Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 8267
Hey,

leter etter pipe til og røyke hasj/m tobakk via avis, å lurer på hva som egentlig er best egnet? maispipen er knall, men har slitet med erfaringer at de er for dype, blir veldig fort skitten, men det fungerer med rist vis jeg ikke har missforstått, har aldri prøvd selv. Noen som kan si om det er rett eller galt?



Isåfall, hvilken type rist er best?
og hvordan renser man maispipen, med vanlig piperenser? disse børstene eller trådene?

tenkte bare jeg skulle forhøre meg her før jeg går til innkjøp
Rist får du som regel kjøpt der du handler maisern, må ha rist... ellers vil du trekke mye av stappet på lungene. Type rist ser du på størrelsen der du handler. Ellers kan du fint bruke en rist fra feks vasken du har på badet/kjøkkenet.

Rens den med en kniv i den store brønna og eventuelt piperenser på røret. Jeg selv deler rørert i 2.

Har du tålmodighet, bestiller du deg maiser fra dealxtreme. Får du 10 stk til prisen av 1 i norge.

Løkke t
Trådstarter
Sitat av Staggere Vis innlegg
Rist får du som regel kjøpt der du handler maisern, må ha rist... ellers vil du trekke mye av stappet på lungene. Type rist ser du på størrelsen der du handler. Ellers kan du fint bruke en rist fra feks vasken du har på badet/kjøkkenet.

Rens den med en kniv i den store brønna og eventuelt piperenser på røret. Jeg selv deler rørert i 2.

Har du tålmodighet, bestiller du deg maiser fra dealxtreme. Får du 10 stk til prisen av 1 i norge.

Løkke t
Vis hele sitatet...
kan bare kjøpe lokalt.
Takk, takk!
Funker å bare stappe litt tobakk løst i bunnen og drysse mekket over og fyre. Så etterpå kakke ut den hvite aska og bruke evt hardsvidde svarte rester som "rist" i neste omgang. Blir litt fort tett da, må renses etter 4-5 stapp.
Bruker rulletobakk, ikke sikkert det går like bra med sigarett-tobakk, ihvertfall ikke om den er brent tørr og smuldra opp på forhånd
Sist endret av Bothrops; 15. oktober 2011 kl. 12:30.
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Funker å bare stappe litt tobakk løst i bunnen og drysse mekket over og fyre. Så etterpå kakke ut den hvite aska og bruke evt hardsvidde svarte rester som "rist" i neste omgang. Blir litt fort tett da, må renses etter 4-5 stapp.
Bruker rulletobakk, ikke sikkert det går like bra med sigarett-tobakk, ihvertfall ikke om den er brent tørr og smuldra opp på forhånd
Vis hele sitatet...
Det som skjedde med den jeg hadde sist var jeg brant hull lenger og lenger ned pipen, som gjorde at det blei skeivt, umulig og få vekk tjæren uten å ødelegge mere. har hørt har rulletobakken er verst for pipa siden den holder mye større varme.

e: men det du mener at at man legger i ca "hallfullt(1/3)" med tobakk å mekket over? får å så kakke etter fyr? brukte bare mekket mitt nedi, kanskje der jeg fikk mine problemer fra. forstår fordelene med rulletobakk der
Sist endret av wataan; 15. oktober 2011 kl. 13:02.
off topic; kan noen bare forklare meg hva en rist er til bruk av pipe? jeg finner det ikke ut
Trådstarter
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
off topic; kan noen bare forklare meg hva en rist er til bruk av pipe? jeg finner det ikke ut
Vis hele sitatet...
her er et Bilde som viser

vet ikke hva mener jeg kan forklare, det er nok så logisk som det ser ut som eller hva?

er ikke mere å forklare, det er nok så logisk som det ser ut som, eller hva? *
oja, så det er derfor min pipe funket sykt dårlig, takk
Bruk små sten til rist
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Har funnet en måte å lage rist på ved hjelp av piperenser.
Brente vekk den fuzzy delen av piperenseren så du får bare en stålstang igjen.
Rullet denne stangen slik at det ble en spiral, og plasserte den i maisa.
Funker utrolig bra, kan regulere størrelsen på den ganske lett, og er lett og rense i min erfaring
Har aldri laga pipe med en maispipe før, men sånn jeg forstod det på måten en jeg kjenner forklarte det, så kan du brenne av 'håret' på en piperenser og rulle opp metallstanga for en god rist i ei maispipe.

