Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 9149
Jeg brukte å røyke i ungdoms alderen, å en drakk endel, problemet er at jeg er diagnostisert schitzofren som ble satt rundt barndommen + jeg sliter med endel angst å deprivasjoner å etter et par års med røyking ble jeg syk når jeg røyket, så endte opp med flaska

Jeg er nå en fullblods alkoholiker i 22 års alderen, har vært innom psykriatien i årevis, å levra min er veldig skadet.

jeg tenkte på alternativer, benzo? får ikke effekt av 8mg rivotril, heller ikke 50 mg sobril. tenkte benzo da det ikke har så mye skade på levra iforhold til alkohol

så da tenkte jeg cannabis, ikke farlig for kroppen, men hode, har ikke rørt cannabis på årevis. spørsmålet mitt kommer snart. men, jeg klarer ikke å leve uten rus, med min sykdom både fysisk å psykisk å en helvetes fortid.

Spørsmålet er, kan man lære seg å takle frykten på cannabis? vis, noen som har et par tips eller en løsning

Beklgar vis tråden er rotete, jeg har drukket i 2 uker i strekk å er ganske sliten, ønsker ikke at noen dømmer meg da jeg er litt nedafor å desperat
Om du har vært alkoholiker, så er det vel sjansen for misbruk ett annet sted?
Jo, det er vell det.
Å bytte ut et missbruk med et annet er aldri en god løsning.

Behandling er det eneste som kan fungere.


Anbefaler deg til å IKKE bytte stroff... For går du først over til noe nytt, så blir du fort fristet til å prøve enda mer nytt....
Skal ikke være noe moralist eller noe, men det er jo en tanke.

Trening er jo også en digg måte å få litt "high" følelse av?

Skal ikke være noe moralist eller noe, men det er jo en tanke.

Trening er jo også en digg måte å få litt "high" følelse av?
Sist endret av missjones; 23. november 2014 kl. 19:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Finn noen nykre mennesker som bor i nærheten av deg og finn på noe med de. da får du tankene på andre ting.
#missjones jeg trente aktivt for noen måneder, men klarer det ikke helt lengre, noe jeg virkelig burde begynne å jobbe med.

#sterol91 er ikke så lett å møte folk her, + jeg er syk så er ikke så lett å være sammen med
Jeg skjønner at tanken på å leve uten rus virker forferdelig tung og vanskelig.

Dog, med tanke på helsen din som allerede er på vei ad undas anbefaler jeg deg på det sterkeste å søke hjelp heller enn å løse problemene på egenhånd. Som andre skriver over her er det neppe en god ide å erstatte et rusmiddel med et annet.

Utrolig hva man kan få til med det rette verktøyet tilgjengelig Et klinikkopphold kan være gull verd. Lykke til!
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Vel. Hvis du først har bestemt deg for at du ønsker å bli høy i løpet av livet så er Cannabis relativt godt sammenlignet med mye annet i verden. La denne videoen inspirere til å se hvordan verden forandrer seg.

If you smoke ganja peacefully and not in a hurry, you can have a good time whenever you want. Even though every smart smoker knows that being clear minded is the ultimate goal to sustained happiness. Grow strong and control your life.

Min stemme går til en bowl med weed hvis du prøver å holde deg unna rus. Da får du mest valuta og minst skadevirkning (i min erfaring).
problemet er at cannabis er det sunneste
Har vært innlagt flere ganger, hovedsaklig alkohol, uten hell
Derfor vis jeg klarer å røyke cannabis, noe jeg har dårlig erfaring med fordi jeg blir aktivert å får angst.

