Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 810
Hei!

Kjøpte meg en nye pc nå. (HP pavillion dv9675 - vista home premium) Men når jeg setter inn Ubuntu cd'n og skal boote opp, så kommer jeg aldri helt inn til login.
Når jeg kommer til "menyen" trykker jeg på start eller installer ubuntu. så tar det en liten stund og så kommer dette opp. "Running local boot scripts (/etc/rc/local)" også kommer den ikke lenger. cd'n slutter også å spinne rundt. Hva kan problemet være?
Trådstarter
42 0
Takk for svar, har desverre ikke dataen her, nå. Men velger jeg failsafe i den menyen som kommer opp når jeg booter fra cd'en? Er helt blank på området, så det kan komme noen dumme spørsmål
Sist endret av Nicky 91; 17. januar 2008 kl. 09:34.
Du kan enten velge det, eller skrive Failsafe og trykke enter. Husker ikke hvem av dem. titt på "boot options"
Trådstarter
42 0
OK, da skal jeg prøve det når jeg kommer hjem fra skolen
Trådstarter
42 0
Da har jeg prøvd å boote med failsafe. Når jeg booter opp kommer det masse tekst opp og til slutt står det: "Unable to mount root fs on unknown-block(8,1)
Sitat av Nicky 91
Da har jeg prøvd å boote med failsafe. Når jeg booter opp kommer det masse tekst opp og til slutt står det: "Unable to mount root fs on unknown-block(8,1)
Vis hele sitatet...

Then I tried Ubuntu Dapper - no luck. Then I tried Edgy in Safe Graphics Mode - same problem. Finally, I tried Dapper in Safe Graphics Mode and it worked. So I have everything up and running. The only problem now is that my resolution is set to 1280x1024 @ 60Hz. I can't change it to anything else or the system crashes and I'm teleported back to the signon screen.

mike
Vis hele sitatet...
Kilde - Live CD: cannot open root device?

Han hadde samme problem som deg, prøv den løsningen han kom fram til.
Trådstarter
42 0
Takk for hjelpen. Fikk bootet opp nå Men så kom det nye problemet Pc'n kjører som sagt vista (som jeg skal bruke privat). Men jeg trenger Ubuntu på skolen, så jeg kan bruke nettverket til skolen uten at datamannen overvåker alt jeg gjør. Problemet kommer når jeg skal installere. jeg har to like harddisker i pc'n, men vet ikke hvem jeg skal installere på, uten å slette vista. eller blir ikke vista slettet selv om jeg skulle få installert det på samme disk?
Du kan jo ha dual boot at du har begge opprativsystemene på samme hardisk. Du får spørsmål når du installerer ubuntu om du vil bruke hele partisjonen eller bare deler og der er det mulig og velge hvor mye diskplass du vil bruke til ubuntuen vist jeg ikke huske helt feil

Botolf
Trådstarter
42 0
ok. gjorde det feil, så jeg måtte installere vista på nytt. Og nå sliter jeg med å få alt til å virke der
Hihi.
Ekke lett med Vista.

Men du bør merke deg hvordan partisjon windows IKKE ligger på sånn at du overskriver windows når du installerer ubuntu :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Brant du CDen på den nye PCen?? I så fall så må du brenne minst 2 CDer til før den virker..
Det hjalp for meg!