Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4562
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har røyket litt ofte i det siste, blir så ruset av 0.2-0.3 av denne typen, lukter og ser ut som skikkelig hasj, føles ut som hasj så si, har ikke røykt på lenge så kan ikke svare 100% på det. Men hvordan unngå angsten? Er mareritt normalt på cannabis? Og er det normalt å bli så fjern på den dosen? Før røykte jeg vanligvis 0.5-1g i slengen, men tok læring etter jeg fikk panikkanfall

Marerittene er om å bli jaget av en myrder. Jeg vet betydningen av det «du unngår noe i livet (en person og/eller et problem)» og da tenkte jeg kanskje at hasjen var problemet, men jeg ser ikke hvorfor det, røyker ikke lengre en 2 dager i slengen på Max, bruker det fornuftig, bruker det i sosiale sammenhenger, ikke for å sitte meg i sofaen å stuke.

Men kom med tips / svar.
Aldri opplevd mareritt eller fæle drømmer selv alle de gangene jeg har røyka så jeg vet faktisk ikke
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyka hver dag i nesten 6 år, fikk angst hver dag det siste 1.5 året. Ikke røyka på 3 år. Angsten sitter fortsatt.

Bare gi faen i å fortsette. Psyken din er viktigere enn å bli høye. Det er så lite verdt det.
Det virker som du sliter litt psykisk. Hasj vil bare forsterke dette på sikt desverre.
Sist endret av Superspurv; 15. mai 2021 kl. 11:16.
Hvorfor røyker du så mye om du får disse bivirkningene? At du røyket 0,5 til 1g før har absolutt ingenting og sei for doseringen din nå.

Prøv 0,05 - 0,15 til du finner sweetspotten. Kan godt hende du bare ikke tåler så mye som du gjore før, prøv deg fremm på mindre doseringer.
Prøvde lenge å røyke ihjel noia når jeg var stein - det funka dårlig...

Det eneste jeg kan anbefale er å ta en lenger pause.

Som andre skriver forsterker gjerne cannabisrusen ubehagelige tanker - dog (erfaringsmessig) veldig avhengig av hvilken strain du røyker.

Hvis du vil fortsette å røyke ville jeg prøvd ut forskjellige strains. For meg var løsningen å gå for mer sativa-dominerte typer siden ubehaget ble større av å sitte pansret i sofaen mens det hjalp når jeg gadd å stuke rundt og gjøre noe. Mareritt kan jeg dog ikke huske å ha hatt i sammenheng med røyking

- Men igjen; det sikreste er nok å la bønna ligge en (god) stund
Hasj er ikke for alle, er en plante som egentlig ikke er ment for hvite folk. Du tar for mye, du respekterer ikke planten, så den gir deg en left hook. Du er ikke aleine om det da ����
Sitat av Keiloa Vis innlegg
Hasj er ikke for alle, er en plante som egentlig ikke er ment for hvite folk. Du tar for mye, du respekterer ikke planten, så den gir deg en left hook. Du er ikke aleine om det da ����
Vis hele sitatet...
Plante som ikke er ment for hvite folk? Noe av det dummeste jeg har hørt, er planten rasistisk ?
Sitat av Kuami Vis innlegg
Plante som ikke er ment for hvite folk? Noe av det dummeste jeg har hørt, er planten rasistisk ?
Vis hele sitatet...
Jeg tipper han mener at hvite/nord-europeere ikke har tilpasset seg bruk av planten gjennom historien, siden den opprinnelig ikke vokser her oppe. Litt som at nord-europeere tåler laktose, mens mange land i sør har laktose-intoleranse...

Det kan være en interessant synsing å diskutere, men jeg tror ikke det finnes noe vitenskapelig belegg for å påstå dette veldig sterkt slik som det blir her.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Jeg tipper han mener at hvite/nord-europeere ikke har tilpasset seg bruk av planten gjennom historien, siden den opprinnelig ikke vokser her oppe. Litt som at nord-europeere tåler laktose, mens mange land i sør har laktose-intoleranse...

