medlem her på forumet, som hadde hatt minst like store openbaringer under sopptur som LSD.

Har lyst å prøve alt. Men, det blir overtid, lurer bare på hva jeg skal angripe først.


Og til dere som ikke synes dere har tilstrekkelig med svar, still meg gjerne flere spørsmål. Så skal jeg besvare etter beste evne. Det må da være noen som ikke vil sende meg på flytur? vi trenger protagonister antagonister the whole shabangabang.
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Tro meg, så lenge jeg planlegger det er det ikke sjangs for att jeg tar syre med dårlig setting. Kommer ikke til å ta taxi tilbake frå byen menst jeg er syrepåvirket eller noe sånt :P

Men, jeg vet ikke hva jeg skal prøve først. LSD eller SOPP, kanskje RC?

Tingen med LSD er att det varer så sykt lenge. Følest sikkert ut som jeg aldri skal lande.

Men i hvor kaotisk trippen kan være. Sendte jeg en PM til ett medlem her på forumet, som hadde hatt minst like store openbaringer under sopptur som LSD.

Har lyst å prøve alt. Men, det blir overtid, lurer bare på hva jeg skal angripe først.


Og til dere som ikke synes dere har tilstrekkelig med svar, still meg gjerne flere spørsmål. Så skal jeg besvare etter beste evne. Det må da være noen som ikke vil sende meg på flytur? vi trenger protagonister antagonister the whole shabangabang.
Vis hele sitatet...
Angående hva du skal prøve først: Savia. Sier ikke nødvendigvis at det er et bra førstebruk av psykadelisk, men det er kortvarig og var mitt første møte andre rusmiddler enn nikotin og alkohol og jeg har ikke angret i et sekund siden. Dessuten er det fortsatt lett å få tak i, du trenger ikke komme i et miljø selv om du kansje allerede har et slikt miljø ved tidligere ruserfaringer. Kjøp gjerne en svak extract og jobb deg forsiktig oppover siden det er veldig lett og ta for mye og få en forferdelig virkelig(det virker ihvertfall slik) badtrip. Tok det selv i en alder av 15 fordi jeg selv syntes at jeg var moden, men har nå satt videre utforsking av psykadelika på hyllen frem til jeg blir eldre. Er foresten 16 år nå.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Angående hva du skal prøve først: Savia. Sier ikke nødvendigvis at det er et bra førstebruk av psykadelisk, men det er kortvarig og var mitt første møte andre rusmiddler enn nikotin og alkohol og jeg har ikke angret i et sekund siden. Dessuten er det fortsatt lett å få tak i, du trenger ikke komme i et miljø selv om du kansje allerede har et slikt miljø ved tidligere ruserfaringer. Kjøp gjerne en svak extract og jobb deg forsiktig oppover siden det er veldig lett og ta for mye og få en forferdelig virkelig(det virker ihvertfall slik) badtrip. Tok det selv i en alder av 15 fordi jeg selv syntes at jeg var moden, men har nå satt videre utforsking av psykadelika på hyllen frem til jeg blir eldre. Er foresten 16 år nå.
Vis hele sitatet...
Salvia ja. Men samtidig, det funker vell ikke så bra for å få en åpenbarelse. Men du har rett, det kan gi en smak på hvordan det er å være påvirket av psykadelika. Men samtidig, jeg har sett på innførsel av stoffet. Hva kan konsekvensene være vist tollen skulle åpne pakken. Tror det er litt risky. Salvia kommer jeg sikkert til å prøve før sommeren, vist sjangsen byr seg. Men ellers har jeg tenkt å prøve sopp, syre eller en form for RC til sommeren, eller når jeg er helt og holdent klar.

Skulle nesten gjort som deg og ventet : /
Sist endret av Apeloff; 5. januar 2009 kl. 03:16.
Sopp er rund i trippen, du kan lett føle deg litt drita i kroppen. Litt som å svømme i masse store behagelige bølger
Syre er mere skarp, du bryr deg ikke om bølger, du _er_ vannet
2-cb er massevisuelt

felles for de fleste psykoaktive er at filteret fra sansene dine(alle 7) blir satt ut av spill, så man opplever verden slik den på mange måter er(klarere farger, du ser energi osv)

Salvia er en helt egen greie spør du meg, kan ikke samenlignes egentlig. litt som et bankran i forhold til en tur på landet

Ta det som det kommer, det kommer til å ordne seg når det er meningen at det skal skje, uansett
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Salvia ja. Men samtidig, det funker vell ikke så bra for å få en åpenbarelse. Men du har rett, det kan gi en smak på hvordan det er å være påvirket av psykadelika. Men samtidig, jeg har sett på innførsel av stoffet. Hva kan konsekvensene være vist tollen skulle åpne pakken. Tror det er litt risky. Salvia kommer jeg sikkert til å prøve før sommeren, vist sjangsen byr seg. Men ellers har jeg tenkt å prøve sopp, syre eller en form for RC til sommeren, eller når jeg er helt og holdent klar.

Skulle nesten gjort som deg og ventet : /
Vis hele sitatet...
Angående innførsel så er det eneste de gjør hvis pakken blir stoppet er å be om resept, hvis du ikke har det så sender de det tilbake der det kom fra, og hvis du handler fra noen greie folk så prøver de å sende det på nytt.

Salvia har jo en lang historie med i maya-indianerene hvor det ble brukt for å falle i transe og lignende, og den har på de fleste en ettereffekt som gjør at depresjoner blir borte, du tenker mer lyst på livet og mer reflektert. Som sagt brukte jeg salvia og har ikke angret.
Selv om du virker som en oppegående person, så vil jeg anbefale deg å vente ett par år før du inntar psykedeliaens verden. Det kan selvfølgelig gå helt greit nå også, men du sier du vil oppleve å se verden annerledes; mitt tips til deg vil være å lære deg meditasjon først og fremst, gjerne yoga også, hvilken som helst aktivitiet som lærer deg å kontrollere sinnet. Det vil gi deg ett mye bedre utgangspunkt og du vil lettere kunne oppnå det du ønsker med turen. Du vil da mest sansynlig føle deg mye tryggere og samtidig ha større forståelse for det som foregår. Slik jeg forstår det så er du ikke ute etter "rusen", men de spirituelle sidene psykedelia og enteogener kan bringe med seg. I såfall så skader det ikke å vente ett par år, men valget blir uansett helt opp til deg, om du føler deg klar, go for it, om du senere innser at du ikke var klar, så har du iallefall fått mye mer respekt for denne typen stoffer og er mer forsiktig neste gang.