Noen tips?
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Sitat av skyf43n Vis innlegg
Noen tips?
Vis hele sitatet...
Små mengder. Begrensning. Prøv å se hvor lite du trenger. Hvis du investerer bittelitt i en vannbong av et eller annet slag (ikke nødvendigvis en svær rakker, men en pipe designet for å ha vann), vil muligens en bowl med marihuana være nok for en god stund. Hvis du ikke ønsker problemer med Cannabis må du rett og slett holde et våkent øye til hvor mye du tillater deg å bruke det.
Sist endret av Qon; 23. november 2014 kl. 21:04.
Jeg synes synd på deg, ikke at det hjelper stort. Et liv uten rus kan virke uoverkommelig, men en dag?
Min erfaring er at det blir alt for mye å tenke på resten av livet, men at en dag om gangen er mer til å leve med.
Selv har jeg tenkt å ikke ta noen piller i morgen, hva jeg gjør på tirsdag er en annen sak.
Alkohol er et stort problem for meg, kan vel kalle meg alkoholiker jeg også, drikker hver dag og liker det godt. Det går ut over hverdagslivet, aktiviteter og initiativ.
Ønsker deg alt godt,legger deg til som venn så vi kan prates om du vil.
Klem fra Nurse Betty
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Et liv uten rus bør inneholde trening som missjones sier. Det er positivt for å leve bedre. Vi mennesker har veldig godt av fysisk aktivitet. Your body and brain is all you have. Make peace with it. Live healthy.
Sitat av skyf43n Vis innlegg
Jeg brukte å røyke i ungdoms alderen, å en drakk endel, problemet er at jeg er diagnostisert schitzofren som ble satt rundt barndommen + jeg sliter med endel angst å deprivasjoner å etter et par års med røyking ble jeg syk når jeg røyket, så endte opp med flaska

Jeg er nå en fullblods alkoholiker i 22 års alderen, har vært innom psykriatien i årevis, å levra min er veldig skadet.

jeg tenkte på alternativer, benzo? får ikke effekt av 8mg rivotril, heller ikke 50 mg sobril. tenkte benzo da det ikke har så mye skade på levra iforhold til alkohol

så da tenkte jeg cannabis, ikke farlig for kroppen, men hode, har ikke rørt cannabis på årevis. spørsmålet mitt kommer snart. men, jeg klarer ikke å leve uten rus, med min sykdom både fysisk å psykisk å en helvetes fortid.

Spørsmålet er, kan man lære seg å takle frykten på cannabis? vis, noen som har et par tips eller en løsning

Beklgar vis tråden er rotete, jeg har drukket i 2 uker i strekk å er ganske sliten, ønsker ikke at noen dømmer meg da jeg er litt nedafor å desperat
Vis hele sitatet...
Ikke bytt ut alkoholen med benzoer. snakker av erfaring, har byttet så mye framog tilbake at jeg vet hva jeg snakker om.
jeg har også diagnosen schizo, og jeg kjenner jeg ler når jeg leser hva normale folk tror.

tankene slutter ikke, og vist du ikke takler dem edrulig så er rus eneste veien og gå ( jeg har selv valgt rus )

den ene tingen som har hjulpet meg littegran ( uttenom rus ) er at jeg aksepterte at livet ikke er rettferdig.
noen får diabetes og blir blind og må ta amputasjoner , noen får aids !
det og tro at alle kan hjelpes på samme måte er naivt !

men on topic : vis du har funnet en rus som passer deg så er det vel bare og forsette ?
når du har denne sykdommen handler det om og få mest ut av dagene .spør du meg.
det kan jo hende nårsomhelst at du tar selvmord.
selv digger jeg måtten cannabis gjør det mulig og leke med tankene, jeg blir også uvell av cannabis nesten som en svimmelhet og følelsen av at hjernen tømmes av energi, men jeg digger at hjernen beskjemper cannabissen slik at den ikke kan spinne ting i hodet iværtfall 2 minutter etter et trekk ! =)
den eneste rusen som noen gang har gitt meg mer en 2 minutter med frihet er mdma, prøv mdma det er helt fantastik, tankenene slutter og du har en ekstrem følelse av lykke ! i ca 5timer

og dø av skrumplever i en alder av 40 høres bedre ut en og dø som en tvangsinlagt søppel pose etter 50 år med stirring i vegggen . iværtfall når du må slite med shcizo !

men vis du er feildiagnosert ( 80% av tilfellene vil jeg si ) så er det eneste du trenger og gjøre er og glemme det !
test deg selv, sitt en dag og stirr i vegen mens du skriver ned tankene dine engang i timen. dagen etter på når du leser arket burde det være meget åpenlyst hva som feiler deg og hva du kan da bestemme deg for hva du skal gjøre.

