Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2330
vel.. som tittelen sier må jeg enten i retten eller betale en saftig bot som jeg konsekvent kommer til å nekte på liv og død. så da blir det 20-24 dager i buret dersom jeg ikke klarer å få dommeren på min side... Vurderer å skaffe advokat, vil det være noe vits i det hele tatt i en sånn situasjon?? Synes det er så sinnsykt kjipt fordi promillekjøring er alltid noe jeg har foraktet og aldri gjort, men så kommer altså onkel blå en vakker natt etter en sen tur til nattåpent på bensinstasjone for å kjøpe snus.. og stopper meg på vei hjem.. siden jeg var så heldig å bli stoppet av samme karen som hadde vært på razzia hos meg for noen år siden.. og jeg var litt rød i øyne pga. fuckings hundehår i senga.. så blir det en tur til legevakta og blodprøve.. som selvfølgelig viser noen milliondeler metabolitter av thc ettersom jeg røyker på semi-fast basis pga. fysisk skade. Dette blir på magisk vis omregnet til 0.2-0.5 promille... Jeg delte en J på 3 stykk 2 dager i forveien og var på INGEN måte påvirket, men det hele føles litt håpløst når de har "håndfaste bevis"på det motsatte.. spørsmålet er altså om det er verdt å ansette en advokat i en slik sak.. setter stor pris på innspill og forøvrig god helg til alle dere freaks der ute!
jeg hadde gått for advokat da jeg mener det jeg er siktet for ikke er riktig.
kunne "diskutert" det om de bare tok meg for det jeg faktisk hadde gjort, altså å røyke cannabis, men faen ikke for kjøring i påvirket tilstand
Dette blir på magisk vis omregnet til 0.2-0.5 promille
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe de bare tar ut av lufta. De har tabeller for forskjellige rusmidler utarbeidet fra forskning fra universitet og slike institusjoner.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Dette er ikke noe de bare tar ut av lufta. De har tabeller for forskjellige rusmidler utarbeidet fra forskning fra universitet og slike institusjoner.
Vis hele sitatet...
Jeg er rimelig sikker på at det ikke er utarbeidet «fra forskning», om metabolitter fra over to dager siden blir omregnet til 0.5 i promille. Om det ikke var enormt store mengder thc personen fikk i seg var han/hun utvilsomt ikke påvirket av thc under kjøringen. Har ikke satt meg konkret inn i hvordan testene til politiet fungerer, men generelt er thc sportbart veldig mye lengre enn man er påvirket.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Dette er ikke noe de bare tar ut av lufta. De har tabeller for forskjellige rusmidler utarbeidet fra forskning fra universitet og slike institusjoner.
Vis hele sitatet...
De leste det i en tabell de hadde skrevet selv.

Den snikstraffingen der er en uting, ikke minst fordi de totalt vanner ut begrepet kjøring i ruspåvirket tilstand, som er noe som bør slås jævlig hardt ned på når det faktisk er tilfelle.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Og cannabis diskrimineres ikke norge har strengere promille regning enn feks Frankrike. Fordi påvirkning er vanskelig å måle, så skal man bare drite i rettsikkerheten til en uglesett gruppe