Det kan være en interessant synsing å diskutere, men jeg tror ikke det finnes noe vitenskapelig belegg for å påstå dette veldig sterkt slik som det blir her.
Vis hele sitatet...
Så vi hvitinger er genetisk TCH-intollerante?
Made my day
Sitat av Keiloa Vis innlegg
Hasj er ikke for alle, er en plante som egentlig ikke er ment for hvite folk. Du tar for mye, du respekterer ikke planten, så den gir deg en left hook. Du er ikke aleine om det da ����
Vis hele sitatet...
Så han er hvit... og tar for mye? Du tror ikke seriøst at det finnes hvitmannsdop og svartmannsdop?

Skal jeg bare få røyke granbar og lavendel jeg da?!

Her røyker jeg grammere som en skorstein(som alle andre år) også kommer du å påstår at planten egentlig ikke er ment for meg? Må i så fall være jeg som er ment for planten for dette er meant to be bby <3
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Jeg tipper han mener at hvite/nord-europeere ikke har tilpasset seg bruk av planten gjennom historien, siden den opprinnelig ikke vokser her oppe. Litt som at nord-europeere tåler laktose, mens mange land i sør har laktose-intoleranse...

Det kan være en interessant synsing å diskutere, men jeg tror ikke det finnes noe vitenskapelig belegg for å påstå dette veldig sterkt slik som det blir her.
Vis hele sitatet...
At tolker det slik er greit, men les hva han skrev igjen.
Han nevnte ingenting om det du skrev, bare at cannabis ikke var ment for hvite folk.

Hasj er ikke for alle, er en plante som egentlig ikke er ment for hvite folk.
Vis hele sitatet...
BRAND ∞ STRONG
Sitat av knert1 Vis innlegg
Skal jeg bare få røyke granbar og lavendel jeg da?!
Vis hele sitatet...
Det hadde vært jævlig trist.
Kanskje dette kunne vært en banner under demonstrasjon for rusreform 2 juni.
Skal jeg bare få røyke granbar og lavendel jeg da?!
Sitat av Kuami Vis innlegg
At tolker det slik er greit, men les hva han skrev igjen.
Han nevnte ingenting om det du skrev, bare at cannabis ikke var ment for hvite folk.
Vis hele sitatet...
Alzo88 tolket det ganske prikk og punkte, men kanskje jeg var litt vag..
Sitat av Keiloa Vis innlegg
Alzo88 tolket det ganske prikk og punkte, men kanskje jeg var litt vag..
Vis hele sitatet...
vag er ikke problemet her. Bastant med null hold eller dokumentasjon er mere problemet.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det hadde vært jævlig trist.
Kanskje dette kunne vært en banner under demonstrasjon for rusreform 2 juni.
Skal jeg bare få røyke granbar og lavendel jeg da?!
Vis hele sitatet...
Ja, vær så snill!!!
Sist endret av knert1; 15. mai 2021 kl. 16:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av knert1 Vis innlegg
vag er ikke problemet her. Bastant med null hold eller dokumentasjon er mere problemet.



Ja, vær så snill!!!
Vis hele sitatet...
Jeg TROR en hvit mann med generasjoner dna som stammer fra den nordlige delen av jordkloden kan ha en innvirkning på toleransen av weed. Iforhold til en fra afrika.

Som med alt i livet, ikke alle tror på raser, det er skummelt, tabu. Mye negativt om å dele mennesker inn i raser.

Men jo faen jeg tror en kar fra Afrika som har generasjoner som har brukt cannabis tåler det bedre enn meg. Tviler på at mitt DNA er like rustet mot cannabis, eller vent, bestefaren min reiste jo til amsterdam når han var 20...

Fortsatt en bra plante for hvit mann, bare mer potent.

Sitat av knert1 Vis innlegg
vag er ikke problemet her. Bastant med null hold eller dokumentasjon er mere problemet.



Ja, vær så snill!!!
Vis hele sitatet...
Er foresten ikke imot weed, har hjulpet mye.

Men går ikke med skylapper, ser hvordan effekt denne planten har på visse mennesker.
Sist endret av Keiloa; 15. mai 2021 kl. 19:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Merkelig at du drømmer mye etter å ha røyket, da THC ofte gjør at du ikke drømmer under REM-søvn. Jeg får ofte veldig intense drømmer når jeg tar pauser fra cannabis.
Sitat av Keiloa Vis innlegg
Jeg TROR en hvit mann med generasjoner dna som stammer fra den nordlige delen av jordkloden kan ha en innvirkning på toleransen av weed. Iforhold til en fra afrika.