jeg føler med deg, jeg hadde gjort det enkelt og tatt selvmord vis jeg var modig nok men pytt pytt, lidelse blir til nyttelse etter en 20år. dette merker du nok


og bare for min egen del : dette her er mine tanker, ikke gjør som jeg sier vis du vet om en annen vei ! jeg har fulgt mine egne instinkter og føler jeg har fått mer ut av dette miserable livet enn vis jeg skulle hørt på de overglorifiserte teraputene !.
de bare sitter der og siterer fra hva de leste på wikipedia dagen før.. bulllllshittt !

lykke til !
Sitat av woophelpwoop Vis innlegg
jeg føler med deg, jeg hadde gjort det enkelt og tatt selvmord vis jeg var modig nok men pytt pytt, lidelse blir til nyttelse etter en 20år. dette merker du nok
Vis hele sitatet...
Selvmord er vel det minst modige som finnes. Det er forbanna egoistisk or feigt.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitat av skyf43n Vis innlegg
Jeg brukte å røyke i ungdoms alderen, å en drakk endel, problemet er at jeg er diagnostisert schitzofren som ble satt rundt barndommen + jeg sliter med endel angst å deprivasjoner å etter et par års med røyking ble jeg syk når jeg røyket, så endte opp med flaska

Jeg er nå en fullblods alkoholiker i 22 års alderen, har vært innom psykriatien i årevis, å levra min er veldig skadet.

jeg tenkte på alternativer, benzo? får ikke effekt av 8mg rivotril, heller ikke 50 mg sobril. tenkte benzo da det ikke har så mye skade på levra iforhold til alkohol

så da tenkte jeg cannabis, ikke farlig for kroppen, men hode, har ikke rørt cannabis på årevis. spørsmålet mitt kommer snart. men, jeg klarer ikke å leve uten rus, med min sykdom både fysisk å psykisk å en helvetes fortid.

Spørsmålet er, kan man lære seg å takle frykten på cannabis? vis, noen som har et par tips eller en løsning

Beklgar vis tråden er rotete, jeg har drukket i 2 uker i strekk å er ganske sliten, ønsker ikke at noen dømmer meg da jeg er litt nedafor å desperat
Vis hele sitatet...

Kompis, jeg skakke være moralens vokter eller noe nå, men faren min var alkoholiker. Dette medførte at han brøyt bånd med 2 av sine 3 barn og etterhvert ble han såpass fucked up at han gikk over til narkotika i form av piller, ser du er på tanken her.

Kort sagt så døde faren min relativt fort ved denne overgangen. Piller også bare liiiittttt sprit og resten er historie

Sitat av missjones Vis innlegg
Skal ikke være noe moralist eller noe, men det er jo en tanke.

Trening er jo også en digg måte å få litt "high" følelse av?

Skal ikke være noe moralist eller noe, men det er jo en tanke.

Trening er jo også en digg måte å få litt "high" følelse av?
Vis hele sitatet...
Tren, tren masse. En tidligere rusmisbruker er alltid den sterkeste i forhold til vilje. Trening gjelder nettopp dette
Sist endret av Adeith; 25. november 2014 kl. 03:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
woophelpwoop: Jeg finner dette innlegget hårreisende. Jobber du innen psykiatri eller annet? Fordi du selv lider av schizofreni betyr det ikke at du bare kan komme her som en slags sinnslidende predikant og påstå at lidelsen arter seg helt likt hos alle? Og ikke bare må du trekke dette inn i salaten. Du anbefaler et annet menneske å ruse seg som om han nærmest ikke har noe valg om det skal finnes snev av lys i tunnelen?! Rusmisbruk kan både maskere, forverre og utløse en alvorlig sinnslidelse. Skal vi kaste kilder frem og tilbake på hverandre rundt dette? Langtidsvirkninger av cannabis kan være blant annet angst, panikkreaksjoner samt depresjon. Jeg mener for all del ikke at alle som røyker opplever dette men risikoen for å møte på veggen ved å ha en psykisk lidelse med høy alvorlighetsgrad slik som schizofreni. De sentralstimulerende stoffene orker jeg ikke starte med, engang. Det er nokså innlysende. I grunnen syns jeg ikke at man skal anbefale noen noe rusmiddel, men å skrive det du skriver her syns jeg rett og slett er usmakelig. Karen kommer her og ønsker råd. Noe han i grunnen burde fått av fagfolk. Og du klarer å klapre på tastaturet at det er rart han ikke har tatt selvmord enda? Du smører også tykt på med at han "når som helst" kan ta selvmord. Wow...jeg skjønner at du sliter, og dessverre har et miserabelt liv, etter dine egne ord, men vær grei å ikke last det over på alle andre.

