Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1380
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, kjenner en type stikking i brystet/over hjertet når jeg tar dype pustetrekk eller skal for eksempel reise med opp vis jeg ligger på ryggen.

Tokk 1 linje på 0.15 cola på 17 mai og ellers røyker jeg weed i helgene. Tar ikke kokain til vanlig sist gang var 1 måned før 17 mai.

Er skikkelig usikker om det er hjertet som stikkingen kommer fra eller om det er brystet, kan de nevnte rusmidlene ha noe med dette å gjøre?


Dette kan høres litt dumt ut men lurer på hva dere tenker.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan også legge til at jeg tar 40mg Ritalin vær dag pga adhd, vis det også kan ha noe å si.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje høre med legevakt? Tror ingen her kan svare deg med sikkerhet hva det er du opplever. For å utelukke hjerteproblemer o.l bør ekg og prat med lege gjennomføres. Spesielt når stikkingen har kommet etter bruk av sentralstimulerende midler.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje høre med legevakt? Tror ingen her kan svare deg med sikkerhet hva det er du opplever. For å utelukke hjerteproblemer o.l bør ekg og prat med lege gjennomføres. Spesielt når stikkingen har kommet etter bruk av sentralstimulerende midler.
Vis hele sitatet...
Hmmm, føler det er mer en muskel ellernoe, får bare vondt når jeg strekker meg feks eller puster dypt inn, altså strekker en eller annen muskel i brystet.
Høres harmløst ut. Men tråden blir litt meningsløs, hva vi tror spiller ingen rolle, dra til legen om du er bekymret.
Anonym bruker
"Kjær Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain tærer på hjertet
Forskjellige hjertefeil kan ha symptomer som ikke kjennes ut som "typisk hjerte" uten at jeg skal late som om jeg er noen ekspert. Men du har ordtaket vi bruker i dykking om Bends: "er du i tvil, så er du ikke i tvil."
Legevakta er trygg og ringe, ikke gamble med livet over noe så lite, bare gjør det, ikke vent på ytterligere svar her inne, vi kan egentlig ikke hjelpe deg.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Forskjellige hjertefeil kan ha symptomer som ikke kjennes ut som "typisk hjerte" uten at jeg skal late som om jeg er noen ekspert. Men du har ordtaket vi bruker i dykking om Bends: "er du i tvil, så er du ikke i tvil."
Legevakta er trygg og ringe, ikke gamble med livet over noe så lite, bare gjør det, ikke vent på ytterligere svar her inne, vi kan egentlig ikke hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Hvor kan jeg ringe uten å gi noe pers info om meg selv osv?
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hmmm, føler det er mer en muskel ellernoe, får bare vondt når jeg strekker meg feks eller puster dypt inn, altså strekker en eller annen muskel i brystet.
Vis hele sitatet...
Hjertet er en muskel kompis.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hjertet er en muskel kompis.
Vis hele sitatet...
Faen sant d
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Faen sant d
Vis hele sitatet...
Ringer du legevakta, så er det ikke slikt at politiet kommer å henter deg. Om de mener det er seriøst, så sender dem kanskje en ambulanse såfremt du ikke motstrider dette. De tolker symptomer best av alle, da dem jobber på alarmsentralen. Ring. Ring. Ring. Better safe than sorry.
Mine tanker er at du er noe anspent og ritalin påvirker dette. Pusteøvelser, pulskontroll, yoga e.l gjelper på dette.
Prøv og masere over brystet der du kjenner stikking for så å sakte pustet dypt inn å se om det går bort. Det er snakk om en 10 sendes massaje der, middels hardt
Adhd medisiner kan jo påvirke hjerte, det er jo derfor man skal ta ekg før man starter og følges opp med jevnlige målinger/kontroller for å følge med på hjerte. Dessverre mange fastleger som glemmer / driter i det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor kan jeg ringe uten å gi noe pers info om meg selv osv?
Vis hele sitatet...
Du kan ringe din lokale legevakt, om du ikke gir ut noen personlig info kan de heller ikke finne deg liksom.

Du må slutte og stresse med dette, det er trygt og ringe dem.
Kjenner meg igjen og har lurt på selv om jeg skal dra til legen, får ofte vondt i brystet/hjerteregionen å det etter bruk av amfetamin over et år. Har konkludert med at det er angst men det lureste er absolutt å dra til legen, spesielt når du bruker Ritalin daglig som værtfall jeg har erfart går mer utover hjertet enn andre sentralstimulerende, unntatt kokain. Ritalin er også en jævel på å få fram angsten, men bestill en legetime for og være sikker, det skal jeg gjøre snart!
Jeg har noe muskelspenninger i ryggen som gjør at det kjennes ut som om jeg holder på å få hjerteinfarkt av og til. Men smerten sitter ganske dypt eller mer på framsiden av brystet.