Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 787
God morgen!

Jeg skal kjøpe meg ny skjerm til min PC. Jeg lurer på hva jeg skal kikke etter rent spesifikasjonsmessing. Skjermen skal hovedsaklig brukes til spilling og litt videotitting.

Det er veldig viktig for meg at denne skjermen har godt lys og klare og sterke farger. Den kan ikke være under 23".

Har kikket litt på BenQ 24" LCD G2412HD og Acer 23,6" LCD V243H.

Det jeg legger merke til er at når skjermer står på siden av hverandre, viser noen et mye lysere bilde enn andre. Det ser ut som de mørke skjermene har en slags mørk "film" over seg. Disse mørke skjermene vil jeg helst unngå.

Bare pøs på med anbefalinger og hva jeg bør se etter

Prisklasse: Alt fra 2000kr og ned.
Sist endret av anxo; 1. desember 2009 kl. 10:15.
Sitat av anxo Vis innlegg
BenQ 24" LCD G2412HD

Det jeg legger merke til er at når skjermer står på siden av hverandre, viser noen et mye lysere bilde enn andre. Det ser ut som de mørke skjermene har en slags mørk "film" over seg. Disse mørke skjermene vil jeg helst unngå.

Bare pøs på med anbefalinger og hva jeg bør se etter

Prisklasse: Alt fra 2000kr og ned.
Vis hele sitatet...
Det med at noen av skjermene ser mørkere ut har med instillinger på skjermen å gjøre. Kan anbefale den BenQ'en, da den er veldig bra. Har den og lillebroren som er på 22".
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Det med at noen av skjermene ser mørkere ut har med instillinger på skjermen å gjøre. Kan anbefale den BenQ'en, da den er veldig bra. Har den og lillebroren som er på 22".
Vis hele sitatet...
Ok, takker for anbefalingen Men jeg ser at Acer'en har dobbelt så stor dynamisk kontrast som BenQ'en. Vil dette ha stor betydning for bildekvaliteten?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
kjøpte benQ skjermen nå nylig faktisk, og er drit fornøyd. Har ikke sett på en mer behagelig skjerm på lenge. Eneste kjedelige er at jeg betalte så mye mer for den >_> men har ikke hatt den 30 dager da! Så kan returnere hos elkjøp!!!
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
kjøpte benQ skjermen nå nylig faktisk, og er drit fornøyd. Har ikke sett på en mer behagelig skjerm på lenge. Eneste kjedelige er at jeg betalte så mye mer for den >_> men har ikke hatt den 30 dager da! Så kan returnere hos elkjøp!!!
Vis hele sitatet...
heh returner den og kjøp fra komplett. sparer masse penger da
For et par uker siden kjøpte jeg LG 23,6" LCD W2443T-PF, og er selv veldig fornøyd.
Er dritfett og spille WoW og CoD MW2 på. Har selv ingen erfaringer med noen av de andre du nevner
Jeg har en benQ av samme type, den er fin og se på. Den har innstillinger som (Videomodus/osv) Den er praktisk, og bytte mellom hdmi og DVI/d-sub er lett som ingenting. Jeg bruker skjermen også til playstation, funker fjell
Sitat av Vegardino Vis innlegg
Jeg har en benQ av samme type, den er fin og se på. Den har innstillinger som (Videomodus/osv) Den er praktisk, og bytte mellom hdmi og DVI/d-sub er lett som ingenting. Jeg bruker skjermen også til playstation, funker fjell
Vis hele sitatet...
Helt enig. Skifter videmodus og input med 2 forskjellige knapper, sparer deg mye tid.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Helt enig. Skifter videmodus og input med 2 forskjellige knapper, sparer deg mye tid.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt. Den er rett og slett utrolig praktisk og tidsbesparende Og reaksjonstiden er ikke noe å utsette på, bildet er skarpt og fint. Beste skjermen per krone jeg noen sinne har kjøpt
Sist endret av Vegardino; 1. desember 2009 kl. 11:09.
Høres ut som alle har gode erfaringer med BenQ'en. Går nok for den da Takker for alle svar. Det er bare å pøse på med anbefalinger hvis noen er eier av en bra LCD skjerm.