Når det er sagt så kan vel Cubensis være en grei sopp for en førstegangstur, den er stortsett rund of fin i kantene, og sopp varer en del kortere enn LSD f.eks. Salvia KAN også være en grei ting å begynne med, MEN salvia kan ikke sammenlignes med sopp/lsd etc. det er en helt egen greie. Salvia er kjapt og brutalt, og man sitter skjeldent igjen med så veldig mye fornuftig etter en tur, nettopp pga alt skjer så fort. Så sånn utifra hva du ønsker å oppnå, så vil jeg heller anbefale sopp framfor noe annet, prøv gjerne med flein først siden den vokser fritt i den norske natur, men vit at flein kan ofte være "litt" mer intens enn f.eks Cubensis. (kommer seff helt ann på dosering ^^)

Uansett, lykke til. Psykedelia er ikke noe leketøy, men det tror jeg nok du har forstått. Take care!
Først av alt Apeloff: Det er INGEN her som kan dømme den psykiske situasjonen din noe bedre enn det du selv kan. Vi kan si alt mulig rart, men det handler til slutt bare om deg selv. Det viktigste jeg tror du kan gjøre er å grundig tenke gjennom for deg selv om "er jeg virkelig klar?", "har jeg lyst til å begi meg ut i dette?", "er jeg klar for en potensiell vri på verdenssynet jeg har?" etc. Hvis svaret er ja på alle disse spørsmålene etter å ha tenkt seg nøye om, så kan du f.eks begynne å lese litt psykedelisk litteratur. Finnes mange gode bøker der ute (ellers er forsåvidt internett full av mye god informasjon) som vil gi deg en fin og teoretisk introduksjon til denne verdenen og du vil få et lite perspektiv på temaet ut ifra kunnskapen du tilegner deg. Vi har mye flott info på forumet vårt også, som du sikkert har merket. God kunnskap og et positivt svar på alle de øvrige spørsmålene setter et meget godt grunnlag, og da er det vel ingenting som skal hindre deg.

Når det gjelder hvilket stoff du skal prøve så ville jeg anbefale sopp, men der igjen så er det vel egentlig hva du føler er best, som faktisk er best. Noen sier salvia her, men det er vel stort sett bare en klovnete og brutal latterlig opplevelse hvor du ikke sitter igjen med noe annet enn et spørsmålstegn over hodet. Det vil neppe gi så veldig mye personlig forståelse for psykedelikaens verden, ditt eget sinn eller våres verden for den sags skyld. Så med mindre du er en praktiserende sjaman og tygger salvia blader og er inneforstått med kulturen rundt planten, tror jeg ikke salvia er den store tingen. Videre så er det selvfølgelig ikke garantert at du vil få en dyp og veldig meningsfull opplevelse med en gang, men det gjør ingenting. De kommer helt sikkert etterhvert som du lettere navigerer i disse landskapene og kan dra noe nyttig ut av tilstandene du havner i. Jeg vil også advare mot å grave for mye i det spirituelle og uforståelige psykedelika ofte bringer med seg, for her er det fort gjort å bli helt lost i mange fjerne tanker og følelser. Har tatt meg selv i å bli surret inn i noen syke tankespor som ikke alltid er like positivt å være i. Ikke "glem" hvem du er og ikke mist kontakt med det vanlige livet du lever! Ikke press på, men la det komme til deg etterhvert. Reflekter og analyser, hold en logisk tankegang, snakk med kompisene du tripper med, snakk med oss på nff, bare pass på at du holder et virkelighetslodd. Stort mer er det ikke å si, bortsett fra at jeg synes det er meget flott at du kommer hit til oss og spør om råd før du hopper rett ut i det =)
Jeg ser at mange her mener at Salvia ikke er det helt store når det gjelder spirituelle aspekter ved psykedelia. Jeg sier heller at det kommer helt an på. Jeg har hatt veldig mange gode, og givende opplevelser med Salvia, som har gjort at jeg sitter igjen med bredere "forståelse". Problemet med Salvia er, at denne forståelsen kommer, og går like fort - men jeg får ofte aha-opplevelser i den "virkelige" verden, hvor jeg plutselig så smått kommer inn i et tankespor jeg har hatt på Salvia - noe som kan være noen svært absurde tankespor, som ikke alltid gir mening uten at man filosoferer over det i sju lange og sju brede - noe som heller ikke er anbefalt å gjøre. Gjør man det, så kan man stå i fare for å miste taket på virkeligheten.

Problemet med Salvia er altså å kunne holde på disse tankene og følelsene.

Men, jeg velger sopp over Salvia anyday, om jeg er ute etter å oppnå noe spirituelt, ettersom den er rundere rundt kantene (i milde doser), og gir deg bedre tid til å reflektere over de tankene du gjør deg opp.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg føler også at salvia blir en helt annen vri på en eventuell førstegangsopplevelse på psykedelika, for det er ingenting som ligner. Opplevelsen er så totalt forskjellig fra sopp og LSD at det er vanskelig å beskrive det men jeg skal prøve: Salvia vil vise deg ting som på mer konvensjonelle psykedelika, sopp og lsd, hadde vært starten på en bad trip. men på salvia ender man bare opp med å le hysterisk av disse horrible synene.

Små doser sopp høres ut som en god start, mitt første møte med psykedelika var ca 30-40 sopp sammen med en erfaren tripper, på slutten av sommeren gikk vi ut i skogen på kysten her og spiste.
Å se fjorden, trærne, sola var som å bli født på nytt, jeg kunne rett å slett ikke ha hatt en bedre opplevelse.

Her kommer mitt andre argument, salvia gir deg et par minutter i en tilstand som nesten kan beskrives som delerisk, mens sopp sakte glir deg inn i en potensiellt fantastisk verden.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Små doser sopp høres ut som en god start, mitt første møte med psykedelika var ca 30-40 sopp sammen med en erfaren tripper, på slutten av sommeren gikk vi ut i skogen på kysten her og spiste.
Å se fjorden, trærne, sola var som å bli født på nytt, jeg kunne rett å slett ikke ha hatt en bedre opplevelse.