Edit: eh, nøyaktig sånn som posten over meg :3
Sist endret av Bonziamo; 15. oktober 2011 kl. 15:25.
Jeg har hatt maisern min i over et år. Tvinn litt duckteip rundt pipa og røret. Bunnen falt også ut på min. Smeltet til underdelen av talg å formet den deretter. Tok så et tynt lag med duckteip rundt igjen så talgen ikke rekker bli varm da du tenner på.

Vinn Vinn. Nice pipe. Mer holdbar
Går fint å vaske maiser'n i glovarmt vann.
Rist finner man i springen, eller hos Scorpius..
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
om du ikke har rist atm så bare pakk pipehodet inn i aliminumsfolie og stikk masse hull, funker greit som en imidlertidig løsning.
Ikke hør på Staggere han er jo helt nybegynner.

Maiseren er ikke ment for å brukes med rist.


Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Går fint å vaske maiser'n i glovarmt vann.
Rist finner man i springen, eller hos Scorpius..
Vis hele sitatet...
Eller hos Coop OBS Bygg, eller hos din rørleggerforhandler.
Sist endret av Skatteetaten; 15. oktober 2011 kl. 18:06.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Ikke hør på Staggere han er jo helt nybegynner.

Maiseren er ikke ment for å brukes med rist.
Vis hele sitatet...
Ok. Blir alltid like glad jeg, når andre skal bestemme hva jeg er.
Smak og behag, smak og behag lille venn.

http://img684.imageshack.us/img684/5192/idiotn.jpg
The Merciful One
mr5050's Avatar
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Ikke hør på Staggere han er jo helt nybegynner.

Maiseren er ikke ment for å brukes med rist.




Eller hos Coop OBS Bygg, eller hos din rørleggerforhandler.
Vis hele sitatet...
bruker rist i maisern jeg også og jeg har røyka i 12 år
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Ikke hør på Staggere han er jo helt nybegynner.

Maiseren er ikke ment for å brukes med rist.




Eller hos Coop OBS Bygg, eller hos din rørleggerforhandler.
Vis hele sitatet...
Så du mener at man skal røyke på maisern sånn du får kjøpt den? De maiserne jeg har kjøpt har det ikke vært noen ting mellom brønn og "munnstykket" eller det stykket du putter i avisen.

Et gressstrå som er ganske stort funker også bra, men mp skiftes ofte. Og er vel ikke det letteste å få tak i på visse stedet nå heller.

Men rist fra vannkran funker supert! Men husk å brenn disse godt først(så hele er rødglødende) fordi etter noen år i en vask vil det komme MASSE MASSE bakterier og dritt du ikke vil ha i lungene dine.
Vil tro han mener stein som det beste, hvis ikke så kan vi snu på flisa. Da er det han som er "nybegynneren."
Sist endret av stagg; 17. oktober 2011 kl. 01:03.
Småstein kan jeg umulig tro vil funke. Stein er heller ikke noe jeg har lyst til og ha i lungene mine, og å trekke gjennom småstein, om du bruker det vil garantert komme gjennom.
En ekte steinrist(http://hyggeshop.no/users/hygge_myst...r._stk.__1.jpg) vil vel funke, om du finner en som passer. Men disse må renses så sinnsykt ofte, så jeg personlig foretrekker rister(http://hyggeshop.no/users/hygge_myst..._Rister__1.jpg).
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Småstein kan jeg umulig tro vil funke. Stein er heller ikke noe jeg har lyst til og ha i lungene mine, og å trekke gjennom småstein, om du bruker det vil garantert komme gjennom.
Vis hele sitatet...
Du tuller nå, ikke sant?
Man kan da finne stein i alle størrelser, du må ikke ha sand i pipa.
Jeg skulle bare være vanskelig å skape tåpelig diskusjon.

+ det å røyke fra rist smaker drit og er med stor sannsynlighet ikke noe bra å røyke på og det er noe nybegynnere røyker med. Det er en grunn til at alle connoisseur bongene utelukket blir levert med stein.

