Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1508
Hei, nå der tiden kommet for at eg skal kjøpe meg ny pc, og har funnet eit greit tilbud på komplett. men lurer på om det er bra til og spille på? Er jo blandt gamer tilbuda. men er den bra sånn i spec? har ikkje så masse peiling på pc og må rett og slette rett meg til det som kan det, dere her ute i den vide verden

men tilbake tiol det eg spør om, er den bra?

Spec på PC:
ASUS P5QPL-AM, G41, Socket-775
Intel® Core™2 Duo E7500 2,93GHz
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S
USB2 multikortleser 3.5" sort for
Corsair VX 550W PSU
Corsair Value S. PC5300 DDR2 2GB
Western Digital Caviar GreenPower 500GB
Gainward GeForce 9800GT 512MB PhysX CUDA

OS følger og med, W7 Home edition 64 bit.

Er det eit bra valg? som ein Vanlig spill pc med grafikk på medium/low?

Takk for svarene
Burde gå for i7 prosessor (Eller en fra AMD)
Og RAM-en din er DRITTREG (Minst PC2-8500 er bra idag)
Forresten har du kanskje litt lite, ikke at det har mye å si for ytelsen, men skal du ha så lite, burde du ha raskere ihvertfall.
Hvorfor går du for nVidia? ATI er bedre (Mer for penga, her sparer du mye)..

Men ellers, sikkert helt OK
Sist endret av Verdaling; 30. november 2009 kl. 16:39.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Burde gå for i7 prosessor (Eller en fra AMD)
Og RAM-en din er DRITTREG (Minst PC2-8500 er bra idag)
Forresten har du kanskje litt lite, ikke at det har mye å si for ytelsen, men skal du ha så lite, burde du ha raskere ihvertfall.
Hvorfor går du for nVidia? ATI er bedre (Mer for penga, her sparer du mye)..

Men ellers, sikkert helt OK
Vis hele sitatet...
Eg har ikkje så masse penger og ta av, så fant ein komplett bygd pc da enige der, kan altids få bedre, så lenge du har penga klar, men ikkje alle som har det, eg ville sagt eg fikk en brukar pc dcer
Sist endret av Trondvn; 30. november 2009 kl. 16:42.
Greit. Den er OK (men hvis du KAN bytte skjermkortet, gjør det..)
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Greit. Den er OK (men hvis du KAN bytte skjermkortet, gjør det..)
Vis hele sitatet...
hadde seff toke det beste som var ^^ men er ikkje så mye og velge mellom :P
Er ferdigt bygd, og du kan bare endre litt kan ikkje ta noen andre som ikkje er der :s vist ikkje hadde eg gjort det
Gi meg linken til PC-en så skal jeg se hvilke alternativer du har.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Gi meg linken til PC-en så skal jeg se hvilke alternativer du har.
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/config.aspx...SystemId=10323


hold deg langt under 6.000 kr :P har nå 5.500 kr
Sist endret av Trondvn; 30. november 2009 kl. 16:48.
Hei!
Ganske bra valg, men tror du burde ta hovedkort nr 2 fremfor nr 1, og neste RAM-modul du finner.
Vet at dette blir dyrere, jeg bare sier hva jeg synes altså
Kanskje senke ned PSU et par hakk da du ikke kommer til å trenge så mye? Da kompenserer du for prisen på hovedkort og RAM
Ta den som er bak den du har nå?
Sist endret av Verdaling; 30. november 2009 kl. 16:53.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Hei!
Ganske bra valg, men tror du burde ta hovedkort nr 2 fremfor nr 1, og neste RAM-modul du finner.
Vet at dette blir dyrere, jeg bare sier hva jeg synes altså
Kanskje senke ned PSU et par hakk da du ikke kommer til å trenge så mye?
Ta den som er bak den du har nå?
Vis hele sitatet...
Eg har bærbar atm , men mammen har ein stasjonær da men.. 6 år gammel xDD
La til dette nettopp: Da kompenserer du for prisen på hovedkort og RAM

i forrige innlegg. Prøv det - Se helst hva andre her sier også.

Og bare så det er sagt:
Det er mulig å finne windows 7 gratis. Ulovlig derimot, men det er sjeldent noen som bryr seg.

Forresten: Fant ut at det også blir enda billigere om du går for dette skjermkortet istedet:
PowerColor Radeon HD 4670 "PCS" 512MB PCI-Express 2.0, GDDR4, DVI, HDMI, HDCP [info]
- Gir deg også mer for penga
Sitat av Verdaling Vis innlegg
La til dette nettopp: Da kompenserer du for prisen på hovedkort og RAM

i forrige innlegg. Prøv det - Se helst hva andre her sier også.

Og bare så det er sagt:
Det er mulig å finne windows 7 gratis. Ulovlig derimot, men det er sjeldent noen som bryr seg.