Arnhild Lauveng hadde en hard kamp mot denne lidelsen. Den dag i dag er hun utdannet på universitetet i Oslo, og er psykolog. I tillegg er hun også forfatter med blant annet "I morgen var jeg alltid en løve" (anbefales). Kan også trekke inn John Forbes Nash, Jr og andre kjente skikkelser. Hvis du ønsker personlig erfaring i debatten kan jeg mer enn gjerne legge til at jeg har venner som lider av ulike alvorlige psykiske lidelser. Blant annet paranoid schizofren og Bipolar. Dette er mennesker som reiser rundt i verden og gjør noe med livene sine. Klart, de sliter veldig til tider. Men miserable er de langt ifra. Den ene av dem fortalte meg at han syns det var verst med tanke på menneske rundt ham, faktisk. I alle fall når han har psykotiske episoder. Slik han forklarer dem kan jeg klare å sette meg inn i saken bedre også. De har nå klart å gjennomføre mye andre på samme alder bare kan drømme om å oppleve, og jeg beundrer dem veldig på hver sitt vis. Takk, men jeg hadde heller valgt medisinering og psykiatri enn å endre opp som en døddrukken alkoholiker. Er det noen som vet hva konsekvensene av å drukne seg i flaska er så må jeg nok slenge meg på den. Innleggelser er det nok av på den kanten også. For ikke å snakke om psykoser utløst av rus. Ved alkohol er disse deliriske, og jeg har en god del sinnsyke historier om slike på lager. Ikke bare mister du huset ditt, familien din, jobben din og selvfølelsen din. Du vil ha en lever som ikke tåler en halv paracet, engang. Jeg har ikke en krone til overs for det tullet der. Det var alkoholmisbruk i familien som ga meg C-PTSD i utgangspunktet. At jeg ikke vet noe om psykiatrien vil jeg derfor ikke ha slengt etter meg. Noe fungerer, og annet ikke. Men en ting er sikkert, det finnes dessverre ingen mirakelkur. Rus er bare en midlertidig utvei, og en bjørnetjeneste om det er derfor man velger å benytte seg av substanser. Man kommer lenger på egenhånd uansett hvor vanskelig det er. Etter min mening burde det være verdt det da vi så vidt jeg vet lever en gang. Det er ikke helt som å sto i kiosken og lure på om man skal kjøpe et lodd. "Næh, jeg vinner jo ikke uansett".

Jeg vil ha gode kilder på at 80% blir feildiagnostisert.
Skal legges inn om en uke. Takk for bok tipset, så har jeg noe å lese når jeg er innlagt.
likte ikke den selvmord kommentaren, da det har vært en tanke en stund.
Til dere andre som sliter psykisk, hold dere unna rusmidler, spis sunt å tren mye, eller søk hjelp som meg vis det går helt av sporene.

Tråden kan slettes.
Synes for all del tråden kan stå. Garantert noen som kommer til å google noe liknende og kanskje man kan redde en eller annen som sliter med det samme som TS.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Synes for all del tråden kan stå. Garantert noen som kommer til å google noe liknende og kanskje man kan redde en eller annen som sliter med det samme som TS.
Vis hele sitatet...
Tråder blir ikke slettet her inne på nFF bare fordi trådstarter spør om det. Dette er ikke en facebookgruppe, og svarene trådstarter har fått gjelder jo ikke for kun han, men folk som lurer på det samme kan søke det opp og få egne svar.

