Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1975
hei. har en orville Les Paul custom. 91 modell truur jeg. dette er en sort custom med gull mekanikk. -som har fått cremfargede mikker, dimarzio super distortion og dual sound. litt hakk og riper på baksiden. båndene er litt små-slitte men funker fint en stund til.


for dere som ikke vet det så er orville et gibson eid selskap som lagde japan modeller av gitarene sine i høy kvalitet på 80-90 tallet : ) flott gitar!


illustrasjonsfoto http://www.pbase.com/gemmf/image/127109314.jpg
Hvis den er i god stand, pen og intonert kan du sikkert få rundt 5k for den med litt arbeid. Personlig ville jeg sagt meg fornøyd med ≈4k. Om båndene er veldig slitt ville jeg halvert prisen. Mulig de er verdt hakket mere, men gode gibsonkopier er lett å få tak i nå til dags.

Hva tenker du selv?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Nether Vis innlegg
Hvis den er i god stand, pen og intonert kan du sikkert få rundt 5k for den med litt arbeid. Personlig ville jeg sagt meg fornøyd med ≈4k. Om båndene er veldig slitt ville jeg halvert prisen. Mulig de er verdt hakket mere, men gode gibsonkopier er lett å få tak i nå til dags.

Hva tenker du selv?
Vis hele sitatet...
Er det virkelig så billig? Som jeg har sett så koster splitter nye gitarer 5-15 tusen om man skal ha en grei en, og denne burde vel ha høyere verdi enn de?

Jeg kan altså ingenting om gitarer, jeg hadde bare intrykk av at gamle "vintage"-gitarer og lignende var mer verdt enn nye gitarer.
Sist endret av Dongerino; 23. mars 2016 kl. 03:20.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Er det virkelig så billig? Som jeg har sett så koster splitter nye gitarer 5-15 tusen om man skal ha en grei en, og denne burde vel ha høyere verdi enn de?

Jeg kan altså ingenting om gitarer, jeg hadde bare intrykk av at gamle "vintage"-gitarer og lignende var mer verdt enn nye gitarer.
Vis hele sitatet...
Les Paul-gitarer er noen av de mest kopierte "lookene" når det kommer til el-gitarer, og svært få av disse utenom merket Gibson ligger på over 10.000 etter min erfaring. Det finnes selvfølgelig gitarer som koster så mye, men Gibson, som eier denne "looken" pleier å være standarden for kvalitet på disse gitarene, og ligger på mellom 6.000-25.000kr for "standard-modellene", og dersom en ser etter en spesiell årgang (Som f.eks 1958), så må en ofte ut med nærmere 600.000kr.

Det jeg prøver å si er at dersom det ikke står "Gibson" på hodet på gitaren, så pleier de sjeldent å koste over 6-10.000kr.

EDIT: Ser at det faktisk er Gibson-eid nå. Dermed skal jeg tro at den ligger på omtrent samme pris som denne 1994 Orville Les Paul Custom-gitaren på eBay.
Sist endret av Deadlock Radium; 23. mars 2016 kl. 03:30.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Er det virkelig så billig? Som jeg har sett så koster splitter nye gitarer 5-15 tusen om man skal ha en grei en, og denne burde vel ha høyere verdi enn de?

Jeg kan altså ingenting om gitarer, jeg hadde bare intrykk av at gamle "vintage"-gitarer og lignende var mer verdt enn nye gitarer.
Vis hele sitatet...
Posten ovenfor svarte godt. Når man snakker om vintage-gitarer snakker man som regel om spesielle merker eller modeller, det holder sjeldent at gitaren er over et visst antall år gammel. I tillegg får kopier sjeldent vintage "status". Det hender, men da er det gjerne såpass gode kopier at de låter tilsvarende godt originalen.

Hvis du spør fordi du har tenkt å kjøpe deg en selv, anbefaler jeg bruktmarkedet utrolig sterkt. Man får utrolig mye bedre kvalitet hvis man kjøper en pent brukt kvalitetsgitar, heller enn en tilsvarende dyr ny gitar.
Trådstarter
spurte fordi jeg har en ja. tenkte litt på å selge og prøve noe annet men hvis jeg ikke får mere enn rundt 4k for den så blir den bare beholdt

betalte vell enn 2-3 for å få montert de mikkene den gangen også så..


var grei sammeligning den på ebay der ja. hadde det bare vært en orville by gibson så hadde det vært noe annet. de er utstyrt med gibson mekanikk og elektronikk originalt. samt bedre lakk.