Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 9152
åssen erfaring har folk her med og ruse seg på Rød Fluesopp?
Hvordan fungerte rusen og opplevde du hallusinasjoner?
Hvor mye spiste du?

Jeg har lest mye om rød fluesopp og bruk av denne soppen som rusmiddler, men jeg har ikke klart og finne ut så mye om folks erfaring fra bruk av denne. om dere har spist den fersk eller tørket så er jeg like intressert i og høre åssen opplevelse dere hadde med den


Takker for svar
dette er mange år siden , men vi trakk 15 sopp i noen timer til vi tilslutt fikk ca 1/2 liter med brun gugge ... drakk en skikkelig munnfull ...
etter ca en time spydde jeg skikkelig godt , så kom trippen .. dette er over 10 år siden men det lille jeg husker var at jeg så grønne folk i side synet mitt som fulgt ved siden av meg , etter noen timer prøvde jeg å komme inn et vindu hjemme som var ALT for lite (trodde jeg hadde mista nøkkelen , som lå i lomma mi) det endte med oppskraping av hele overkroppen noe jeg ikke merka da .
når jeg tilslutt ga opp å komme inn det vinduet gikk jeg rundt huset og knust et vindu isteden og gikk å la meg ...

sånn generelt var det sinnsykt smooth rus og kjente heller ingen smerte , skjønner at berserkerne tok fluesopp før de skulle ut i kamp .. kunne prate med folk og skjønte hvor jeg var å greier

husker ikke så mye mer siden jeg var spiste mye rart på den tiden , men kan anbefales på det sterkeste , synd at nesten alle jeg kjenner er skada av skole propaganda'n og tror at rød fluesopp er dødelig (den grønne er det) , derfor vi spyr fordi det er en gift , mens prøver du det samme med en grønn fluesopp er du dau
MercedesE's Avatar
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
dette er mange år siden , men vi trakk 15 sopp i noen timer til vi tilslutt fikk ca 1/2 liter med brun gugge ... drakk en skikkelig munnfull ...
etter ca en time spydde jeg skikkelig godt , så kom trippen .. dette er over 10 år siden men det lille jeg husker var at jeg så grønne folk i side synet mitt som fulgt ved siden av meg , etter noen timer prøvde jeg å komme inn et vindu hjemme som var ALT for lite (trodde jeg hadde mista nøkkelen , som lå i lomma mi) det endte med oppskraping av hele overkroppen noe jeg ikke merka da .
når jeg tilslutt ga opp å komme inn det vinduet gikk jeg rundt huset og knust et vindu isteden og gikk å la meg ...

sånn generelt var det sinnsykt smooth rus og kjente heller ingen smerte , skjønner at berserkerne tok fluesopp før de skulle ut i kamp .. kunne prate med folk og skjønte hvor jeg var å greier

husker ikke så mye mer siden jeg var spiste mye rart på den tiden , men kan anbefales på det sterkeste , synd at nesten alle jeg kjenner er skada av skole propaganda'n og tror at rød fluesopp er dødelig (den grønne er det) , derfor vi spyr fordi det er en gift , mens prøver du det samme med en grønn fluesopp er du dau
Vis hele sitatet...
Tusen takk for et bra svar man
dette høres utrolig fett ut!
jeg skal prøve ut dette i august-september, gleder meg
Rød fluesopp er giftig, og anbefales ikke å ruse seg på!
kilde
Sist endret av Mekistic420; 25. mars 2012 kl. 13:06.
MercedesE's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Rød fluesopp er giftig, og anbefales ikke å ruse seg på!
Vis hele sitatet...
Hva er bivirkningene ved bruk av rød fluesopp?
jeg har prøvd og googla osv men finner ingen seriøse sider hvor det står om det..
Den store fluesopptråden

Fra Erowid, under "Negative"

- Mild to moderate to extreme nausea or stomach discomfort/cramps, increases with dosage.
- muscle twitching and trembling (not convulsions)
- increased salivation and perspiration.
- strong dissociation and delirium at high doses
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
He, Den Famøse Aminta Muscaria/Rød Fluesopp-tråden må jo være laget i rusa tilstand....

'Naturlig magi', 'Livets Vann', 'Profetens Melk'(wtf?), 'Den Hellige Olje', 'Det Levende Vann' osv osv.. sjelden mere lættis av en tråd
Jeg har prøvd fluesopp snaut en håndfull ganger.

Rusen er internalisert - usosial - ydmykende og ofte med ugunstige bivirkninger som kvalme og magesmerter. (hvis man da ikke spiser tørket sopp eller ekstrakt).

Jeg ville aldri ha anbefalt Amanita eller rød fluesopp som rekreasjon eller for "hallisenes" skyld. Rød fluesopp er sjeldent "gøy".

Rus på rød fluesopp er sjeldent særlig euforisk eller fylt med "halliser" på lignende måter som andre psykedelika. Er dette målet så bør man heller innta psiolcybin-holdig sopp.

Rød fluesopp er på mange måter heller et hypnotikum og delieriant enn psykedelika.

Nærmer man seg Rød fluesopp av åndelige eller andre oppbyggelige grunner er det en fantastisk "læremester". Svært meditative kvaliteter.
MercedesE's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg har prøvd fluesopp snaut en håndfull ganger.

