Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1387
Hei

Jeg trenger tips til flyttbare laptop'er med behagelig skjerm og godt tastatur!

Har nylig fått lov til å bruke endel penger av jobben på arbeidspc til meg (går jeg over 7500 må jeg komme med gode argumenter dog). Bruken er veldig forskjellig, men har ofte flere ssh-vinduer oppe, gjerne et WMWare-image og litt forskjellig oppe.

Jeg trenger med andre ord endel minne, og en god nok CPU og størst mulig skjerm. Hvilke erfaringer har dere personlig med forskjellige modeller? Noen anbefalinger?
har god erfaring med amilo xa2528.

eneste dravback er at den blir grusomt varm (passerer 120 grader) under spill og tungt arbeid, så den bråker litt.
den har en silent button, da senker den hastigheten, og tempen synker
men da blir maskinen naturlig nok treg.

7/10 til den maskinen
HP Pavilion HDX 9000-serien. 20" skjerm, tastatur med numpad, god lyd og godt grafikkort. Hvertfall var det en killer PC for 2 år sia, vet ikke hvor ville specs det er på de nyeste jeg men..
Pavillion er beklageligvis en konsumerserie og en ganske tafatt serie.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no...9-3784202.html
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no...9-3781677.html

Vil uansett anbefale deg dockingstasjon og ekstern skjerm, å jobbe for lenge på laptop alene er for tapere og folk som hater ryggen\nakken sin.
Sist endret av AtXbYeA; 8. desember 2009 kl. 20:37.
jeg ville nokk gått for enten lenovo, hp eller asus.
Asus er de som har minst problemer med sine maskiner nå tildags og de er ganske tidlig ute med nyeteknologier. så kommer vel Lenovo som en go nummer to. så hp, eneste minuset er at hp har hatt en go del problemer med harddisker som krasjer etter et halvt til et år.

av asus modeler i den prisklassen er vel ASUS UL50VT min favoritt
Sist endret av ex-adrin; 8. desember 2009 kl. 20:56.
Sitat av ex-adrin Vis innlegg
jeg ville nokk gått for enten lenovo, hp eller asus.
Asus er de som har minst problemer med sine maskiner nå tildags og de er ganske tidlig ute med nyeteknologier. så kommer vel Lenovo som en go nummer to. så hp, eneste minuset er at hp har hatt en go del problemer med harddisker som krasjer etter et halvt til et år.
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri opplevd på HP, på konsumermodeller hvor brukerne ofte er idioter kan jeg godt forstå det, men har selv 3 businessmodeller nå av forskjellige årsmodeller, har enda ikke byttet disk, og de er brukt _hardt_.
vi brukte bare hp buisnessmodeller, og hadde rundt 50-100 som måtte få byttet hdd etter halvt til et år. det var av totalt 150-200 maskiner ca
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg vil anbefale hp sine businessmodeller, de AtXbYeA linket til er godt egnet til ditt bruk, men er vel noe dyre.

ex-adrin: Hvilken modell var disse? Jeg opplevd at disken har røket på flere 6715s maskiner.
Sist endret av datagutten; 8. desember 2009 kl. 21:05.
både 6715s og b utgaven.
Takker for svar alle sammen. HP it is then.