Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4623
Hei, jeg er en relativt stor mann på 115kg og 190 lang. Har nå i 8år fått fast dosering med 6-8mg klonazepam (rivotril) daglig. Men etter nye regler fra fylkeslegen får man ikke kjøre bil da man inntar rivotril i heletatt.. etter min vurdering er jeg nok en mye dårligere bilfører nå en da jeg hadde "full pot".. er det noen som har samme erfaring og kan gi tips ang søknad om dispensasjon til fylkeslegen? legen min sier at det ikke er noen vits i å søke.. får bare svare nei.. hun har prøvd for flere..
så må jeg legge til at jeg også har hatt store doser med sobril, stesolid, apodorm, paralgin forte og nobligan.. før di nye reglene kom klagde ingen på min bilkjøring eller retten til og ha førerkortet.. jeg må spise 40-60mg klonazepam for og få noen "rus".. så ser ikke problemet..
Anonym bruker
"Lystig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror det lureste du kan gjøre er og høre på legen din og droppe og kjøre bil, legemidler av denne typen er absolutt ikke noe man skal kjøre bil på. Tror du har hatt flask siden det har gått som bra til nå men det er ikke og stikke under en stol at reaksjons tiden din er nedsatt samt vurderingsevnen din.
Man merker ofte ikke selv at man er påvirket av slike medisiner.

Det har blitt utrolig strengt de siste årene med sertifikatet, sterke medisiner. Noe som er fult forståelig.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Man merker ofte ikke selv at man er påvirket av slike medisiner.

Det har blitt utrolig strengt de siste årene med sertifikatet, sterke medisiner. Noe som er fult forståelig.
Vis hele sitatet...
Helt ening, 20år i ambulansetjenesten i storbyen så møtt mange sånne
Anonym bruker
"Viss Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke for å være slem, mot noen som he,st som måtte komme til å lese dette svaret, men er du påvirket på noen som helst måte, så skal du ikke kjøre bil. Det handler ikke bare om din egen sikkerhet, men alle andre rundt deg og. Det er en grunn til at 40%(?) av alle trafikkuhell i Norge skjer under påvirkning av noe.

Folkehelseinstituttet (FHI) har analysert blodprøver fra 677 av de 1077 (som døde av trafikkuhell mellom 2001 og 2010) førerne av person- og varebiler som omkom i perioden. 42 prosent av disse prøvene inneholdt straffbare konsentrasjoner av alkohol, narkotika og legemidler, viser en ny studie.