Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2552
Hei!

Skal sette opp et ekstra nettverkspunkt på vegg og vil at det skal se ryddig ut. Før har jeg festet med klips og hammer, men det er mye jobb. Noe tips til noe enkel og billig måte å gjøre det på? Vurderer kabelkanaler, men det koster vel litt?
Du kan se om du finner kanaler ja, ellers er jeg fan av å bruke stifte-pistol, er det man bruker i bransjen når den må legges åpen og det ikke behøves kanal.

Fant ikke mye i farta men det du trenger å vite er R36(bredden på stiftene, R28 finnes også men blir litt liten). Link til svensk side.

Om du skal bruke slikt pass på at kabelen sitter godt i åpningen på stift-pistolen, litt mye til ene siden og du har skutt igjennom kabelen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det enklaste er jo noko ala dette, men det bygger jo litt meir enn kun kabelen. Det koster ein femtilapp for 6.6m, så dyrt er det ikkje. Alternativet er å lime kabel rett på, eller stifte den.

Om du vil lime den rett på vegg finst det lim som er egna for det, som er transparent og uv-stabilisert. Du kan og bruke limpistol med smeltelim om du tar deg litt tid til det og er nøyaktig på labben.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har dårlig erfaring med stiftepistol, det er lett å flatklemme kabelen eller skyte gjennom.
Kanaler eller ledningslist er det mest elegante og enkleste.