Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 905
Hei!

Trenger litt hjelp til valg av hjemmesideleverandør...

Mutter skal legge ut noe strikkegreier, bilder osv i en enkel hjemmeside som hun kan redigere selv (uten min hjelp!) men skal hjelpe henne med å komme igang. Problemet er bare at jeg aldri har gjort dette selv. Tror nok jeg får til noen avanserte løsninger selv, men for hennes del må det være superenkelt å legge til/endre bilder osv.

Så finnes noen norske gode leverandører som ikke koster all verden og som har norsk veiledning på editoren?
Sjekk ut wordpress!

Er et CMS som er kjempeenkelt å bruke! Mener å huske man får norsk meny der og!
Sist endret av Bruskork1; 16. mai 2012 kl. 15:05.
Wordpress+host1.no=nettside.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Wordpress+host1+design fra themeforest, lekestue
Trådstarter
Er ikke helt sikker på om gamla takler wordpress, men takk for svar så langt!
Wordpress er enkelt å sette seg inn i og egner seg for både enkle og avanserte brukere.
Det funnes norsk språkpakke, og en mengde med plugins som dekker selv den avanserte brukeren sine behov.

Sitter7-9 år gamle kids som blogger via wordpress. Det sier litt om hvor lett wordpress faktisk er.
Sist endret av Spelly; 16. mai 2012 kl. 15:48.
Trådstarter
Noen som har forsøkt one.com?
Jeg har kun positive erfaringer med one.com.
Har dog hørt at dersom du får en del trafikk, kan du risikere at de stenger nettsiden din.
Tviler dog på at moren din kommer til å ha så mange besøkende at dette vil være et problem.
Trådstarter
Skal teste ut wordpress for min egen del først...
Kan man lage sida før man evt. kjøper domene osv. med Wordpress?
Ja, du kan prøve ut wordpress uten å ha webhotell.

Det finnes gratis demoer der ute hvor du kan prøve ut wordpress. F.eks: http://www.opensourcecms.com/scripts...hp?scriptid=88


Wordpress er ikke helt perfekt
Personlig liker jeg absolutt ikke skrift editoren i wordpress og har byttet denne ut med CKE.
Sist endret av Spelly; 16. mai 2012 kl. 16:11.
Trådstarter
Første hinder for mumsen er installering. Hun og venninnene skal nok bruke pcene hos hverandre og wordpress krever jo installering osv...

Er one.com ediitoren online eller trenger man installering der også?
Så lenge du har en PC med nettleser, kan du endre på nettsiden fra nettleseren. Akkuratt slik du gjør i demoen. Du skal ikke ha wordpress installert på PCen. Du skal ha wordpress installert på webhotellet du kjøper!

Mao, du kan endre nettsiden hvor som helst, så lenge du har en PC med nett tilgjengelig.

Hvis du ikke forstår dette, burde du få noen kyndige til å gjøre jobben.
Sist endret av Spelly; 16. mai 2012 kl. 16:22.
Trådstarter
Aha... thanks Spelley
Bare hyggelig.