Som med alt i livet, ikke alle tror på raser, det er skummelt, tabu. Mye negativt om å dele mennesker inn i raser.

Men jo faen jeg tror en kar fra Afrika som har generasjoner som har brukt cannabis tåler det bedre enn meg. Tviler på at mitt DNA er like rustet mot cannabis, eller vent, bestefaren min reiste jo til amsterdam når han var 20...

Fortsatt en bra plante for hvit mann, bare mer potent.



Er foresten ikke imot weed, har hjulpet mye.

Men går ikke med skylapper, ser hvordan effekt denne planten har på visse mennesker.
Vis hele sitatet...
Nææ. Inntak (eller ikke) av cannabis påvirker, såvidt jeg vet, ikke om folk overlever og får barn. Dermed har ikke "generasjoner som har brukt cannabis" noen betydning.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Merkelig at du drømmer mye etter å ha røyket, da THC ofte gjør at du ikke drømmer under REM-søvn. Jeg får ofte veldig intense drømmer når jeg tar pauser fra cannabis.
Vis hele sitatet...
Kan også meddele at jeg ikke har drømt en eneste drøm de 10 årene jeg har røykt så og si hver dag. Eneste unntaket er om jeg er våken litt og da sovner igjen, da drømmer jeg mye random crazy shit, men da er jeg heller ikke påvirket av cannabis lengre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyka hver dag i nesten 6 år, fikk angst hver dag det siste 1.5 året. Ikke røyka på 3 år. Angsten sitter fortsatt.

Bare gi faen i å fortsette. Psyken din er viktigere enn å bli høye. Det er så lite verdt det.
Vis hele sitatet...
Samme erfaring som deg. Røyka hver dag i 10 år. Den siste tiden fikk jeg også mye angst når jeg røkte, så jeg slutta. En ting er at det ikke er verdt det for å bevare psyken, men hvorfor i all verden røyke hvis opplevelsen ikke er positiv?

For meg resulterte det heldigvis ikke i noen vedvarende angst, jeg ble faktisk bedre ganske med en gang jeg sluttet. Jeg har imidlertid prøvde å røyke noen få ganger etter den gangen og angsten kommer tilbake hver gang, så det er nok en del av livet jeg er ferdig med. Og det er helt greit, jeg har røkt noen kilo i løpet av mitt liv og føler ikke at jeg har gått flipp av noe
Anonym bruker
"Snakkende Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er at om du først har begynt å få angst av hasj så kommer angsten bare oftere og oftere, til slutt permanent om du fortsetter å røyke. Så mitt tips vil være å ta deg en lang pause før du risikerer å røyke på deg mer angst!
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Min erfaring er at om du først har begynt å få angst av hasj så kommer angsten bare oftere og oftere, til slutt permanent om du fortsetter å røyke. Så mitt tips vil være å ta deg en lang pause før du risikerer å røyke på deg mer angst!
Vis hele sitatet...
Har angst til vanlig, når jeg røyker så dempes sosial angsten min, jeg vil ikke si jeg får mer angst av å røyke, men får angst om ting som kan skje ved røyken jeg blir redd for å få negative bivirkninger av det, som (psykose) jeg har aldri opplevd psykose på hasj, har heller ikke en psykose-lidelse, og redsel for psykose/ å bli gal har jeg edru også.

De tankene som er mest irriterende er jo "å nei!!! Den kan ha vært lacet eller syntetisk" og de tankene kommer å går

Har hatt pause i et år før jeg startet igjen nå liksom. Men er mye bedre nå en de siste gangene jeg røykte før.

Angsten sitter heller ikke hele turen, har den kun i starten. Men når jeg røykte sist var jeg så skev at jeg følte jeg var i søvne (men drømte alt som skjedde rundt meg) tankene var normal, årsaken til det tror jeg er to ting røykte for mye, og var trøtt / hadde heller ikke sovet så mye
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå skal denne bumpes, for denne så jeg ikke før nå.

Sitat av Keiloa Vis innlegg
Jeg TROR en hvit mann med generasjoner dna som stammer fra den nordlige delen av jordkloden kan ha en innvirkning på toleransen av weed. Iforhold til en fra afrika.