Forresten: Fant ut at det også blir enda billigere om du går for dette skjermkortet istedet:
PowerColor Radeon HD 4670 "PCS" 512MB PCI-Express 2.0, GDDR4, DVI, HDMI, HDCP [info]
- Gir deg også mer for penga
Vis hele sitatet...

har nå tatt det skjermkorte du sa, og det hovedkorte noen andre sa, og litt mer ram(2-4gb) og det liker på 5800kr.
Har faktisk vært BARE jeg og du i denne diskusjonen
Den RAM-en jeg anbefalte deg å gå over til er raskere.

Men bare så det er sagt: Du bestemmer helt og holdent selv.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Har faktisk vært BARE jeg og du i denne diskusjonen
Den RAM-en jeg anbefalte deg å gå over til er raskere.
Vis hele sitatet...
haha, den såg eg kje på xDDDDD Sorry :P

men ja, ramen, er ikkje den som følger med så bra? kan jo seff ta den her:
Corsair Value S. PC5300 DDR2 4GB Kit w/two matched Value Select 2048MB
eller
Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz


har nå valgt : Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 2GB KIT CL4 Kit w/2x 1GB XMS2-6400 dimm's, CL4-4-4-12, 800MHz, E.P.P

Mer ram kan eg vell kjøpe sener og? Kan vell starte en plass?
Kabinett
Prosessor
Hovedkort
Skjermkort
Harddisk
Ram
Strømforsyning

Totalt 5728,- eks. frakt.

Kan noen bekrefte at det funker med ram'en? Den er nemlig på 1,7V.

EDIT: Glemte DVD-brenneren. Tror jeg tok den med i prisen? Uansett 199,- i tillegg.
Sist endret av httpwhat; 30. november 2009 kl. 17:24.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Kabinett
Prosessor
Hovedkort
Skjermkort
Harddisk
Ram
Strømforsyning

Totalt 5728,- eks. frakt.

Kan noen bekrefte at det funker med ram'en? Den er nemlig på 1,7V.

EDIT: Glemte DVD-brenneren. Tror jeg tok den med i prisen? Uansett 199,- i tillegg.
Vis hele sitatet...

Grei pc det der, men, mangen av delene er ikkje på lager :S og tenkte og bestille idag
Da skal jeg se på det igjen. Er taket på 5500,-?
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Da skal jeg se på det igjen. Er taket på 5500,-?
Vis hele sitatet...
rondt det ja, kan kanskje toppe 6000, mamma sponser litt :P har 5600 kr nå, men det er bare 2gb ram. + 300 kr då så får 4gb
RAM hastigheten har da en veldig liten betydning. Kjøper du pc6400 ram, isteden for pc8500 så får du en marginal forskjell i ytelse. Nå skal ikke jeg uttale meg om i7 eller i5, da jeg har lest så mye om det.

Eneste grunnen jeg ser i å kjøpe raskere ram er vel for overklokking, hvis du skal gjøre det er det greit med raskere ram.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
RAM hastigheten har da en veldig liten betydning. Kjøper du pc6400 ram, isteden for pc8500 så får du en marginal forskjell i ytelse. Nå skal ikke jeg uttale meg om i7 eller i5, da jeg har lest så mye om det.

Eneste grunnen jeg ser i å kjøpe raskere ram er vel for overklokking, hvis du skal gjøre det er det greit med raskere ram.
Vis hele sitatet...
For det første, anner eg ikkje hva overkokking er xD men, skal bare spille og surfe på nette :P kanskje ein film i ny og ne :P
Harddisk
DVD-brenner
Kabinett m/ 500W PSU
Prosessor
Skjermkort
Hovedkort
Ram

5975,- eks. frakt. Alle varene på lager. Fra komplett denne gangen, så da er det vel hos deg i morra

Hva er alternativet egentlig?

Hvordan hovedkortet er vet jeg ikke, men google it.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Harddisk
DVD-brenner
Kabinett m/ 500W PSU
Prosessor
Skjermkort
Hovedkort
Ram

5975,- eks. frakt. Alle varene på lager. Fra komplett denne gangen, så da er det vel hos deg i morra

Hva er alternativet egentlig?

Hvordan hovedkortet er vet jeg ikke, men google it.
Vis hele sitatet...
vist eg bytter kabinette med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485612 så vil det det kanskje bli den pc ja ^^, probleme er at eg må sikkert sette det sammen selv :P og, det kan eg kje, så må vell få IT folk til og gjøre det? :S men ellers likte eg den du fant nå ^^ skulle likt den bygd ferdigt, og fått den bygd i posten, men jaja.


den eg er rett før eg kjøper nå er
Cooler Master Gladiator 600 Midi Tower
ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775
Intel® Core™2 Duo E7500 2,93GHz
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S
USB2 multikortleser 3.5" sort for
Corsair VX 550W PSU
Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5
Western Digital Caviar GreenPower 500GB
PowerColor Radeon HD 4670"PCS" 1GB

ferdigd bygd
Ikke gjør det! Det er mange ting med den maskinen som ikke er prima. Og jeg har bygget selv en eneste gang og det var griselett!!! Du trenger ikke ha peiling i det hele tatt; det hadde ikke jeg da... Men lærte ekstremt mye! Les manual og se på youtube Du fikser det!