Her kommer mitt andre argument, salvia gir deg et par minutter i en tilstand som nesten kan beskrives som delerisk, mens sopp sakte glir deg inn i en potensiellt fantastisk verden.
Vis hele sitatet...
Jeg glemte visst å nevne et par ting i posten min, men her oppsummerer Dodecha omtrent det som manglet. Salvia er helt annerledes enn de andre stoffene, og blir derfor omtrent som et eget kapittel.
jeg kan ikke få sagt hvor viktig det er at du er forsiktig!

tok doc den 1.jan å det var sinnsykt mye heftigere en jeg trodde

jeg spydde sinnsykt mange ganger å ble for det meste liggende i senga pga nerven mine fikk et skikkeligt sjokk. skalv i flere timer etter jeg tok det... kan ikke forklare hvorfor men når jeg ikke lå i den senga så satt jeg i en sofa i et rom der det var minimum 25grader å jeg frøys så mye at jeg måtte ha på meg dyna

så sier det bare VÆR FORSIKTIG!!

men det var nok siste ganga jeg tok noe som ikke vokser ut av jorda.
amhx, det finnes da mange rusmidler fra naturen som er både kraftigere og farligere enn enkelte menneske skapte rusmidler. At alt natur er ok, men kjemisk er farlig er bare pisspreik spør du meg. Vi kan jo ta dette som ett eksempel: MDMA og DATURA MDMA er menneske skapt, og datura er fra natur. LSD er jo forsåvidt også menneskeskapt.

Alt kan vell være farlig ved feil bruk, og det meste kan være ufarlig ved fornuftig bruk. Man må vell heller tenke hva man vil få ut av det du inntar. Psykadelika gir en opplevelse du kan lære av, mens alkohol, amfetamin og heroin gir deg nothing i ettertid.
Sist endret av Quetzalcoatl; 5. januar 2009 kl. 19:14.
Jeg ser at en del nevner salvia her. Å av egen erfaring, å som jeg hvet siden salvia var det første hallusinogene jeg prøvde så vil jeg si at salvia med sin dissoative effekt ikke gir noe bra bilde eller forståelse om hvordan de psykedeliske stoffene er. Noen måneder etter jeg hadde prøvd salvia prøvde jeg 2c-b, å jeg vil si jeg ble tatt med buksene nede å at effektene ikke var på nært plan av det jeg trodde det skulle være.

Men viss du bestemmer deg for at det blir salvia, så gjør deg selv en tjenste og ta et stort trekk med en sterk ekstrakt, så sitter du kanskje igjen med en fin spirituel opplevelse istedenfor de små ekle dosene som ikke gir deg noe som helst.

Som første psykedelika du skal prøve så anbefaler jeg LSA, ikke så alt for kraftig å veldig koselig
Helt enig med Twisted shroom angående LSA. Mitt første møte med psykedelika var LSA (Hawaiian Baby Woodrose frø).

Man tenker veldig mye, det er småvisuelt, man føler seg kjempe bra, og mister ikke altfor mye kontroll.
Sitat av amhx Vis innlegg
jeg kan ikke få sagt hvor viktig det er at du er forsiktig!

tok doc den 1.jan å det var sinnsykt mye heftigere en jeg trodde

jeg spydde sinnsykt mange ganger å ble for det meste liggende i senga pga nerven mine fikk et skikkeligt sjokk. skalv i flere timer etter jeg tok det... kan ikke forklare hvorfor men når jeg ikke lå i den senga så satt jeg i en sofa i et rom der det var minimum 25grader å jeg frøys så mye at jeg måtte ha på meg dyna

så sier det bare VÆR FORSIKTIG!!

men det var nok siste ganga jeg tok noe som ikke vokser ut av jorda.
Vis hele sitatet...

snakket med de som var der når jeg og kameraten min tura å fant ut at vi hadde tatt ca 10mg hver. ikke rart det ble så heftig


enig med de over at lsa er bra start! hbwr frø f.eks

Sitat av puffman Vis innlegg
amhx, det finnes da mange rusmidler fra naturen som er både kraftigere og farligere enn enkelte menneske skapte rusmidler. At alt natur er ok, men kjemisk er farlig er bare pisspreik spør du meg. Vi kan jo ta dette som ett eksempel: MDMA og DATURA MDMA er menneske skapt, og datura er fra natur. LSD er jo forsåvidt også menneskeskapt.

Alt kan vel være farlig ved feil bruk, og det meste kan være ufarlig ved fornuftig bruk. Man må vell heller tenke hva man vil få ut av det du inntar. Psykadelika gir en opplevelse du kan lære av, mens alkohol, amfetamin og heroin gir deg nothing i ettertid.
Vis hele sitatet...
det som du sier ikke kommer til å gi meg noen ting... det kommer jeg aldri til å bli avhengig av for det er ikke så morsomt for meg å innta alkohol/pepper. men kunne faktisk tenkte meg å ta en tur til for det var jævli fett men jeg var ikke forberedt på at det skulle bli så sykt... så time will show
Sist endret av Dodecha; 7. januar 2009 kl. 03:38. Grunn: Oversatt til Norsk
Personlig anbefaler jeg å følge Dodechas råd. Ingen førstegang kan bli renere enn dette
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Personlig anbefaler jeg å følge Dodechas råd. Ingen førstegang kan bli renere enn dette
Vis hele sitatet...
Renere :P ?

Hva mener du med det?

og en liten tilføyelse og litt innsikt i tankegang og syn på turen min.

Jeg har på en måte. 2 forskjellige syn på min ferd til det psykadeliske spekteret.

På den ene siden, synes jeg att jeg er på vei til å utvikle ett veldig komplett og rolig syn på verdenen, att alt faller på plass, ting går på skinner. Møter noen humper her og der. Men alt i alt virker ting veldig sammensatt, vil ikke ødelegge det. Har lært meg å håndtere livet litt bedre mener jeg.

så vet jeg om flere i 20-25 års alderen som jeg deler syn på livet med nå. Og de var klare, og ingen angrer. Det virker som de fleste som er tror de er klare, og ikke undervurderer faren ved stoffet, reflekterer lenge over mulighetene du har ved å innta ett sånt stoff, har vellykede turer. De er jo bortimot ferdigutviklet, vertfall en del mer sammensatt enn meg. Er jeg klar for dette? de var uten tvil, men jeg er 16, 17 til sommeren.

