Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 13611
Bestilte en pakke på en nettside. Fikk tracking nummer, gikk inn på posten.no og skrev inn koden. Pakken min ble sendt fra Kina 03/07 og ble sendt med EMS. Jeg hadde ikke hørt om dem før og lurte på om hvor lang tid det tok før pakken min kom. Leste litt rundt på nettet, noen sa at det var svindel, men noen andre sa at de hadde brukt EMS opptil flere ganger med null problem. Er litt nervøs for at jeg kan ha blitt svindlet, så svarer noen kjapt, så hadde det vært flott!

-Så er det noen som har tidligere erfaring med bestilling fra Kina eller EMS?

EDIT: Vet det tar lang tid å sende fra Kina, men er litt smånervøs for det
Sist jeg bestilte fra kina tok det 3 uker
Har brukt EMS frakt titalls ganger uten noen problemer overhodet, de er raske og sikker å bruke i mine øyne.
Kommer mer ann på selger om pakken kommer fram, men jeg hadde ringt posten på 810 00 710 og spurt hvor pakken har blitt av.

Posten norge er EMS sin leveringsagent i norge: en.wikipedia.org/wiki/Express_mail
Er ikke svindel, men har lest at de kan være litt rotete. De har blant annet gitt ut tracking koder som er utgått eller som tilhøre andre kunder. Men svindel er de ikke.

Har bestilt fra DX før, det er vell fra kina(?) - Anyways, leveringstiden har gått altifra 10dager til 40dager.
Sist endret av eRixn; 11. juli 2011 kl. 16:30.
Trådstarter
37 0
Puh, tusen takk for svar
Får vel bare smøre meg med tålmodighet..
Vet dere om de sender med båt eller med fly? (Nettsiden sa 8-12 dager, men vet ikke om jeg helt skal stole på det)
Du har ventet 8 dager, og er allerede utolmodig?

Det tar ca 2-3 uker før pakken blir levert her til lands når du bestiller fra asia. Som oftest posten norge som står for den største delen av tiden pakken bruker.

Så 12 virkedager kan virke fornuftig (2 uker og 2 dager).
Sist endret av Blackkoz; 11. juli 2011 kl. 17:12.
Pakkene mine fra kina med EMS tar som regel 7-10 dager men tror det blir sendt som EMS Express da :P
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Thomaslio Vis innlegg
Pakkene mine fra kina med EMS tar som regel 7-10 dager men tror det blir sendt som EMS Express da :P
Vis hele sitatet...
Ventet på en pakke nå i 4 uker, tar laaang tid dette

Siste sporing:

Package has been sent from origin country
2014-08-26 22:50 SHANGHAI EMS, China
The parcel has been collected
2014-08-26 20:51 200888, China

og det er alt jeg vet.. Ganske så simple greier.

Tipper det går med båt og ikke veldig prioritert.. heldigvis ikke ofte jeg handler ifra Kina.
Prøv å spor direkte fra EMS, og ikke gjennom posten.no
Ofte vil du da få fler detaljer som ikke vises på posten.no, som kan indikere hvor langt på vei pakken er kommet.

I noen tilfeller har jeg f.eks funnet ut at pakken er i afghanistan, og så har jeg søkt via afghan post for å finne mer info :P
Ellers kan jeg bekrefte at EMS pleier å komme frem til slutt... Det varierer bare litt hvor fort det går
▼ ... flere år senere ... ▼
Posten Norge/ Postfortolling - Her beveger vi oss i grenseland for svindel. En pakke sendt fra Kanada med Canada Post, ble lynraskt ekspedert der borte - Pakken er sendt "Surface" så jeg regnet med at den kom til våren med "robåt". Men plutselig, bare fem dager etter den er levert inn er den registrert hos NOOSLC, vilket er Oslo - Her er det nemlig at det STOPPER! Etter ankomst Oslo overtar Posten, men selv etter ytterligere fem dager har ikke Posten funnet pakken - Det står bare lakonisk; EMS-Varer. - Nå blir det spennende å se prosessen videre - Jeg vet av tidligere erfaring at de ikke bruker epost, men snail-mail, og jeg er ikke hjemme for å sjekke postkassa på lenge. Følg med!
Tipper Posten Norge ergrer seg grenseløst over at DE må ta det dyre arbeidet med å registrere og videre-distribuere billigpakker omkring i Norge som er sendt fra utlandet.
Dette koster mye mer i lønn og andre omkostninger fra Oslo til norsk slutt-destinasjon, enn hva de får igjen for det (Posten altså).
Med andre ord er de ikke verdens mest motiverte for å få pakker og konvolutter kjapt frem til deg og meg....
Det er nok ikke Posten det stopper på, er vel heller Tollvesenet. Har selv ventet et par uker mens sporingen har vist "til fortolling". Det nærmer seg høysesong for utenlandske julepakker og da er tollvesenet ganske sprengt.