Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2226
Hei freak's !

Jeg har en brother HL1212W

Den er koblet opp trådløst til en Apple ruter.
Men man kan kun skrive ut via en brother app.

Men til problemet
Ca 4-5 ganger i uka begynner printeren å printe ut tomme sider og da gjerne alle arka som ligger i matern til printeren.
Dette skjer på alle døgnets tider.

Hva er det som skjer med den?
Aldri hatt problemer med printere før, det begynte for ca 4-5 mnd siden, det trådløse nettet er sikret med passord. Tror det er wap2 sikkerhet eller hva det heter.

Håper noen smarte freak's kan hjelpe meg, de på lefdal der jeg kjøpte den kunne ikke hjelpe meg

Om jeg evt må kjøpe ny ruter/printer for å løse problemet så skriv gjerne hva dere anbefaler eneste jeg vil skal gå er at printeren må kunne funke med Apple produkter.
Okay så printeren er koblet opp trådløst til ruteren deres og du får kun skrevet ut fra software på pcen?

Begynner den helt tilfeldig å skrive ut blanke ark, eller er dette kun når du sender utskrift til skriveren?
Er det noe forskjell på hvor du skriver ut fra? type notepad, office, lokal lagret pdf, browser åpnet pdf eller vanlig tekstbasert nettside?
Trådstarter
13 1
Kan printe ut fra app på PAD/Tlf. Det er helt tilfeldig. Uansett lissom. Skriver ut somregel via brother appen. Og da bilder fra arkiv eller PDF filer
Hvis den bare automatisk spytter ut blanke ark uten at det er bet om noe utskrift så kan det hende at noe ikke har klart å bli tømt fra skriver køen i minne på printeren, eventuelt at det er noe i firmwaren som har hengt seg opp

har du prøvd å tømme minnet på den, ved å koble fra strøm og usb i ca 10min før du kobler den opp igjen, eventuelt prøvd å oppdatere firmwaren, eller stille til fabrikk instillinger hvis du er på siste versjon av firmwaren?
Trådstarter
13 1
Ja, har prøvd det, skriver køen er tom, kan noen ha hacket den ?
Du kan begynne med litt feilsøking. Koble printeren av det trådløse nettverket (enten ved å bytte passord på det trådløse nettet, eller koble skriveren fra i instillingene). Skriver den fremdeles ut sider? Isåfall, er det noe galt med printeren.

Gjør den ikke det, kan du koble skriveren på nettverket igjen. Prøv å koble av andre enheter i nettverket, en etter en. Se om den stopper å skrive ut etter en enhet er koblet fra. Om det finnes en logg fra skriveren hvor du kan se når det ble printet og fra hvilken IP/MAC-adresse så hjelper jo dette veldig.

Er det andre enn deg koblet til nettverket (naboer f.eks.)? Isåfall kan det hende at de tuller med deg. Du kan gå inn på routeren og se hvem som er tilkoblet nettet og se om du finner noen ukjente enheter.