Og skulle de ha en bad trip, så klarer de å ro seg ut av den. For på den tiden, var de frie, vekke fra jobb, skole. Og total fokus rundt turen. Ingen sjangs for att livet rakner vekk. Og samt. Visste de lenge att det kunne gå den veien på en tur til en annen dimensjon


Totalt immun kan jeg nok ikke bli, men dette er virkelig ett verktøy jeg vil prøve. Fordi, det er ett himla stort fuzz rundt det. Jeg blir tiltrekt bare det. Men hiver meg ikke rett på noen syre tur fordet. Men, jeg planlegger og har tanken latent om å prøve det liggende lenge.


Og realiserer og att ingen av de andre rusmidlene er like givende, og har like lang tid etter effekt (imo) eller positive effekter da.


Ett nytt syn, nye tanker.

liten tanke, og ett spørsmål jeg vil ha besvart.

Har og den tanken om att verdenen jeg lever i og oppfatter, er som den er fordi de 7 sansene mine er trent opp til å oppfatte den på en slik måte. Ville en sopp tur eller syre. Eventuellt kunne fjernet disse sperrene, tatt meg tilbake til tja, barnestadiet (selvsagt litt mer utviklet enn ett spedbarn) men brutt denne barrieren, og gitt meg litt mer forståelse på hvordan vi er bygd opp og hvorfor vi ser ting som vi ser på dem?

Er ikke så flink til å formulere spørsmålet mitt, jeg tenker på ganske mye rart. Men, jeg liker og tenke mye. Ville alltid prøve syre, men så ikke før ett par måneder siden, att syre eller sopp faktisk kan være noe som jeg kan ha en givende opplevelse på når jeg er klar. Ville bare prøve for noen syke visuals :P


Skal besvare flere av innleggene som er her. Men, tar litt tid :P
Sist endret av Apeloff; 7. januar 2009 kl. 13:11.
Sitat av Apeloff Vis innlegg
liten tanke, og ett spørsmål jeg vil ha besvart.

Har og den tanken om att verdenen jeg lever i og oppfatter, er som den er fordi de 7 sansene mine er trent opp til å oppfatte den på en slik måte. Ville en sopp tur eller syre. Eventuellt kunne fjernet disse sperrene, tatt meg tilbake til tja, barnestadiet (selvsagt litt mer utviklet enn ett spedbarn) men brutt denne barrieren, og gitt meg litt mer forståelse på hvordan vi er bygd opp og hvorfor vi ser ting som vi ser på dem?

Er ikke så flink til å formulere spørsmålet mitt, jeg tenker på ganske mye rart. Men, jeg liker og tenke mye. Ville alltid prøve syre, men så ikke før ett par måneder siden, att syre eller sopp faktisk kan være noe som jeg kan ha en givende opplevelse på når jeg er klar. Ville bare prøve for noen syke visuals :P


Skal besvare flere av innleggene som er her. Men, tar litt tid :P
Vis hele sitatet...
Her kommer salvia inn igjen, salvia er jo kjent for å ta tripperne tilbake til babystadiet og fortiden. Opplevde dette selv, gjennopleve minner og ha muligheten til å krabbe på stuegulvet hvor jeg vokste opp var en småmorsom opplevelse.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Her kommer salvia inn igjen, salvia er jo kjent for å ta tripperne tilbake til babystadiet og fortiden. Opplevde dette selv, gjennopleve minner og ha muligheten til å krabbe på stuegulvet hvor jeg vokste opp var en småmorsom opplevelse.
Vis hele sitatet...
salvia skal jo prøvest, uten tvil. Men vil jeg være såpass klar i toppen att jeg vil kunne bruke disse sansene, og tenke over hva jeg gjorde. Eller er det bare fort inn, være ett barn, uten å kunne oppfatte hvor jeg er og hvorfor jeg er der?

Jeg har en del sånne tanker av og til. Hade bare vært artig og tenkt og reflektert over dem menst jeg er ruspåvirket, og eventuellt sett om jeg kunne fått noen puzzlebiter på plass, sammenligne det med livet mitt.

Blir litt uforståelig dette men, dere som har turet, kan vell avkrefte om noe av dette er umulig
Sitat av Apeloff Vis innlegg
salvia skal jo prøvest, uten tvil. Men vil jeg være såpass klar i toppen att jeg vil kunne bruke disse sansene, og tenke over hva jeg gjorde. Eller er det bare fort inn, være ett barn, uten å kunne oppfatte hvor jeg er og hvorfor jeg er der?

Jeg har en del sånne tanker av og til. Hade bare vært artig og tenkt og reflektert over dem menst jeg er ruspåvirket, og eventuellt sett om jeg kunne fått noen puzzlebiter på plass, sammenligne det med livet mitt.

Blir litt uforståelig dette men, dere som har turet, kan vell avkrefte om noe av dette er umulig
Vis hele sitatet...
Bryter du gjennom på salvia vil virkelighetsoppfattelsen din bli en helt annen, du kan oppleve deg selv som barn, legokloss eller evt. det klassiske stuebordet. Etter min erfaring så vil du ikke under selve opplevelsen få så mye tid til å reflektere over hva som skjer, og du er nødvendigvis ikke noe klokere etterpå da opplevelsen godt kan ha vært av fullstendig uforståelig slag. Personlig følte jeg mer ellers mer harmonisk etter en salviatrip enn jeg var før.

Vil du reflektere over ting i ruspåvirket tilstand så tror jeg heller sopp eller syre, evt meskalin er bedre alternativer. Har ikke prøvd sopp eller syre selv, men meskalin røsket godt opp i det mentale.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Renere :P ?

Hva mener du med det?
Vis hele sitatet...
Jeg tror han mener at det er en _stor_ forskjell på førsteintrykket av psykedelika avhengig av set og setting.
Å prøve sopp for første gang, ute i det fri er en særdeles mer givende opplevelse enn de gangene jeg har tatt sopp inne. Og salvia har egentlig ikke gitt meg mer enn en latterkule nå og da.

Ikke ta meg feil, men jeg tar sopp mye mer alvorlig enn salvia, sopp er såpass mer givende, man kan gå i timesvis i denne utrolige tilstanden, studere, og manipulere ting man møter på.
Salvia er så kortvarig og så absurd at.. ja.. jeg vet rett å slett ikke helt hva jeg skal si som jeg ikke har sagt før.

