Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1886
Skjermkort: amd radeon 7970 asus edition. https://www.asus.com/no/Graphics_Car...3GD5/overview/

Okey så måten jeg har gjort det på:
Skjerm 1 vanlig dvi-i kabel, fra skjermkort til skjerm.
Skjerm 2 Fra skjermkortet har jeg dvi-d til Hdmi, så en hdmi kabel opp til skjerm 2
skjerm 3 Fra skjermkortet har jeg en ACTIVE displayport til dvi-d så en ledning til tredje skjerm.

Da oppstår problemet. jeg min tredje skjerm vil ikke dukke opp. og det er alltid skjermen jeg har hdmi i. jeg har prøvd å byttet om men ingenting.

(Beklager at dette blir rotete)
Bruker du Eyefinity?

Eventuelt bruker du "Catalyst Control Center" som denne artikkelen om skjermkortet ditt bruker for å få 3 skjermer?

Asus' Radeon HD 7970 DirectCU II TOP



Fra artikkelen:
Our LCDs have DisplayPort inputs, so we didn't have to bother with active adapters. Since we didn't want to make things easy for the cards, we used a mix of connectors: one DisplayPort, one DVI, and one HDMI with the adapter included in the box. The setup process was a breeze.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 28. august 2014 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Vell får det første vil jeg ikke ha 3x1. jeg vil ha extended desktop.
Men hovedproblemet er at den vil ikke komme opp i det hele tatt.
Sitat av DustMan Vis innlegg
Vell får det første vil jeg ikke ha 3x1. jeg vil ha extended desktop.
Men hovedproblemet er at den vil ikke komme opp i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Bruker du Catalyst Control Center ellerno' annet?
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
beklager, ja jeg bruker Catalyst
Hørtes sært ut, funker skjermen med hdmi om du ikke har tilkoblet noen andre skjermer?
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hørtes sært ut, funker skjermen med hdmi om du ikke har tilkoblet noen andre skjermer?
Vis hele sitatet...
jepp, så fort jeg putter inn den tredje ledningen kobler den med hdmi seg ut

jeg prøvde også med min bror sin 24 tommers skjerm akkuratt nå, samme problem oppsto. bilde av problemet http://puu.sh/bbEu0/2d03c64c6a.jpg
Sist endret av DustMan; 28. august 2014 kl. 20:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Aha... "Unable to save display settings"

Den feilmeldinga gir noen interessante resultater.

Radeon HD 7970 with 3 Monitors Error

Cant use 2 DVI Ports, has to be a combination of HDMI DVI and Display port for 3 monitors or More.. I honestly dont know why some cards come with 2 DVI ports because you cant use them both at the same time.
Vis hele sitatet...
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Aha... "Unable to save display settings"

Den feilmeldinga gir noen interessante resultater.

Radeon HD 7970 with 3 Monitors Error
Vis hele sitatet...
hmmm, vil det si at jeg må kjøre en DVI og to på Displayport?

nei prøvde å koble to på displayborten, men så fort jeg satt den siste ledningen inn kobla skjermen med hdmi i ut. det skal være sagt at jeg bruker en dvi til hdmi adapter, men den fungerer generelt. jeg har heller ikke en dvi-i kabel heller, noe jeg trenger for at det skal kunne gå inn i skjermkortet.
Sist endret av DustMan; 28. august 2014 kl. 22:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det du må gjøre, er:

1 på DVI
1 på HDMI
1 på DP.
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Det du må gjøre, er:

1 på DVI
1 på HDMI
1 på DP.
Vis hele sitatet...
ja, men på skjermkortet mitt er det 1 dvi-i, 1 dvi-d og 4 DP.

HDMI kabelen jeg kjører er via en hdmi til dvi adapter som er koblet inn til DP adapteren som er en ACTIVE adapter, (noe jeg må ha). Denne løsningen fungerer helt til jeg setter inn min tredje kabel. da kutter kabelen med hdmi ut.

Windows finner skjermen men lar den ikke bli aktivert.
Hmm, vil da tru det er mulig å bruke en av det integrerte inngangene på hovudkortet ditt og så gå til BIOS og aktivere porten for bruk? Kan hende jeg bommer helt, men på skolen min i forrige uke koblet jeg iallefall 2 av skjermene mine i GPU`n og 1 av de til hovudkortet. Deretter gikk til BIOS og ordnet resten. I skole-maskinen min er det ett MSI 760 kort, vet ikke om det har noe å si iforhold til ditt kort
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo66y Vis innlegg
Hmm, vil da tru det er mulig å bruke en av det integrerte inngangene på hovudkortet ditt og så gå til BIOS og aktivere porten for bruk? Kan hende jeg bommer helt, men på skolen min i forrige uke koblet jeg iallefall 2 av skjermene mine i GPU`n og 1 av de til hovudkortet. Deretter gikk til BIOS og ordnet resten. I skole-maskinen min er det ett MSI 760 kort, vet ikke om det har noe å si iforhold til ditt kort
Vis hele sitatet...
vell dette vil bli anderledes , fordi du kjører et GTX kort og ikke AMD. De gjør det på ulike måter. AMD sin er helt på trynet..
Sitat av DustMan Vis innlegg
vell dette vil bli anderledes , fordi du kjører et GTX kort og ikke AMD. De gjør det på ulike måter. AMD sin er helt på trynet..
Vis hele sitatet...
Ahh, dette jeg var redd for, som gjor meg usikker, dumt !
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av DustMan Vis innlegg
hmmm, vil det si at jeg må kjøre en DVI og to på Displayport?

nei prøvde å koble to på displayborten, men så fort jeg satt den siste ledningen inn kobla skjermen med hdmi i ut. det skal være sagt at jeg bruker en dvi til hdmi adapter, men den fungerer generelt. jeg har heller ikke en dvi-i kabel heller, noe jeg trenger for at det skal kunne gå inn i skjermkortet.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer at du må kjøre minst to på DP og en på DVI, men det må være på DVI-I-porten.
Sånn jeg har forstått det så støtter ikke kortet ditt å mikse inn DVI-D/HDMI i et treskjermsoppsett.
Er du sikker på at Displayporten er aktiv? Sleit noe jævlig med samme problem som du har nå, endte opp med at jeg kjøpte en kabel fra amazon. Problemet med disse kablene er at kvaliteten er helt latterlig. Er på min tredje nå. AMD er ufattelig langt bak Nvidia når det kommer til mer enn 2 skjermer etter min mening.
Om du kan oppgi hvilket hovedkort du har, kan det hende det finnes en midlertidig løsning på problemet.
Jeg har også Radeon 7970 (riktignok 2 stk, men det ene har ikke noen skjermer koblet til seg) og kjører 3x skjermer. De er koblet med 2xDVI og 1xDP m aktivt adapter til DVI. Forsøkte å bruke HDMI, men den sluttet alltid å virke så jeg byttet litt om og nå fungerer det knall både som extended desktop og som eyefinity (kan slå av og på med hotkey, konfigurert i catalyst).

Tipper problemene dine kommer av at du prøver å bruke HDMI, det fikk jeg aldri til uansett hvordan jeg snudde og vendte på det.
GeneralBake
DustMan's Avatar
Trådstarter
vil bare si at jeg har løst problemet! det endte opp med at jeg måtte ha 3 aktive display ports! En DP til HDMI, En DP til DVI og en DP til VGA. men takk for alle svar! var mange timer med banning og fortvilelse