Rusen er internalisert - usosial - ydmykende og ofte med ugunstige bivirkninger som kvalme og magesmerter. (hvis man da ikke spiser tørket sopp eller ekstrakt).

Jeg ville aldri ha anbefalt Amanita eller rød fluesopp som rekreasjon eller for "hallisenes" skyld. Rød fluesopp er sjeldent "gøy".

Rus på rød fluesopp er sjeldent særlig euforisk eller fylt med "halliser" på lignende måter som andre psykedelika. Er dette målet så bør man heller innta psiolcybin-holdig sopp.

Rød fluesopp er på mange måter heller et hypnotikum og delieriant enn psykedelika.

Nærmer man seg Rød fluesopp av åndelige eller andre oppbyggelige grunner er det en fantastisk "læremester". Svært meditative kvaliteter.
Vis hele sitatet...
Takker for svar
men har du spist soppen fersk eller tørket?
og opplevde du ikke noen psykedeliske effekter i det hele tatt?
Funker det bra å trekke te på tørket rød fluesopp?
god som gull
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Rød fluesopp er giftig, og anbefales ikke å ruse seg på!
kilde
Vis hele sitatet...
Les deg opp litt mer før du svarer! Hvis du spiser fluesoppen rå er den giftig, men hele poenget er å tørke den slik at ibotensyren omdanner seg til muscimol. Med riktig tørking så skal den ikke være så hard på magen.

Sitat av Chikara Vis innlegg
Funker det bra å trekke te på tørket rød fluesopp?
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde dette og det funket fint. Let litt på google så finner du noen fine oppskrifter.
Sist endret av mar10an; 25. mars 2012 kl. 17:04.
Sitat av MercedesE Vis innlegg
Takker for svar
men har du spist soppen fersk eller tørket?
og opplevde du ikke noen psykedeliske effekter i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Har inntatt tørket sopp samt sopp tørket over flammer på bål (noe jeg hadde lest en plass at var en metode), og i ekstrakt.

Soppen er psykedelisk. Men ikke på samme måte som psilocybinholdig sopp. Den er totalt forskjellig fra psilocybin. Dette er viktig å understreke.

Det er mere en slags følelse. Hypnotisk tilstand. Denne tilstanden kan komme inn snikende - og når man blir var den kan det føles intenst.

Ikke noe flashy visuals. Harmoniserer heller ikke med de fleste typer musikk. Kanskje noe monoton shaman tromme kunne ha funka. Mere den vibben. Jeg har tatt en gang hjemme i leilighet og når jeg har merket effekten har lyd og lys føltes ubehagelig - og stillhet og egenrefleksjon svært viktig.

Positive effekter kan være klarsyn over eget liv. Hvordan man lever. Det kan også føles svært meditativt. Lukker man øyne og fokuserer på pust kan man føle intens tilstedeværelse og stillhet i sinn og tanker. Indre tanker og indre visjoner forandres.

Har man gode intensjoner for å oppsøke dette sakrament med eldgamle røtter kan det gi masse. Jeg har ikke opplevd noen bad-trip på fluesopp (men har også holdt meg unna større doseringer) - likevel har jeg fått en veldig respekt for fluesoppens energi.

Ta i natur og nærme deg fluesoppen med respekt og ydmykhet og ut av gode intensjoner og du vil kanskje få en aha-opplevelse om deg selv og livet
Jeg fikk ikke dratt meg ut og plukket sopp forrige høst, men denne høsten skal jeg nok høste inn et par fluesopper. Rød fluesopp må jo være den mest lettkjennelige soppen som finnes

Planen min er innta den tørket. Doseringer har jeg ikke planlagt, jeg må nok lese meg litt mer opp først.

Etter hva jeg har lest er rusen veldig individuell. Noen får noe lignende cannabisrus, noe mener de blir speedet lignende sentralstimulerende stoffer. Andre påstår de har hatt hallusinasjoner, og så har du jo svarene i denne tråden.
Sist endret av Membranplan; 27. mars 2012 kl. 13:20.
Dette med at berserkerne skal ha tatt konsumert fluesopp før kamp, finnes det vel strengt tatt ingen håndfaste beviser på, meg bekjent.
så lenge soppen er fuktig inneholder den den dødelige syren ibenholt. som du da sikkert skjønner må den tørkes for og nøytralisere denne syren. når du har gjort det kan du spise, røyke drikke den eller hva du vil
Har brukt fluesopp hver høst i årevis. Det er ikke noe du tar for å oppnå rus, det er mer et verktøy for å grave litt i sjelen og se om du blir noe klokere.

Rød fluesopp er IKKE dødelig giftig uansett hvilken tilstand den er i. Men fersk fluesopp gjør de fleste voldsomt kvalme. Tørking på forsiktig varme bedrer dette. Jeg har prøvd begge deler og tørket er å foretrekke men jeg blir lett kvalm også.

Jeg har prøvd høye doser en del ganger og jeg foretrekker stort sett ganske lave doser. 10 timer totalt uten mentale filtre er slitsomt og hallusinasjonene er ofte ganske brå (i motsetning til f.eks fleinsopp hvor alt er koselig).