Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2743
Hei. Kommer med høy sannsynlighet til å sitte noen år i fengsel.
Noen som vet noe om hvordan det fungerer med skole i fengselet generelt?
Tenker å ta opp siste året ifra videregående. Studiespesialisering.

Går det som planlagt vil komme godt i gang med videre utdanning også. Har jo nok av lekse tid
Videre utdanning regner med jeg må lese seg opp på egenhånd, men er det mulighet for å ha eksamen hos privatist i fengsel?
Det kommer vel litt an på hvor fri soning du har. Hva skal du sone for? Blir det åpen soning?
Blir nok høy risiko.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hei. Kommer med høy sannsynlighet til å sitte noen år i fengsel.
Noen som vet noe om hvordan det fungerer med skole i fengselet generelt?
Tenker å ta opp siste året ifra videregående. Studiespesialisering.

Går det som planlagt vil komme godt i gang med videre utdanning også. Har jo nok av lekse tid
Videre utdanning regner med jeg må lese seg opp på egenhånd, men er det mulighet for å ha eksamen hos privatist i fengsel?
Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som lol'er av en slik åpning på et innlegg??
Må si jeg trakk litt på smilebåndet ja :P
Men er enda mer spent på hva han skal inn for..
Hva var morsomt?
Slo meg ikke som spesielt morsomt. Nå har jeg aldri sittet inne, men kan ikke akkurat se for meg at det er noe man ser fram til...
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hva var morsomt?
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke så gøy for deg å få dette spørsmålet, men hva soner du for?

ooog til topic:
Jeg gikk i klasse med en kar i fjor som var kanskje 20+ år, han var siktet for væpnet ran eller noe (kan henne han ljugde, men uansett) han var med i klassen våres hver eneste naturfagtime. Så tror det er fint mulig for deg å utdanne deg i fengselet med mindre du er mentalt ustabil. Han karen tok også eksamen.
Sist endret av oppned5; 17. november 2011 kl. 22:06.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Er det bare jeg som lol'er av en slik åpning på et innlegg??
Vis hele sitatet...
Her sitter ts, sikker på at han kommer i fengsel, og du påpeker at du synes det er morsomt? Respektløst.

Tidligere tråd, Min historie kan være av interesse for flere av dere.
kan jeg spørre hva du gjorde galt?
No offence!
greia var bare det at man er så åpne på det forumet her, og ingen blir dømt for å være kriminell eller hva det måtte være
Prøv å gå med tråden din til diskusjon.no så skal jeg love deg at du får mye oppmerksomhet!
Uansett, jeg har desverre ingen info å komme med, så innlegget mitt er litt waste..
men man har vel krav på skolegang? eller?
Beklager TS, men jeg tror ikke mange vil svare før du sier hva du har gjort...
Ja. Du får tilbud om skole. Ingen problemer. Når du er i permtid, 1/3 av soningen, kan du søke frigang og gå på skole på utsiden.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Beklager TS, men jeg tror ikke mange vil svare før du sier hva du har gjort...
Vis hele sitatet...
Jo, folk svarer nok uansett. Det har med respekt å gjøre, vil han ikke si det, sier han det ikke.

Selv om jeg er jævlig nysgjerrig selv da.
Sitat av paddus Vis innlegg
kan jeg spørre hva du gjorde galt?
Vis hele sitatet...
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Beklager TS, men jeg tror ikke mange vil svare før du sier hva du har gjort..
Vis hele sitatet...
Sitat av Lasse94 Vis innlegg
Må si jeg trakk litt på smilebåndet ja :P
Men er enda mer spent på hva han skal inn for..
Vis hele sitatet...
Sitat av Stinson Vis innlegg
Det kommer vel litt an på hvor fri soning du har. Hva skal du sone for? Blir det åpen soning?
Vis hele sitatet...
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Jo, folk svarer nok uansett. Det har med respekt å gjøre, vil han ikke si det, sier han det ikke.