Sitat av Staggere Vis innlegg
Ok. Blir alltid like glad jeg, når andre skal bestemme hva jeg er.
Smak og behag, smak og behag lille venn.
Vis hele sitatet...
Jeg bestemmer da ikke hva du er. Er man nybegynner så er man nybegynner, jeg bare la det ut.. Siden det er deg.

En maispipe er ikke ment for å brukes hverken med stein eller rist, mente eller sa ikke noe annet. Og ja, jeg skulle bare være vanskelig fordi du sier at man må bruke rist.

Sitat av sluch2k Vis innlegg
Så du mener at man skal røyke på maisern sånn du får kjøpt den? De maiserne jeg har kjøpt har det ikke vært noen ting mellom brønn og "munnstykket" eller det stykket du putter i avisen.
Vis hele sitatet...
Kommer litt anpå hva man røyker og hvordan mekket er. Jeg røyker så ofte jeg kan uten rist. Og grindet grønt i en maispipe trenger ingen rist eller stein..
Sist endret av Skatteetaten; 17. oktober 2011 kl. 01:48.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Jeg skulle bare være vanskelig å skape tåpelig diskusjon.

+ det å røyke fra rist smaker drit og er med stor sannsynlighet ikke noe bra å røyke på og det er noe nybegynnere røyker med. Det er en grunn til at alle connoisseur bongene utelukket blir levert med stein.



Jeg bestemmer da ikke hva du er. Er man nybegynner så er man nybegynner, jeg bare la det ut.. Siden det er deg.

En maispipe er ikke ment for å brukes hverken med stein eller rist, mente eller sa ikke noe annet. Og ja, jeg skulle bare være vanskelig fordi du sier at man må bruke rist.



Kommer litt anpå hva man røyker og hvordan mekket er. Jeg røyker så ofte jeg kan uten rist. Og grindet grønt i en maispipe trenger ingen rist eller stein..
Vis hele sitatet...
Du skal ha kp for at du oppnår det du vil. Det å provosere
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Går fint å vaske maiser'n i glovarmt vann.
Rist finner man i springen, eller hos Scorpius..
Vis hele sitatet...
Trekkene kommer til å smake drit om du vasker maiseren i vann.

Når det kommer til trebiten som går inn i selve maiseren som blir ofte fort tett så får man den veldig fin og åpen ved å bare varme den bra opp med lighter og så blåse igjennom.

Selve maisen er det lurest å skrape ren.

Varme myker opp driten ganske bra men vann vil jeg anbefale ingen å vaske en maiser med.

Sitat av Staggere Vis innlegg
Du skal ha kp for at du oppnår det du vil. Det å provosere
Vis hele sitatet...
Tusen takk.
Sist endret av Skatteetaten; 17. oktober 2011 kl. 01:53.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Man kan da finne stein i alle størrelser, du må ikke ha sand i pipa.
Vis hele sitatet...
Om du har sett nedi en maiser, er hullet lite. Stor stein = tett maiser som igjen = 0 trekk. Så om det skal funke må du bruke små stein, som mest antagelig blir dratt gjennom når du trekker. Hvertfall litt av det.
Om dere hadde sett på linken til Skatteetaten så ser dere at det ikke gråstein vi snakker om.


Stein til bruk i pipe/bong.

http://img213.imageshack.us/img213/2871/2775stksteinrister1.jpg
Skatteetaten har ikke posta noen link som jeg kan se?
Jeg posta bildet av ordentlig steinrist, og vanlig rist.
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Skatteetaten har ikke posta noen link som jeg kan se?
Jeg posta bildet av ordentlig steinrist, og vanlig rist.
Vis hele sitatet...
Beklager, var deg.

Uansett, så kan du fint bruke stein til maiser. Brukt det selv, men blir oftere til at du må ta opp steinen da det fortere blir tett. Må ikke bruk småstein. Steiner får du i alle størrelser.
Sist endret av stagg; 17. oktober 2011 kl. 03:17.
Maispipe skal røykes med fuktig/grovkornet tobakk i bunnen (bunn-tobakk) og ingenting annet.
Tror dere at en maispipe er laget for at man skal røyke hasj av den?

En lum har du rist/sten i, en pipe røyker man som den er.