Det er ihvertfall dette jeg har forstått etter å ha hengt her inne i 7 år. Har tidligere sett at folk har spurt om å få slettet innlegg eller tråder og fått "avslag" nettopp pga dette. Jeg er dog ikke moderator eller admin så jeg kan ikke si dette med 100% sikkerhet.

Ikke at dette egentlig er relevant til tråden, men da vet TS ihvertfall at tråden mest sannsynlig ikke blir slettet.
Sitat av skyf43n Vis innlegg
Skal legges inn om en uke. Takk for bok tipset, så har jeg noe å lese når jeg er innlagt.
likte ikke den selvmord kommentaren, da det har vært en tanke en stund.
Til dere andre som sliter psykisk, hold dere unna rusmidler, spis sunt å tren mye, eller søk hjelp som meg vis det går helt av sporene.

Tråden kan slettes.
Vis hele sitatet...
Jeg syns du skal komme tilbake hit og oppdatere oss, selvsagt om du selv føler for det og det kan være veldig interessant for andre i samme posisjon. Det er en annen tråd her inne som handler om heroin og den er ganske sterk å lese.

Tviler på at tråden din kommer til å bli slettet.
Sist endret av Xernox; 25. november 2014 kl. 21:47.
Jeg er i alle fall interessert i å følge tråden, på samme måte som jeg følger KjellFresh sin tråd om å slutte med heroin. Jeg er helt enig med deg Lucy, vi som kommenterer må være forsiktige og ikke bedrive " hobbypsykiatri" jeg synes det er helt flott å dele egne erfaringer, men av og til må kanskje utelate noe som andre kan missoppfatte. Sender deg en venneforespørsel Lucy, hadde vært hyggelig å bli litt kjent.
klem fra Nurse Betty
Sitat av 0040oa Vis innlegg
Selvmord er vel det minst modige som finnes. Det er forbanna egoistisk or feigt.
Vis hele sitatet...
Ikke i nærheten av så egoistisk som å tvinge noen til å ha det jævlig, i værste fall, resten av livet, kun for at alle andre skal være fornøyde.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ikke i nærheten av så egoistisk som å tvinge noen til å ha det jævlig, i værste fall, resten av livet, kun for at alle andre skal være fornøyde.
Vis hele sitatet...
Ja, men da setter man seg selv foran andre. Men alt dette er jo påstand mot påstand uansett.
Om jeg hadde valgt å ta livet mitt hadde jeg brydd meg fint lite om et fåtall som ble lei seg en liten peripode, for så ha glemt meg etter et par mnd. usansett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det å ta livet sitt er egentlig ganske alvorlig, men folk i visse situasjoner kan tenke tanken, en tanke som har fulgt meg i flere år.

ble lagt inn i 2 uker, all tiden de hadde før det kom en ny pasient.. offentlig mentalt sykehus, dårlig..
Har ikke råd til rehab, da det koster over 50000
de satt meg på høy dose antipsykotika og endel andre medikamenter

enda på flaska, så oppholdet gav meg ingenting..
prøver å erstatte alkohol, å det eneste jeg kan gjøre er å trene, spise sunt, holde meg unna diverse rusmidler.