Selv om jeg er jævlig nysgjerrig selv da.
Vis hele sitatet...
Han har skrevet et utrolig langt innlegg om sin historie tidligere her.
Husker jeg leste historien din!

Hva har du gjort nå da?
Gi mannen fred. Det er irrelevant ift tråden han oppretta.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Han har skrevet et utrolig langt innlegg om sin historie tidligere her.
Vis hele sitatet...
Stemmer, den har jeg jo lest! mente på ingen måte å blande meg inn TS, beklager
Det sier vel seg selv at han ikke vil fortelle hva han har gjort, når det forsatt ikke er 100% sikkert, at han vil fengsles?!
Hva faen feiler dere, gutter? Dette er ikke Kvinneguiden... Hvis han ikke vil fortelle hva han har gjort er jo det selvfølgelig helt greit. Vi har fått vite at han mest sannsynlig havner på høyrisiko, men det skal uansett være mulig å ta utdannelse i fengselet. Jeg tror at det å få utdannelse utenfor fengselet blir litt vanskeligere. Uansett så er dette en mann som har vært igjenom utrolig mye, og må nå sone for noe dumt han har gjort tidligere. I fengselet ønsker han å ta utdanning, og han spør på tydelig, høflig og hyggelig måte om hvilke muligheter det er for dette bak murene. Svarene han får er dritt og mas om hva han har gjort?

Fantastisk å se at du virkelig reiser deg igjen, DrPerception! Leste historien din da du skrev den, og forstår at det krever mye å være så tøff som du er nå. Bruk soningen fornuftig, hold deg unna feil folk og fullfør utdannelsen. Lykke til!
Sitat av Skateward Vis innlegg
Her sitter ts, sikker på at han kommer i fengsel, og du påpeker at du synes det er morsomt? Respektløst.

Tidligere tråd, Min historie kan være av interesse for flere av dere.
Vis hele sitatet...
Synes ikke det er respektløs på noen måte, faktisk bare herlig å se at lovbrytere som ikke greier å følge loven som alle oss andre blir bura inne. Følger du ikke loven og lar det gå tover resten av samfunnet, kan man kalle det respektløst!
Sist endret av williams123; 17. november 2011 kl. 22:43.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Synes ikke det er respektløs på noen måte, faktisk bare herlig å se at lovbrytere som ikke greier å følge loven som alle oss andre blir bura inne. Følger du ikke loven og lar det gå tover resten av samfunnet, kan man kalle det respektløst!
Vis hele sitatet...
Han får sin straff.. dette har ingenting med tråden å gjøre. Håper og regner med at mod sletter alle disse innleggene som ikke hører hjemme her.
Sist endret av Fuzzybossen; 17. november 2011 kl. 22:54.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Synes ikke det er respektløs på noen måte, faktisk bare herlig å se at lovbrytere som ikke greier å følge loven som alle oss andre blir bura inne. Følger du ikke loven og lar det gå tover resten av samfunnet, kan man kalle det respektløst!
Vis hele sitatet...
Vi kan kalle det mye rart.
Jeg ser det veldig godt selv at det jeg har gjort er galt og jeg har forsåvidt allerede lært nok til at jeg aldri kommer til å begå noe lignende igjen. Nå ønsker jeg å gjøre noe bra mens jeg soner straffen og faktisk ta meg en utdanning slik at jeg kan bidra til samfunnet i høyest mulig grad.

Sitat av v1ruZ Vis innlegg
Husker jeg leste historien din!

Hva har du gjort nå da?
Vis hele sitatet...
Har ikke gjort noe nytt.

Til dere som spør hva jeg har gjort så forstår jeg godt at dere er nysgjerrige, men er et lite relevant spørsmål i forhold til hvordan mulighetene for utdanning i fengsel er når alle i høy-risiko fengsel har akkurat de samme mulighetene så lenge man ikke sitter på restriksjoner.