Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3563
Skal på rekruttskolen om en uke og har hørt at de i begynnelsen kan ta blodprøver av deg for å sjekke om du har thc i blodet. Vet da at om man tester positivt får man en bot eller verre.. Har holdt meg "clean" i 2 måneder nå slik at jeg ikke blir tatt. Så kommer det jeg lurer på:
Tar de blodprøver etter du er ferdig med rekruttskolen, når man blir sendt til et nytt tjenestested? Eller er det bare en test de tar av deg? Noen som har erfaringer med forsvaret som vet dette?
Er keen på å røyke litt når jeg har perm, derfor jeg lurer

Takk for svar!
Etter hva jeg vet varierer dette veldig fra sted til sted.
Noen opplever å aldri ha blitt testet under sitt opphold, mens andre
opplever å bli testet hver gang de kommer hjem fra perm.

Du må nesten bestemme deg for hva som er viktigst, være balle eller militæret.
Det er ikke noe lurt å røyke på perm i hvertfall, thats for sure.
Sist endret av Walter White; 20. september 2011 kl. 06:00.
Trådstarter
10 4
Oj det er såpass ja..nei da får jeg vente et år da
Ja, du kan risikere å ryke på en smell.
Det beste er definitivt å bare ta seg et år av dersom du har lyst til å gjennomføre førstegangstjenesten. Da slipper du også å gå rundt å ha noia for å bli tatt, og ikke minst tenk deg hvor balle du blir når du fyrer opp etter endt førstegangstjeneste!
Svaret er ja, de vil ta random stikkprøver i løpet av året, vi hadde ingenting før etter jul, da fikk vi plutselig ca en gang per mnd hele siste halvår. Varierer veldig på hvor du skal.
PS. Det er pisseprøver, eventuelt hårprøver ved mistanke. Blodprøvene er ikke for å påvise narkotika.
Sist endret av Cheese; 20. september 2011 kl. 08:02.
På nytt tjenested etter rekrutten så skriver du under på at de kan teste deg random resten av tjenesten.
Hvordan sjekken er på rekrutten står det nok om her inne allerede, og det meste stemmer.
Stikkord er kortklipt hår, nye klær, legg igjen mobilen hjemme og ta den med fra perm. (full av støv om du har pleid å ha ting i lomma sammen m den.) Det blir ikke foretatt noen prøver av deg mtp. påvisning av bruk sålenge du ikke mistenkes for noenting. De tar kun blodprøver av deg på rekrutten, såfremt du ikke gir de grunn til noe annet. Blodprøvene er kun for å sjekke deg for div sykdommer. De blir tatt på vaksinedagen iløpet rekrutten
Sist endret av UncleAndy; 20. september 2011 kl. 08:25.
Det varierer ikke fra sted til sted, men fra person til person (innrykksdagen). Noen personer maa avlegge urinprove, mens de fleste sklir rett forbi.

Innrykksdagen skal dere bli sniffa paa av en bikkje. Har du bag, klaer, haar som lukter hasj, blir du tatt til side og maa levere pisseprove paa stedet.

Om bikkja ikke lukter noe paa deg blir du sendt videre til del 2:
Her staar det befal/MP paa et bord. De kommer til aa vaere godkarer og koselige mens de gaar gjennom baggen, lommeboken og div. ting for aa se om de finner noe. Orker ikke aa skrive grundig hva som skjer, men kan gi deg tips om aa ikke ha med noe som har vaert i kontakt med hasj. Det gjelder ogsaa lommene dine.

Ellers i forsvaret tar de aldri blodprove for aa sjekke om du er clean. Vet ikke hvor folk har faatt det fra. Men de tar blodprove for aa se om du har sykdommer og hva slags blodtype du har.

Du skriver under paa en kontrakt i starten av tjenesteaaret ditt som sier at du er pliktig til aa avlegge urinprove dersom MP eller befal skulle kreve det. Det skjer kanskje en gang hvert halvaar hvor dere blir vekket kl 05:00 ish, stilt paa en gang og en og en tar tisseprove.

Lykke til!

PS: Del 2 paa innrykksdagen vil de ogsaa sporre deg om hva slags forhold du har til rusmidler. Sier du at du har royket hasj kommer en politimann fra narko nord/sor og graver litt mer og du maa pisse og mest sannsylig haarprove. De er veldig strenge naar det kommer til rusmidler i forsvaret. Sier du "Jeg drikker alkohol, men ingenting mer enn det" gaar det bra
Sist endret av Arigo; 20. september 2011 kl. 09:41.