Som med alt i livet, ikke alle tror på raser, det er skummelt, tabu. Mye negativt om å dele mennesker inn i raser.

Men jo faen jeg tror en kar fra Afrika som har generasjoner som har brukt cannabis tåler det bedre enn meg. Tviler på at mitt DNA er like rustet mot cannabis, eller vent, bestefaren min reiste jo til amsterdam når han var 20...

Fortsatt en bra plante for hvit mann, bare mer potent.



Er foresten ikke imot weed, har hjulpet mye.

Men går ikke med skylapper, ser hvordan effekt denne planten har på visse mennesker.
Vis hele sitatet...
Sier litt om realitetsbildet ditt at "en kar fra Afrika" bare er et skal etter generasjoner av revrøykere.

Jo jeg vil påstå at du går med skylapper om virkeligheten ikke er mere interessant å oppsøke fremfor å spre fantasier og dagdrømmer på et forum.

Din viking tip-tip-tip-tip-tip oldefar kan ha vært hasjrøyker. Kultivering av hamp var ikke ukjent for vikinger. f.eks funn av cannabisfrø som sannsynligvis skulle brukes til smertelindring i forbindelse med kreft i en vikinggrav. Vikinger var også veldig godt kjent med hvilke planter som hadde medisinsk og rusgivende effekter, men kultiverte mest sannsynlig cannabis først og fremst for de andre egenskapene planten har. Det er ingen selvfølge at man har generasjoner med cannabis toleranse bare fordi man er afrikansk, eller at man ikke har det fordi man er hvit, hvor har du dette fra?

Er dette en bivirkning jeg ikke har fått med meg? Problemet er fortsatt akkurat det samme:
Sitat av Knert1
Bastant med null hold eller dokumentasjon er mere problemet.
Vis hele sitatet...
Om du TROR at svarte folk har høyere toleranse for cannabis liggende et sted i DNA og skal spre denne informasjonen så forventes det at du hoster opp noen kilder. Spesielt mtp din første post hvor du åpner med å være belærende med TS. Akkurat som om du har skjønt noe han ikke har skjønt, men egentlig så er det bare du som fantaserer.

Corona er vel opprinnelig ikke ment for hvite folk, regner med at det samme gjelder vaksinen da.
Drømmer er mysterium man må finne ut av selv. Har alltid en betydning samme hva det kan være.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Motorcross Vis innlegg
Drømmer er mysterium man må finne ut av selv. Har alltid en betydning samme hva det kan være.
Vis hele sitatet...
Det har vel i hvert fall en funksjon.
For å bearbeide følelser og opplevelser.
Men at det har en betydning, og som du sier alltid en betydning, det tror jeg det er delte meninger om.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man husker veldig sjeldent drømmene sine på vanlig cannabis. Om jeg tar pause på 3 dager så blir effekten av 0,2 ganske sterk, men jeg har alltid røkt 0,2-0,3 per joint siden jeg begynte å røyke daglig i 1999. For ett par år siden begynte jeg å ta pause en uke hver måned for å huske drømmene mine. Er fornøyd med den nye vanen, så blir jeg blasted når jeg begynner igjen etter en uke.

Men røyking er ikke for alle, du vet best selv om det er noe som funker positivt eller negativt for deg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det har vel i hvert fall en funksjon.
For å bearbeide følelser og opplevelser.
Men at det har en betydning, og som du sier alltid en betydning, det tror jeg det er delte meninger om.
Vis hele sitatet...
Ja, mente betydning i som bearbeide føelser osv osv
Rull en joint og ta tre-fire trekk. Legg den fra deg og vent på funken. Stresser du ut bør du ta lavere doser.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man husker veldig sjeldent drømmene sine på vanlig cannabis. Om jeg tar pause på 3 dager så blir effekten av 0,2 ganske sterk, men jeg har alltid røkt 0,2-0,3 per joint siden jeg begynte å røyke daglig i 1999. For ett par år siden begynte jeg å ta pause en uke hver måned for å huske drømmene mine. Er fornøyd med den nye vanen, så blir jeg blasted når jeg begynner igjen etter en uke.

