Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 515
Heihei Freaks!

Nå har jeg hatt PC'n min i litt over 2år, og har lyst til å oppgradere den litt!
Har ikke noe spill fortida som jeg gamer hardcore, men tenker på å forberede meg til Elder scrolls online! Er jo fortsatt en stund til det kommer ut, men allikevel altså. (Har jo selvfølgelig signa opp for beta, men vanskelig å si om man kommer med der eller ikke)

Anyways, her er hva jeg har:

Hovedkort:ASUS Crosshair IV Formula
Prosessor: AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor (6 CPUs), ~3.9GHz (OC)
Skjermkort: HFX AMD Radeon HD 6870 1GB (2stk, crossfire)
RAM: Kingston DDR3 HyperX 8GB (er ikke sikker på MHz'n :S men mener det er en av disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749649 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749650#reviews
PSU: Corsair HX1000W
SSD: Gidder ikke finne hele navnet. 48GB intel (skal oppgraderes uansett)
HDD: Gidder ikke finne navnet, 1.5TB, holder i massevis.
Kabinett: Cooler Master HAF X Big Tower.


Hele PC'n kosta meg 15k i desember 2010.

Så noen forslag til hva som kunne oppgraderes?
Jeg tenker skjermkort, RAM og SSD.
Hadde jo alltids vært fint å oppgradert til 8-core prosessor 4.0Ghz, men er det nødvendig? (Kommer obviously til å holde meg til AMD)

Skjermkort...Er vel noe jeg bør oppgradere. Hvis jeg kjøper ett av "topp korta" og bare har ett av de, så er det vel fortsatt MYE bedre enn crossfire av de 2 jeg allerede har? (ja, jeg er litt noob på detta^^)
Hvilket er å anbefale?

Prismessing er jeg ikke helt sikker på hvor mye jeg vil bruke. tenker rundt 6k, kan vel strekke meg til 8k.


litt rotete og sånn det her, menmen!

Håper noen kan gi meg litt veiledning om hva jeg skal gjøre!