I tillegg sier du, Elemental, at du ikke har prøvd noe annet enn salvia i den psykedeliske verdenen. Jeg ville heller anbefalt deg sopp også, salvia er så annerledes. Så vanskelig å få noe konstruktivt ut av, at jeg vil nesten påstå at det er et dårlig førstemøte med psykedelika.

På den ene siden, synes jeg att jeg er på vei til å utvikle ett veldig komplett og rolig syn på verdenen, att alt faller på plass, ting går på skinner. Møter noen humper her og der. Men alt i alt virker ting veldig sammensatt, vil ikke ødelegge det. Har lært meg å håndtere livet litt bedre mener jeg.

så vet jeg om flere i 20-25 års alderen som jeg deler syn på livet med nå. Og de var klare, og ingen angrer. Det virker som de fleste som er tror de er klare, og ikke undervurderer faren ved stoffet, reflekterer lenge over mulighetene du har ved å innta ett sånt stoff, har vellykede turer. De er jo bortimot ferdigutviklet, vertfall en del mer sammensatt enn meg. Er jeg klar for dette? de var uten tvil, men jeg er 16, 17 til sommeren.
Vis hele sitatet...
Du "mister" ingenting etter en tur, vil jeg påstå, for uten de egosentriske folka jeg såvidt kaller bekjentskaper. Du vet, den typiske tøffingen, han som fikk alle dama på festen. En av de ringte meg etter en sopptur i Amsterdam, han hadde kommet hjem og var helt skjelven i stemmen fordi han ikke kjente seg "hel" lengre, det var noe som ikke stemte.

Noen dager/uker senere hadde egoet hans bygd seg opp og han var samme gamle fyren.


For meg personlig, og såvidt jeg vet fra de rundt meg, så fikk mitt første møte med psykedelia, gjort meg "hel", som om jeg tidligere ikke var helt våken, ikke helt fullført. Verden fikk et ferskt preg over seg, som om jeg fikk ekstra livsglede.
Høres kanskje litt korny ut, men slik følte jeg det. Det er dog lenge siden jeg har trippet nå og jeg må innrømme at jeg ser tilbake på den første gangen med savn.


Ett nytt syn, nye tanker.

liten tanke, og ett spørsmål jeg vil ha besvart.

Har og den tanken om att verdenen jeg lever i og oppfatter, er som den er fordi de 7 sansene mine er trent opp til å oppfatte den på en slik måte. Ville en sopp tur eller syre. Eventuellt kunne fjernet disse sperrene, tatt meg tilbake til tja, barnestadiet (selvsagt litt mer utviklet enn ett spedbarn) men brutt denne barrieren, og gitt meg litt mer forståelse på hvordan vi er bygd opp og hvorfor vi ser ting som vi ser på dem?

Er ikke så flink til å formulere spørsmålet mitt, jeg tenker på ganske mye rart. Men, jeg liker og tenke mye. Ville alltid prøve syre, men så ikke før ett par måneder siden, att syre eller sopp faktisk kan være noe som jeg kan ha en givende opplevelse på når jeg er klar. Ville bare prøve for noen syke visuals :P
Vis hele sitatet...
Flere kjente i historien har tilegnet psykedelika å ha evnen til å omgå disse "sperrene" som vi lærer oss med alderen. Jeg kan ikke forklare det, men du vil vri om å vende på alle assosiasjoner du har, alle konsepter og logiske tankeganger. Psykedelika er vanskelig å gi utenforstående innblikk i, med mindre de prøver det. Men en ting som står sentralt i de fleste rapporter: Tankene dine vil jobbe merkelige måter under en tur.

Her er det rare, shulgin nevner dette: Han kom tilbake til et barnestadie når han inntok psykedelika for første gang. Jeg husker ikke hvilket han tok først, kanskje LSD eller sopp. Men tingene han så, husket han klart fra barndommen.

Jeg har diskutert med flere som sverger f.eks at tankespinnet på en tur er akkurat samme måte de tenkte på når de var barn, meg selv inkludert.

Til sist vil jeg bare si at jeg stusser litt over den "jeg vil bare se visuales" greia, jeg var selv slik første gang jeg hørte/leste om sopp. Og ble dels overrasket første gang jeg prøvde sopp at hallusinasjonene er bare en liten brøkdel av opplevelsen. Du kommer til å tenke og kjenne mye rart som får synet til å virke overflødig til slutt.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Til sist vil jeg bare si at jeg stusser litt over den "jeg vil bare se visuales" greia, jeg var selv slik første gang jeg hørte/leste om sopp. Og ble dels overrasket første gang jeg prøvde sopp at hallusinasjonene er bare en liten brøkdel av opplevelsen. Du kommer til å tenke og kjenne mye rart som får synet til å virke overflødig til slutt.
Vis hele sitatet...
Det han mente, var nok at han tidligere bare hadde lyst til å se hallusinasjoner - helt til han fikk opp øynene for at en tripp faktisk inneholder mer.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Krakaren Vis innlegg
Det han mente, var nok at han tidligere bare hadde lyst til å se hallusinasjoner - helt til han fikk opp øynene for at en tripp faktisk inneholder mer.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Var dårlig formulert av meg, selvom setningen mine ikke er helt gjennomførte, skal denne turen vertfall være det, selvom det ikke virker sånn ettersom jeg skriver så usammenhengende om alle slags eventyraktige og muligens fiksjonelle ting jeg forventer å oppleve under en tur.


Men dette med å gjøre meg hel, føler nå att jeg er hel. Men derfor lurer jeg på om jeg ikke bør? eller er det sånn att jeg tror jeg er hel nå. Og etter en tur realiserer jeg att jeg ikke har vært det?

Vist det visuelle bare er en brøkdel av turen, eller ikke den "store greia" med syre og sopp. Ser jeg virkelig frem til det.


Savner fortsatt noen antagonister her, virker som alle synes det er en god ide :P litt debatt kanskje?

for all del, vist ingen har noe i mot att jeg inntar psykadelika, setter jeg STOR pris på lignende poster som har kommet frem, jo mere info, jo flere poster jo tryggere blir jeg på hva jeg kommer til å gjøre.