Jeg for min del tror heller ikke maispiper er laget for å renses veldig ofte eller bli brukt i årevis. De gangene jeg har fått kvittering på kjøp av maispipe står det faktisk engangspipe på lappen.(!)
Sitat av soriamoria Vis innlegg
Maispipe skal røykes med fuktig/grovkornet tobakk i bunnen (bunn-tobakk) og ingenting annet.
Tror dere at en maispipe er laget for at man skal røyke hasj av den?

En lum har du rist/sten i, en pipe røyker man som den er.

Jeg for min del tror heller ikke maispiper er laget for å renses veldig ofte eller bli brukt i årevis. De gangene jeg har fått kvittering på kjøp av maispipe står det faktisk engangspipe på lappen.(!)
Vis hele sitatet...
Jadda. Så fint du sitter på fasiten da. Hadde du ikke slavisk fulgt alt som står på en kvitering, kunne du spart deg penger.
Sitter overhodet ikke på noen fasit her.
Grunnen til den bastante mening angående tobakk i bunnen av pipa og, å ikke "rense" pipa for mange ganger er at jeg er overbevist om at røykemetodene til enkelte har mye å si på skadevirkning/omfang av røykingen. Dette har jeg overhodet ingen kilder på, bare en teori jeg har.

Om man har en maispipe som er røykt av i et halvår, med jevnlig røyking såvel som "rensing", og dette itillegg er røykt med en metall rist el. som holder en helt annen temperatur en selve urten, da tror jeg dette vil skape et ujevnt trekk som er meget varmt. Samtidig er det fare for at den tjæren som har samlet seg under risten og inni røret blir varm og begynner og koke, hvor tror du den blir av da?

Nå er det seff. ikke bra å røyke tobakk eller andre ting av maispipe i utgangspunktet. Men jeg tror fortsatt at det er lurt å tenke litt igjennom røykinga, forøvrig må folk røyke slik som de liker, selv foretrekker joint, om noe.
Men når det er sagt så håper jeg TS for guds skyld ikke TS følger din metode, med å ha pipa i et år, ducktape, svi talg i bunnen osv.
Sist endret av soriamoria; 17. oktober 2011 kl. 08:06.
Kjøp bong av akryl eller glass.

Fra f. eks: Grasscity
Trådstarter
ang. rensing. Takk for at dere rettet han som sa at varmt vann var bra.
ang. rist. Blir å bruke rist, etter erfaring fungerte det mye bedre, men om det skal brukes er en annen sak.


endte ikke opp med denne original mais pipen, fikk hjelp til et bedre kjøp for noen kroner ekstra.
Er en midlertidig pipe som skal brukes lite, men som kan bli omgjort til en helt ny for under hundre kroner vis det skulle være tilfelle.

spørsmålene er svart, danke.
Sist endret av wataan; 17. oktober 2011 kl. 14:54.
Sitat av soriamoria Vis innlegg
Sitter overhodet ikke på noen fasit her.
Grunnen til den bastante mening angående tobakk i bunnen av pipa og, å ikke "rense" pipa for mange ganger er at jeg er overbevist om at røykemetodene til enkelte har mye å si på skadevirkning/omfang av røykingen. Dette har jeg overhodet ingen kilder på, bare en teori jeg har.

Om man har en maispipe som er røykt av i et halvår, med jevnlig røyking såvel som "rensing", og dette itillegg er røykt med en metall rist el. som holder en helt annen temperatur en selve urten, da tror jeg dette vil skape et ujevnt trekk som er meget varmt. Samtidig er det fare for at den tjæren som har samlet seg under risten og inni røret blir varm og begynner og koke, hvor tror du den blir av da?

Nå er det seff. ikke bra å røyke tobakk eller andre ting av maispipe i utgangspunktet. Men jeg tror fortsatt at det er lurt å tenke litt igjennom røykinga, forøvrig må folk røyke slik som de liker, selv foretrekker joint, om noe.
Men når det er sagt så håper jeg TS for guds skyld ikke TS følger din metode, med å ha pipa i et år, ducktape, svi talg i bunnen osv.
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellige. Men du skal få ha din mening
Jeg har prøvd alle varianter og mulig røykemetoder med alle forskjellige typer piper. Ingenting slår maispipe med metallrist. Men det er min mening. Ingenting er så enkelt heller, her i byen selger de maiser overalt. Metallrist kan du kjøpe samme sted eller lage det/finne det i vasken.