Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4456
Er student i USA, og har viklet meg inn i en kjip situasjon. Kræsjet med en annen bil, og forsikringen min var løpt ut. Fikk erstatningskrav på 52 000 kroner, som jeg må betale innen kort tid. (Takk Gud for at det ikke skjedde noe med sjåføren i andre bilen).

Var ikke ruset, og det er snakk om at jeg ikke betalte regningen til forsikringen i tide. Er derfor ikke ute etter noen preken om hvor dum jeg har vært. Er fullt klar over realiteten, og skal unngå slike problemer i fremtiden.

Spørsmålet mitt er om noen av dere kan anbefale meg en løsning til hvor jeg henter penger? Har et kredittkort som jeg kan “makse” på 20 000 kroner, og 15 000 fra familie og egne oppsparte midler. Det betyr at jeg likevel mangler 17 000…. Jævlig kjipt for å si det mildt.

Betaler jeg ikke regningen, risikerer jeg å måtte sone i fengsel, gjennom noe som kalles "contempt of court order".
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vanlige er vel å betale gjennom avdrag, noe du ikke har nevnt i det hele tatt. Det at du kan betale nesten 60% cash gjør det vel enda mer sannsynlig at de godtar en nedbetalingsavtale.
Trådstarter
21 7
Glemte å nevne at jeg har vurdert å ta opp ytterlige lån hjemme, for å komme meg ut av klemma. Som student er jeg fortsatt medlem av Folketrygden, så jeg kan heldigvis ta opp gjeld på vanlig måte.

En løsning jeg har tenkt på, er å ta opp et nytt lån til forbruk, som jeg prøver nedbetale umiddelbart sammen med kredittkortet. Har sett litt rundt på nett, og virker som at rentenivået ligger litt lavere på denne typen lån. Men det er jo heller ikke særlig lett å få innvilget slik kreditt som 22 åring. Baserte meg på de tallene som jeg så her, enda jeg ikke vet hvorvidt det er noe jeg kan stole på.

Ser også at det er noe som kan kalles en slags megler, slik som Lendo. Virker som at de kan sett meg i kontakt med mange forskjellige banker, sånn at jeg slipper å søke hvert sted. Noen som har erfaring med slike tjenester?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det vanlige er vel å betale gjennom avdrag, noe du ikke har nevnt i det hele tatt. Det at du kan betale nesten 60% cash gjør det vel enda mer sannsynlig at de godtar en nedbetalingsavtale.
Vis hele sitatet...
Det er noe jeg har spurt om, og fått avslag! Dommeren mente at jeg kunne unndra meg betaling, ettersom studiene mine er ferdige om kort tid. Veldig irriterende, når sant skal sies.
Sist endret av ErlendR; 8. juli 2017 kl. 03:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har hørt om noe liknande før, men trudde det var bere tull. Er jo ikkje lov med gjeldsfengsel i USA, eller noke anna velutvikla land i vesten. Eg forstår det som at du går i fengsel om du ikkje betaler futen for skatt, eller har ein gjeldande rettsordre mot deg (til dømes for ubetalt barnetrygd).

Kvifor er det retten som har beordra utbetalinga? Eg trudde amerikanarane brukte arbitration (mekling) ved slike saker.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble det at du kan betale 35k up front nevnt i det hele tatt før dommeren gav deg avslag på nedbetalingsordning? Eller var de pengene noe du først klarte å lire av deg når du følte reell trussel for å måtte sone?
prøv for all del og slippe og dra 20k på kredittkortet, det blir jævli dyrt og betale ned, du kan sikkert få avdrag på dette her