Takk til alle sammen så langt vertfall
Det eneste jeg kan pirke på er egentlig alderen din. Kloke hoder sier at man kanskje burde vente til man er eldre, ikke nødvendigvis fordi det er en dårlig idè å begynne tidlig, men fordi det kan være en fordel og man tar nok ikke skade av å vente litt.

Jeg skal innrømme selv at jeg var ganske så ung første gang jeg trykket i meg et psykedelisk stoff, og på den tida var jeg kun ute etter halliser og den "jeg skal bli såå fucka!" holdningen. Så på det punktet var jeg mindre reflektert, kunnskapsrik og moden enn det du er. Du er kanskje ung, men du virker oppegående, du har mye av det teoretiske i orden når det gjelder psykedelika, ihvertfall et visst kunnskapsnivå som er lurt første gang. Etterhvert kommer du nok til å bli slukt inn i det og plukke opp bøker som omhandler emne, lese masse på internett osv. I tillegg til alt dette har du anerkjent psykedelikas potensiale og er ikke kun ute etter hallusinasjoner (som forsåvidt kan være ganske gøy). Derfor er det nok ikke så mange som kommer med innvendinger, dessuten er du trossalt på freakforum og når du kommer til oss er det vel ikke akkuratt som å komme til mor og spørre om du burde ta psykedelika. Og i bunn og grunn så er det du som må føle deg klar, du som må bestemme, du som må gjøre det, ikke vi.
Sist endret av Sky; 7. januar 2009 kl. 17:51.
M, psyken din bør være gannske sterk! Og hvis din familie har en historie innen scitzofreni ol. Er jeg skeptisk på om jeg ville turet, hadde jeg vært i dine sko. Og for å gjøre alt vanneskeligere kan jeg fortelle om en kompis av meg sin bror som tok en liten dose lsd, for så aldri komme ned igjenn. Han er nå på et mentalsykehus i Sverige, hvor det er besøksforbud og tvangs dosering av beroligende. Han har ikke fått kontakt med han eller sykehuset på noen år. Bare noe å tenke på..!
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Sky Vis innlegg
Det eneste jeg kan pirke på er egentlig alderen din. Kloke hoder sier at man kanskje burde vente til man er eldre, ikke nødvendigvis fordi det er en dårlig idè å begynne tidlig, men fordi det kan være en fordel og man tar nok ikke skade av å vente litt.

Jeg skal innrømme selv at jeg var ganske så ung første gang jeg trykket i meg et psykedelisk stoff, og på den tida var jeg kun ute etter halliser og den "jeg skal bli såå fucka!" holdningen. Så på det punktet var jeg mindre reflektert, kunnskapsrik og moden enn det du er. Du er kanskje ung, men du virker oppegående, du har mye av det teoretiske i orden når det gjelder psykedelika, ihvertfall et visst kunnskapsnivå som er lurt første gang. Etterhvert kommer du nok til å bli slukt inn i det og plukke opp bøker som omhandler emne, lese masse på internett osv. I tillegg til alt dette har du anerkjent psykedelikas potensiale og er ikke kun ute etter hallusinasjoner (som forsåvidt kan være ganske gøy). Derfor er det nok ikke så mange som kommer med innvendinger, dessuten er du trossalt på freakforum og når du kommer til oss er det vel ikke akkuratt som å komme til mor og spørre om du burde ta psykedelika. Og i bunn og grunn så er det du som må føle deg klar, du som må bestemme, du som må gjøre det, ikke vi.
Vis hele sitatet...
har lest på erowid før jeg tok min første rekreasjonelle smertestillende tablett i åttende klasse, litt litteratur har jeg alltid lest. Har vært innom shulgins verk. Og ymse andre forum, har vært igjennom så og si alle rapporter på erowid vertfall om RC, Sopp, LSD når det angår psykadelika.

Derfor jeg og oppretter sånne topicer, de andre stoffene tilkalte jeg aldri nff for hjelp. Var for det meste stimulanter, og ting som gir kortvarig rus, og i verstefall henger ikke effektene lenge igjen. Passet bare på å bruke riktig, ikke ofte, ikke bli avhengig og ikke bli blakk :P

Dette derimot er hakket mere seriøst og jeg tar det mere seriøst. Som de fleste sier, når jeg føler meg klar kommer jeg til å gjøre det, Kunne gjort det i påsken jeg. Men skal utsette det til sommeren. Da kan jeg vertfall si jeg var 17 når jeg først prøvde. Hvem vet, kanskje jeg er mere oppdatert og informert om emne til den tid.


Hiv på med posts folkens :P

Sitat av snorlax Vis innlegg
M, psyken din bør være gannske sterk! Og hvis din familie har en historie innen scitzofreni ol. Er jeg skeptisk på om jeg ville turet, hadde jeg vært i dine sko. Og for å gjøre alt vanneskeligere kan jeg fortelle om en kompis av meg sin bror som tok en liten dose lsd, for så aldri komme ned igjenn. Han er nå på et mentalsykehus i Sverige, hvor det er besøksforbud og tvangs dosering av beroligende. Han har ikke fått kontakt med han eller sykehuset på noen år. Bare noe å tenke på..!
Vis hele sitatet...
Men, nå må du gjerne fortelle og karakterisere hva slags type han var, hva var hans demoner, hvilken setting. For en liten skremsels historie om hvordan det går har jeg lest tusen ganger på erowid.

Og som jeg har nevnt allerede i topicen har jeg ingen familie historikk med schizofreni, eller andre sinnslidelser. Hovedgrunnen til att jeg opprettet topicen er sånn andre kan stille meg spørsmål og se om psyken min har noen opplagte brister eller feller som kan potensiellt ødelegge meg. Er ett vidt emne, vil bare ha en liten analyse og noen gode ord. Såklart, jeg kan fortelle deg om kompisen til broren min som krysset veien og ble truffet av en bil :P

Beklager vist jeg er litt kvass
Sist endret av Apeloff; 7. januar 2009 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Apeloff Vis innlegg
har lest på erowid før jeg tok min første rekreasjonelle smertestillende tablett i åttende klasse,
Vis hele sitatet...
Du har iallefall min respekt når det gjelder å lese seg opp om stoffer man har i seg.

Når det gjelder det med alder, så vil jeg si meg enig i at du er litt ung, men jeg kan, som veldig mange andre på dette forumet, ikke si noe spesielt på det, ettersom jeg var ung selv.

