Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1319
okey, detta skjer. det skjer ikke ofte, bare noen få ganger. når jeg kom hjem fra skolen idag så fant jeg pcen på. den står bare i windows loginen og kommer ikke lenger. detta har skjedd et par ganger, men vært en liten stund siden nå.

Noen som har en aning på hva som kan skje?

PS: beklager litt skrivefeil her, ble gjort litt raskt.
Sist endret av DustMan; 8. september 2014 kl. 22:26.
Umm, kanskje noen har prøvd å logge seg inn på pcen? Har hørt om problemer hvor PCen skrur seg av, av seg selv, men aldri hørt om det omvendte
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Det skal være sagt at pcen skal være helt avslått og ikke i dvale. Så lurer veldig på hva som kan skje. Det skjedde også senest i natt.
Søvngjenger om natten?`

Har du internett tilkoblet, så kan det være din pc er smittet av virus/hacketools.

Bærbar eller Stasjonær det er snakk om?


Skriv dette i CMD: powercfg /lastwake

Håper du finner en løsning, google har enormt mye info om dette temaet.
vifte som e gåen? som da fører til overoppheting og da skrur pc'en seg som regel av
Sitat av nobels Vis innlegg
vifte som e gåen? som da fører til overoppheting og da skrur pc'en seg som regel av
Vis hele sitatet...
Det er andre veien. PCen skrues PÅ, ikke av.
Hadde det samme problemet med pcen min før jeg formaterte den. hvis internettkabelen stod i, så ville den plutslig starte på villkårlige tidspunkt.
Prøv å la maskinen stå med strøm i, men uten nettkabel. Sjekk også gjerne om Power on-LAN er aktivert i BIOS!

Anbefaler formatering
Deaktiver Wake on LAN i BIOS og se om det løser problemet ditt.
Min forrige PC pleide å skru seg på regelmessig nøyaktig 03:00 om natten fordi Windows ville oppdatere, eller sjekke etter oppdateringer. Tok litt tid før jeg fant ut av det, men tok 3 sekunder å slå av.

Kan hende PCen din har på automatisk sjekk av oppdateringer?
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
oj har helt glemt å sjekka svarene, takk for svar. jeg har bare skrudd hele strømforsyninga når jeg har lagt meg, men skal prøve nettene fremover uten internett ledning!