vis andre sliter med sinnlidelse som schizofreni eller annet og har et rusproblem, lykke til
Sitat av 0040oa Vis innlegg
Selvmord er vel det minst modige som finnes. Det er forbanna egoistisk or feigt.
Vis hele sitatet...
Ja, kjempe egoistisk å drepe seg selv.
Sitat av Saksen Vis innlegg
Ja, kjempe egoistisk å drepe seg selv.
Vis hele sitatet...
Vel, det er ikke veldig egoistisk, om du ikke tenker egosentrisk. Når en person er under så mye psykisk press og lidelse at selvmord virker fristende, så blir man totalt narsissistisk. Det er ikke egoistisk mtp. venner og familie å drepe seg da, da vil jeg heller si at familien er egoistiske, fordi psykiske problemer kan virkelig bli mye verre en fysiske smerter. Det som er tingen; er at selvmord er en permanent løsning på et veldig ofte midlertidig problem, og det må selvmordskandidaten selv forstå. 20 år fra nå, kanskje til og med 1 år fra nå, vil vedkommende være sjeleglad for at h*n ikke drepte seg selv.
Sist endret av Relevant; 17. desember 2014 kl. 07:38.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vel, det er ikke veldig egoistisk, om du ikke tenker egosentrisk. Når en person er under så mye psykisk press og lidelse at selvmord virker fristende, så blir man totalt narsissistisk. Det er ikke egoistisk mtp. venner og familie å drepe seg da, da vil jeg heller si at familien er egoistiske, fordi psykiske problemer kan virkelig bli mye verre en fysiske smerter. Det som er tingen; er at selvmord er en permanent løsning på et veldig ofte midlertidig problem, og det må selvmordskandidaten selv forstå. 20 år fra nå, kanskje til og med 1 år fra nå, vil vedkommende være sjeleglad for at h*n ikke drepte seg selv.
Vis hele sitatet...
Signert! Glad for at jeg ikke lyktes
Du sier du ikke klarer å leve uten rus. Hva med å bare leve livet uten rus og akseptere at du faktisk må leve med de problemene? Akkurat som at noen må bare fortsette livet om de har kreft, aids, diabetes eller hva det nå enn skulle være. Når du legger ett plaster med rus over problemene så vil du bare merke at det faktisk bare blir verre og verre for hvert eneste år som går. Jeg ble også mye verre psykisk. Gikk fra sosial angst til panikkanfall 5-7 ganger dagen begrunn av cannabis misbruk å du aner ikke hvor mye det frister å ta opp flaska eller rulle seg en, men jeg vet veldig godt at hvis jeg begynner der igjen vil alt bare bli verre og har godtatt at jeg må leve det livet jeg lever og at det er jeg som valgte å misbruke og jeg er den eneste personen som kan gjøre livet mitt bedre. Du valgte ikke å få disse problemene å sånn er det bare. Du får ikke forandret det med ett blink, men kanskje du bare må godta at du har det sånn? Hvis hjernen kan kontrollere deg betyr det også at du kan kontrollere den. Du må bare lære deg hvordan. Det gjør man ikke med rus, det er bare en midlertidig løsning på ett mye større problem,

men for gud skyld hvis du absolutt ikke velger den fornuftige veien så vertfall ikke bruk psykoaktive stoffer som f.eks Cannabis, LSD, MDMA, sopp, osv osv. Det vil GARANTERT gjøre det mye verre. Det vet du vel egentlig selv av erfaring. Ja, de psykoaktive stoffene er de som er tryggest for kroppen, men hvor mye hjelper det å ha en bra kropp hvis man får heftig psykiske problemer? Hva med å faktisk slutte med rus å leve livet med antipsykotika? Det finnes f.eks blandinger av medisiner som kan hjelpe veldig. Regner vel med at du faktisk har prøvd mange typer antidepressive før, men en skikkelig god blanding kan gjøre susen.
Hei. Angsten man får av cannabis forsvinner aldri pga dette er en effekt av THCen så er det rusgivende stoffet i cannabis .
Men om du får tak i CBD-sterke varianter (et stoff i cannabis), så skal det dempe nervøsitet å angst ganske så betraktelig.
Med CBD-sterke varianter så vil det si med over 5% CBD.

Hei. Angsten man får av cannabis forsvinner aldri pga dette er en effekt av THCen så er det rusgivende stoffet i cannabis .
Men om du får tak i CBD-sterke varianter (et stoff i cannabis), så skal det dempe nervøsitet å angst ganske så betraktelig.
Med CBD-sterke varianter så vil det si med over 5% CBD (GJERNE mer)..

For å få tak i CBD-sterke strains så må man ha gode kontakter, gjerne noen så gror selv. Eller så kan du gro selv, noe så ikke er noe problem om man leser seg godt opp på forhånd å tar gode forsiktighetsregler å ikke nevner det til en sjel.
Sist endret av kattentom; 25. desember 2014 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.