Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 531
Har en usb disk jeg vil formatere på nytt for å få den kryptert, men den har brått blitt fryktelig kranglete. Ikke får jeg den mountet i linux eller xp, og forsøket på å fylle den med random data først gir dette:

Kode

[root@... ~]# dd if=/dev/random of=/dev/sda1
dd: writing to `/dev/sda1': Input/output error
0+12 records in
0+0 records out
0 bytes (0 B) copied, 313.588 seconds, 0.0 kB/s
Får heller ikke særlig kontakt med disken på linux eller xp. Den lar seg ikke mounte under linux, og både fdisk og mkfs bare henger hvis jeg prøver meg på noe. I XP plinger det når jeg plugger den inn, men starter jeg explorer så henger den.

Er disken virkelig kaputt, eller finnes det noe annet jeg kan prøve? Alle tips velkomne...
USB-disker, særlig hvis de er billige varer omtrent så lenge at man synes at floppydisker var bedre. Jeg har hatt mer enn 3 slike disker som har blitt død sånn helt uten videre.
ptt
Trådstarter
91 3
LaCie disk dette.. Har ikke skrudd den opp og sett hvordan hardisk det er inni der, men jeg har aldri opplevd harddiskhavari før. Synes det er rart at den plutslig bare tryner, men må vel ta arbeidet med å returnere den...
Det høres ut som om disken har vandret til de evige jaktmarker Du kan jo prøve å sende den inn til rep, evt prøve å få det på garantien.