Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2983
Går på AAP. AAP overlapper 3 ganger i året, i februar mnd fikk jeg over grensen og fikk derfor avslag, greit nok. Men nå har de strømstøtte på 2500 kr, fikk avslag på den også fordi inntekten var like over. Hadde jeg ventet med å sende inn siste meldekort i februar til mars mnd, hadde jeg fått 2500 kr. Noen som har positiv erfaring med å klage på vedtaket? Fryktelig urettferdig om de ikke endrer vedtaket i så fall.
Urettferdig og meningsløst men desverre sånn reglene er.
"Mottar du AAP eller dagpenger, får du ikke bostøtte i måneder med tre utbetalinger." - Husbankens nettside

Så du kommer ingen vei med klage desverre! Det er et politisk spørsmål og jeg vet at både SV og Rødt jobber for å endre akuratt det der.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har nettopp søkt bostøtte selv og lurer på hvor lenge dere måtte vente? Går på AAP og har 15k utbetalt i mnd + 180k i studiegjeld og 1,5m i boliglån.
Og hvor mye kan man få ca, bare en pekepin? Er kanskje forskjellig fra kommune til kommune virker det som.
Det tar ikke lange tiden før bostøtte blir behandlet. Men med 15k i AAP så tror jeg du får for mye til å få bostøtte hvis du ikke betaler veldig mye i lån.
Sitat av something Vis innlegg
Det tar ikke lange tiden før bostøtte blir behandlet. Men med 15k i AAP så tror jeg du får for mye til å få bostøtte hvis du ikke betaler veldig mye i lån.
Vis hele sitatet...
Her jeg bor står det at 25k brutto i mnd er maks for hva de som kan søke boståtte kan ha. Jeg er innafor der for å si det sånn.
Etter alt av regninger er betalt har jeg ca 2-300 til mat til neste utbetaling av AAP, men har fortsatt ikke klaga