Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2578
Ja, da har jeg endelig krøpet til det jævla korset, og starta å legge ut ting på den forhatte appen, TikTok..

Bare 16 bar-vers, på lånte beats. Kommer nok til å gjøre det til en regelmessig greie. Ellers har jeg også et album som snart er ferdig innspilt!

https://vm.tiktok.com/ZMLMQre7J/
Tight som faen Keep it up!

Hvis jeg skulle kritisert noe så ville det vært stemmebruk og kanskje utfordret deg til å leke enda litt mer med flyten, men det er bare pirking egt. Dritfett å høre på!
Jeg hører utrolig mye musikk, i den grad at der feks andre ser på netflix og tv, spiller jeg heller en av spillelistene mine på Tidal. Derfor har jeg kanskje ikke overraskende ramlet over ganske mye forskjellig, både bra og dårlig. Jeg er enig med etos02, dette var kult, du har et talent du må absolutt må fortsette å bygge på. Gøy å høre at "oldschool" fremdeles lever.


Men får jeg lov til å spørre, hva mener du når du skriver "16 bar-vers", hva betyr det?
Sitat av Irrelevanti Vis innlegg
hva mener du når du skriver "16 bar-vers", hva betyr det?
Vis hele sitatet...
Bars betyr linjer altså 16 hele linjer i verset. 16-bars raplåter er som regel satt opp av 16 linjer vers og 8 linjer refreng eller hook. I hver bar er det fire takter og en bar slutter som regel men ikke alltid der rimeordet er. En låt kan ha fler eller færre bars også men 16 er vanlig. Intro, outro og refreng kommer i tillegg, det er verset man snakker om når man snakker om bars.

Curtiss King forklarer det ganske enkelt her.

"Yo her er celtseus som skal forklare noen bars /1
Rapper ikke feigt jeg rapper ganske harsh /2
Kukken ekke liten den er kingsize large /3
Trekker tett fra jointen min og svever ut til stars /4"

Der har du fire bars av det første som datt ned i huet mitt klokka fem i natt så ikke ta kvaliteten seriøst
Sist endret av celtseus; 19. februar 2022 kl. 05:02.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Bars betyr linjer altså 16 hele linjer i verset. 16-bars raplåter er som regel satt opp av 16 linjer vers og 8 linjer refreng eller hook. I hver bar er det fire takter og en bar slutter som regel men ikke alltid der rimeordet er. En låt kan ha fler eller færre bars også men 16 er vanlig. Intro, outro og refreng kommer i tillegg, det er verset man snakker om når man snakker om bars.

Curtiss King forklarer det ganske enkelt her.

"Yo her er celtseus som skal forklare noen bars /1
Rapper ikke feigt jeg rapper ganske harsh /2
Kukken ekke liten den er kingsize large /3
Trekker tett fra jointen min og svever ut til stars /4"

Der har du fire bars av det første som datt ned i huet mitt klokka fem i natt så ikke ta kvaliteten seriøst
Vis hele sitatet...
Godt svar!

Tusen takk for skryt, dere! Kommer mer!