Men røyking er ikke for alle, du vet best selv om det er noe som funker positivt eller negativt for deg.
Vis hele sitatet...
Var en periode jeg husket drømmene fra cannabis, tror ikke det alltid er sånn med cannabis at man ikke husker noe drømmer og går glipp av de
Anonym bruker
"Flirende Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sliter vilt med dårlig søvn etter mye cannabis røyking, søvn paralyse nesten garantert med mindre jeg røyker.

Jeg tror dog dette er noe jeg har utviklet imens jeg har røyket men siden jeg har røyket ikke lagt merke til det, helt jævlig nå.
men må bare bite tenna sammen og holde ut til det over.

Cannabis er nice, men daglig bruk i lengden er ikke bra, av min personlige erfaring.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har mini-panikk på hash lol, kan noen fortelle noen grunnlag til at det ikke er farlig XD. Faen jeg er skækk
The confused cyborg
Han-Tyumi's Avatar
Ingen har noen gang dødd av hasjoverdose.
Se denne vidoen:https://www.youtube.com/watch?v=_mUvG6x53VM
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Han-Tyumi Vis innlegg
Ingen har noen gang dødd av hasjoverdose.
Se denne vidoen:https://www.youtube.com/watch?v=_mUvG6x53VM
Vis hele sitatet...
Kom først på jeg skrev det nå, hadde glemt det helt
https://grannystormcrowslist.wordpress.com/the-list/

Der finner du mye god informasjon og forskning rundt cannabis. Hvis du utforsker litt der vil du bli klokere på en del ting du kanskje er usikker på.

Angst er noe alle plutselig kan oppleve. En ting som kan hjelpe er å lukte på oppkverna pepperkorn
Sist endret av Jerna; 15. juni 2021 kl. 12:47.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Helt normalt og få marerritt når man ruser seg på uansett hvilke rusmidler. Men dette varierer jo til person til person.

Jeg får en del Angst da jeg røyker også og jeg løser det med og bare ikke røyke. Får man så mye bivirkninger så er det ikke verd og putte seg igjennom det for en rus jeg ikke synes er så behagelig lengre. Jeg får sjeldent marertitt og har veldig sjeldent gjort det i mitt liv men det er kun fordi jeg har ruset meg så mye at jeg ikke drømmer eller får mareritt. Ting er bare svart om natten eller akuratt som jeg lukker øyene og vokner igjen.

Anbefales og la være og røyke eller bare lev med at du får angsten. Hjelper lite med og medisinere med andre rusmidler for og fjerne den fra et annent rusmiddlel, litt rotete innlegg men håper du ser poenget mitt.

-Lykke til
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Med en gang cannabisen viser seg fra den mørke siden. Den som gir deg angst, flashbacks og generelt ubehag så er det et varsel om at nå er det nok. Var en liknende situasjon. Røyka hver dag og kombinerte med alt mulig. Det var først da jeg hadde trøkka i meg molly for tredje gang på en måned sammen med en Haug med 2-cb og massiv røyking at jeg plutselig opplevde noe helt jævlig. Badtrip, nedtur og the whole works. Det ble aldri det samme. Hver gang jeg røyket fikk jeg flashbaks til den situasjonen. Det var på tide å legge røyken på hylla. Sliter fortsatt med ettervirkninger, om det er pga cannabis, for mye molly eller 2-cb vet jeg ikke men det jeg visste var at nå var det nok. Ikke rørt verken 2-cb andre psychedelics på 3 ish år og samme med cannabisen. Det kan gå galt og du kan få deg en psykisk smell det kan være vanskelig å komme over. Gi deg nå før det blir verre. Ingen skam og snu, hør på Severin Suveren
Har hatt noen dårlige tilfeller jeg også etter og ha røyket, mrn det var fordi jeg var i en dårlig plass mentalt. Jeg foreslår at du tar deg en ukes pause kanskje, og prøver og fikse opp i livet ditt hvis du vet at det er noe som plager deg.

Av erfaring, hvis du tar en stor dose med et psykedelisk stoff så ser du mest sannsynlig hva problemet er ganske fort.
Dette leder ofte til en bad trip og i verste tilfelle psykose.

Hvis du ikke har noen livsproblemer vet jeg egentlig ikke, men stoffer påvirker alle forskjellig.

Kan godt hende at det er noen andre med bedre tips den meg, dette er noe jeg bare kom på i øyeblikket