Men, det vil nok alltid være klokt å vente til at kroppen, og hjernen er "ferdig" utviklet, før man stapper i seg ting som "endrer" det - men, det gjelder jo forsåvidt alle rusmidler.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Krakaren, Apeloff: Vi er flere, jeg mente egentlig å presse noe inn om at de fleste hører jo om psykedelika i den vinklingen: Alle hallusinasjonene, det er ivertfall sånn populærkulturen fremstiller det. Og at at man tenker slik først er noe de fleste er innom, men fort forkaster jo mer skikkelig litteratur om emnet de får med seg.
Mens de som absolutt aldri burde prøve psykedelika, er de som ikke klarer å riste av seg denne tåpelige tankegangen.

Angående det med å være å føle seg "hel" i ettertid forklarte jeg det kanskje litt dårlig også, men ja, det er slik at uavhengig av hvordan jeg trodde turen kom til å gå, uavhengig av hva jeg trodde før. Hadde jeg nå åpnet en ny dør, en med milliarder av muligheter, jeg var hakket mer våken enn jeg var før jeg prøvde psykedelika, og det føltes fantastisk.
Sist endret av Dodecha; 7. januar 2009 kl. 22:57.
Jeg kan bare si en ting, og det er at jeg er GLAD for at jeg ikke oppdaget hæch før jeg var 21, men da var det på tide med ett skifte i vanene.

Uansett blei det både LSD(min første gang jeg begav meg ut på det psykedeliske planet) og etter at en GOD VENN av meg inviterte meg med på en solskinnstur oppover maridalen. (+en ganske erfaren venn av ham, som jeg ikke kjente men ble godt kjent med)

Det var en fin tur, men jeg kicka fullstendig på virkningen dette stoffet hadde på meg og mine vante, trygge, tankemønstre. Forandret for alltid, men dette er bare begynnelsen.

Jeg ville ha mer av dette og kjøpte vel en ti-tolv blottere av en litt skumlere venn (som ikke hadde vært med på turen, men som solgte). Han var skummel ja, men uansett så hadde ikke han noe med hva jeg brukte dem til. Trodde vel jeg skulle ut å ture med andre, men nei, jeg skulle ut å ture alene. Jeg vet ikke om jeg kan anbefale det, ikke for alle ihvertfall.

Tok det alene og øvde på instrumentet. Tok det alene å latet som jeg leste i en bok på en kafe hele dagen, men egentlig så betraktet jeg bare de andre menneskene å tenkte mine egne "sprø" tanker. Tok det alene og hørte på musikk. Tok det alene mens de andre på festen vare fulle, og om de hadde visst så hadde de blitt "redd" meg og sikkert svært overrasket. Tok det alene og satte meg på T-banen ut til marka. osv.

Blei selvsagt litt turing sammen med den gode vennen min som hadde instrodusert meg for dette, men jeg merket at han kansje synes at jeg "tok litt i" med alt dette. og man skal høre på sine venner.

Kan si at jeg anbefaler ingen hverken å prøve LSD eller psilocybe sem. . Men jeg gjorde nå det.

Det føles friere, livet, etter at man har prøvd. Og uansett er det deilig å komme tilbake om man ikke liker det. For glem aldri: imorgen er man nede.
Når det nevnes det med virkelighets oppfatning, så må det også nevnes at mye av det psykadelia gør er å slå av filteret som er mellom sansene dine og hjernen. Det er derfor du ser verden slik den egentlig er
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Renere :P ?

Hva mener du med det?
Vis hele sitatet...
Tja, si det du, det er noe hellig over det hele... Vanskelig å forklare som alt annet relatert til psykedelika, men du vet nok hva jeg snakker om hvis du prøver deg
Istedet for "Renere", passer rundere i kantene bedre synes jeg, den er med hjemmekoselig nesten(personlig ment)
Hvis du er i tvil, hva skader det å vente noen år? Du har hele livet til å utforske de greiene der, whats the rush?

Forøvrig er jeg ikke enig at man på død og liv skal unngå en bad trip, det er selvfølgelig greit å unngå det på jomfruturen, men det er en del av greia, og skal du først begi deg utpå psykedelia skal du være forberedt på at det kan skje. Det er heller ikke utelukkende negativt, man kan få vel så mye ut av en vanskelig opplevelse, som en standard "magisk" eller "gøy" opplevelse.
jeg begynte aa teste psykadelka naar jeg var 16 aar. (naa er jeg 17) du er for ung saann psykisk sett selv om det virker som om du er moden for alderen og har en del gode synspunkter paa ting og tang. jeg var ogsaa ung men det stoppet ikke meg og sansyligvis ikke deg heller. Det virker som om du har ting generelt under kontroll og om du bare ikke lar alt gaa over stokk og stein, holder et stabilt forbruk innenfor lange tids mellomrom, vil det antageligvis ikke komme noe vondt ut av det. vis ikke saa laerer du av aa gaa paa en real smell, men det skal jeg love deg er den tunge veien aa gaa.

jeg føler litt for aa gi deg et par raad.

2ci 2ce 2cb er gøy. 2c stoffer er artige, nice form som funker FETT paa partey!
syre er en heftig sak, som jeg tror ville vaert lurt og ventet med.
spiste sopp i amster, hadde ogsaa spist E, men bada.
aldri spist flein skal til sommern.

Knips, hold deg unna, klarer deg uten... blaaser av deg skallen din og det ekke verdt det. da anbefaler jeg selv heller syre lixm.


jeg har bada paa sopp, 2cb og 2c-t7. paa bad trip saa ender jeg ikke i et grusomt sted som minner om helvette, men blir rett og slett usikker og føler meg umoden. noe jeg er saa klart men faar det bekreftet til 1000 der og da, saa det gir det resultat av at jeg blir eksremt innetrukket, innesluttet og flau over meg og min egen stemme. det jeg frykter skjer, frykter jeg at jeg skal bli flau og vaere stille, blir jeg det. saa det blir nesten litt som aa leve i et bekreftende reelt mareritt. det at jeg har bada paa de maatene jeg har gjort er jeg ganske sikker er relatert med min alder. so be wear!


som sagt, bare du ikke klikker og gaar mad, bruk psykadelikan fornuftig! \\ for den tar gjerne et tak i deg og rister bevistheten din et støkk!
Sitat av Skadahue Vis innlegg
jeg begynte aa teste psykadelka naar jeg var 16 aar. (naa er jeg 17) du er for ung saann psykisk sett selv om det virker som om du er moden for alderen og har en del gode synspunkter paa ting og tang. jeg var ogsaa ung men det stoppet ikke meg og sansyligvis ikke deg heller. Det virker som om du har ting generelt under kontroll og om du bare ikke lar alt gaa over stokk og stein, holder et stabilt forbruk innenfor lange tids mellomrom, vil det antageligvis ikke komme noe vondt ut av det. vis ikke saa laerer du av aa gaa paa en real smell, men det skal jeg love deg er den tunge veien aa gaa.

jeg føler litt for aa gi deg et par raad.