Skjermkortet er av en annen verden! 4890 gruser 4670 noe ganske heftig når vi snakker spillytelse. 4670 er ikke noe gamerkort! 4890 drar derimot de fleste spill idag. Dette er alene grunn nok til å kjøpe et annet oppsett.

Harddisken (greenpower) spinner seg ned til 5400rpm og burde ikke brukes som primærdisk. Samsung F3 eller den jeg valgte er garantert raskere.

Prosessoren.. Tokjernet 2,93GHz eller firekjernet 3,2GHz. Vet hva jeg ville valgt.

Bytt gjerne kabinett, men da må du ha med en strømforsyning også. Det du linket til har ikke det! F. eks. denne, Chieftec Smart Series 550W PSU. Har den selv; prima PSU. Prisen for kabinett + PSU blir da 870,-. Det jeg linket til kostet tot. 835,-. Liten forskjell
Sist endret av httpwhat; 30. november 2009 kl. 18:18.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Ikke gjør det! Det er mange ting med den maskinen som ikke er prima. Og jeg har bygget selv en eneste gang og det var griselett!!! Du trenger ikke ha peiling i det hele tatt; det hadde ikke jeg da... Men lærte ekstremt mye! Les manual og se på youtube Du fikser det!

Skjermkortet er av en annen verden! 4890 gruser 4670 noe ganske heftig når vi snakker spillytelse. 4670 er ikke noe gamerkort! 4890 drar derimot de fleste spill idag. Dette er alene grunn nok til å kjøpe et annet oppsett.

Harddisken (greenpower) spinner seg ned til 5400rpm og burde ikke brukes som primærdisk. Samsung F3 eller den jeg valgte er garantert raskere.

Prosessoren.. Tokjernet 2,93GHz eller firekjernet 3,2GHz. Vet hva jeg ville valgt.

Bytt gjerne kabinett, men da må du ha med en strømforsyning også. Det du linket til har ikke det! F. eks. denne, Chieftec Smart Series 550W PSU. Har den selv; prima PSU. Prisen for kabinett + PSU blir da 870,-. Det jeg linket til kostet tot. 835. Liten forskjell
Vis hele sitatet...
Så den du linka er altså bedre ?

Trur kanskje eg har bestemt meg nå ^^
Den jeg linket til er MYE bedre. Spør andre her... Garantert mer for pengene.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Den jeg linket til er MYE bedre. Spør andre her... Garantert mer for pengene.
Vis hele sitatet...
men probleme er, får ikkje med OS :s
Stemmer, det gjør du ikke. Men du må prioritere hvis du skal bruke 6k og kalle det en spillmaskin. Derfor ville jeg personlig valgt å hente dette fra bukta, men forstår selvsagt at du ikke ønsker det. Om du absolutt vil ha et ekte OS kan jeg fortsatt sett opp noe til 6k som banker ditt forslag... Så du får si ifra Ikke at prosessoren du har valgt er dårlig, men den er litt utdatert og skjermkortet er ikke egnet til seriøs gaming (selv om du selvsagt får spilt noe med det).
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Stemmer, det gjør du ikke. Men du må prioritere hvis du skal bruke 6k og kalle det en spillmaskin. Derfor ville jeg personlig valgt å hente dette fra bukta, men forstår selvsagt at du ikke ønsker det. Om du absolutt vil ha et ekte OS kan jeg fortsatt sett opp noe til 6k som banker ditt forslag... Så du får si ifra Ikke at prosessoren du har valgt er dårlig, men den er litt utdatert og skjermkortet er ikke egnet til seriøs gaming (selv om du selvsagt får spilt noe med det).
Vis hele sitatet...
Eg har no ikkje tenkt til og bli proff gamer :P Tenkte nå og kanskje og spela litt tedagen, tar nok graffikken ned uansett :P skal ikkje toppe grafikken heller da ^^ da hadde eg ikkje nok hatt så dårlige:P Trenger ein Grei pc, så går for dette, etter litt diskutering her og der :

Chieftec Smart Series 550W PSU
Intel Core™ 2 Duo E7400 2,8GHz,
ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775
Corsair Value S. PC5300 DDR2 4GB
PowerColor Radeon HD 4670 "PCS" 512MB
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S
USB2 multikortleser 3.5" sort for
Western Digital Caviar GreenPower 500GB

med os ofc

Den er grei, ikkje ALLER best, men det klare Cod6 på Medium grafikk
Sist endret av Trondvn; 30. november 2009 kl. 18:43.
For all del, du blir sikkert fornøyd med den der.

Men anbefaler deg virkelig å bygge selv altså - mye morsommere og du lærer masse! Og vanskelig er det heller ikke

Men lykke til med ny maskin
Sitat av httpwhat Vis innlegg
For all del, du blir sikkert fornøyd med den der.

Men anbefaler deg virkelig å bygge selv altså - mye morsommere og du lærer masse! Og vanskelig er det heller ikke

Men lykke til med ny maskin
Vis hele sitatet...
Takk ^^ skal nok kjøpe meg bygge pc når eg er 20 år ^^ ;D men takk skal dere ha
..............
Sist endret av scarxxx; 1. desember 2009 kl. 16:33.