2ci 2ce 2cb er gøy. 2c stoffer er artige, nice form som funker FETT paa partey!
syre er en heftig sak, som jeg tror ville vaert lurt og ventet med.
spiste sopp i amster, hadde ogsaa spist E, men bada.
aldri spist flein skal til sommern.

Knips, hold deg unna, klarer deg uten... blaaser av deg skallen din og det ekke verdt det. da anbefaler jeg selv heller syre lixm.


jeg har bada paa sopp, 2cb og 2c-t7. paa bad trip saa ender jeg ikke i et grusomt sted som minner om helvette, men blir rett og slett usikker og føler meg umoden. noe jeg er saa klart men faar det bekreftet til 1000 der og da, saa det gir det resultat av at jeg blir eksremt innetrukket, innesluttet og flau over meg og min egen stemme. det jeg frykter skjer, frykter jeg at jeg skal bli flau og vaere stille, blir jeg det. saa det blir nesten litt som aa leve i et bekreftende reelt mareritt. det at jeg har bada paa de maatene jeg har gjort er jeg ganske sikker er relatert med min alder. so be wear!


som sagt, bare du ikke klikker og gaar mad, bruk psykadelikan fornuftig! \\ for den tar gjerne et tak i deg og rister bevistheten din et støkk!
Vis hele sitatet...
Hva er det du mener er så ille med knips?
Glede, kjaerlighet, intens fryd og ekstase. alt i en pille! knips!jippeyyy... Ta en pille saa vil det faa deg til og gnage tenner, faa svette hender, musikk er ti ganger fetere enn noen gang, de fleste jeg kjenner som tar knips(hvertfall første gang trippere) sier det er det beste de har følt i løpe av hele livet. Hvordan kan du faa alt dette uten at det tar noe i fra deg? Alt er for godt til og vaere sant, og noe jeg har erfart med livet er at naar noe er for godt til og vaere sant saa er det det, noe jeg ogsaa har faatt bekreftet gang paa gang av rusbruk.
jeg sier ikke at om du har tatt E en gang og etter det saa har du faatt et verdens syn som er posetivt forsterket og du føler deg tryggere elns, at det er noe vondt i det. vis det har bare kommet posetivt ut av det har det bare det da, og good for you.
men det jeg mener er at det gjør sjeldent det, som oftest tar folk flest for mye enn hva de taaler og faar virkelig kjenne konsekvensene av det, psykisk. depresjoner, angst, frykt, ukontrolert sinne og panikkangst.
jeg har selv kjent konsekvensene kraftig.

og for det andre saa fins det saa mye ''knips'' at folk spyr, bokstaveligtalt. det er blandet saa mye dritt i de rosa og gule pillene som absolut ikke burde blitt laget en gang. det er stor sjangse for at du kjøper knips som ikke gjør deg annet en kvalm, sløv og jaevlig for det er blanna ut med masse piss.

saa om du noen gang vipper mot en knips tur, saa vil jeg si fuck det ta heller noe spennende!
Nå synes jeg du er i overkant dramatisk her. Hvor i all verden har du fra at folk som oftest tar så mye mer enn de tåler? Man bør være litt forsiktig med å overføre sine egne erfaringer over på alle andre mennesker uten et skikkelig grunnlag, det fører lett til generaliserende uttalelser uten noen særlig reell verdi.
Sist endret av mentalmelt; 10. januar 2009 kl. 06:54.
jeg gir ikke raad fra annet en personlige erfaringer i fra mitt miljø. der brukerne er paa 16 17 18 aars alderen. jeg gir ikke raad fra dokumentert fakta om ectasy, det kan han lese alt selv om.

< Hvor i all verden har du fra at folk som oftest tar så mye mer enn de tåler? >

akkurat det er noe jeg har sett selv, i mitt miljø. okei, la meg omformulere meg litt bedre, mer enn de bør. om du tolker mer enn de taaler som dødtsfall har jeg gjort meg selv litt uklar. De fleste jeg kjenner i mit omraade som driver med dop sier alle de er ferdig med ecstasy for det føkker hue saa hardt, saa hardt at det ikke er verdt de kjipe konsekvensene det kan medbringe. det er poenget mitt, saa til hvem som helst ville anbefalt og droppe E for det er ikke verdt det og du klarer deg fint i livet uten aa oppleve det. saan jeg ser det, saa det er mitt raad.
Trådstarter spurte heller aldri etter knips gjorde han? I min bok passer ihvertfall ikke knips så godt inn i den psykedeliske sjangeren, som trådstarter spør etter. Hold dere til topic, gutten spør om råd angående psykedelika, ikke deres mening om knips eller at mange i miljøet deres tar mer enn de bør.
Sist endret av Sky; 10. januar 2009 kl. 16:11.
Sitat av Sky Vis innlegg
Trådstarter spurte heller aldri etter knips gjorde han? I min bok passer ihvertfall ikke knips så godt inn i den psykedeliske sjangeren, som trådstarter spør etter. Hold dere til topic, gutten spør om råd angående psykedelika, ikke deres mening om knips eller at mange i miljøet deres tar mer enn de bør.
Vis hele sitatet...
enig med deg om at knips ikke gaar under det psykadeliske plan. jeg la ut en kort mening om hva jeg synes om knips skjønner ogsaa det var litt of topic for apeloff nevnte ingen ting om knips men jeg skrev det likevell. saa fikk jeg spørsmaal om, hva synes du er saa ille med knips? derfor svarte jeg paa det spørsmaalet og dro inn min egen erfaring med det som grunnlag for min mening. ferdig med saken.