Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 637
Jeg har meget lyst på denne PC'en, og lurer på å bestille fra Netshop idag, siden dem har en liten rabatt spesielt idag.

Men så lurer jeg på hva som er forskellen på:

Acer Aspire Timeline 3810T SU7300 C2D

og

Acer Aspire Timeline 3810TZ SU4100

Jeg ser jo det opplagte, at den øverste har kraftigere(?) CPU, og mer RAM. Ut over det så heter den øverste 3810T, den andre 3810TZ
Det jeg ikke skjønner er hvorfor den øverste er billigere enn den nederste? Greit at den har 1 gig mindre RAM, men CPU er vel endel kraftigere? Vil man ikke med den øverste gjøre det beste kjøpet?

Fint om dere kan oppklare i dette for meg, tusen takk!

Edit: Er det foresten noen som har denne? Fornøyd?
Sist endret av LoOzR; 26. november 2009 kl. 17:08. Grunn: Det har ikke du noe med!
Her har du en rask sammenligning av CPUene:
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=42791,43568,

Den øverste er noe bedre, ja - men den er ikke ekstremt kraftig den heller.
Jeg har selv den nederste versjonen i 15.6", og den fungerer perfekt til studier som ikke krever stort av maskinvare. I hvilke sammenheng skal du bruke PCen? Bare så du er obs på at den verken takler spill eller andre tunge opgpaver.
By nature
LoOzR's Avatar
Trådstarter
Takker for sammenligningen! Men det ser ut som at 7300 ikke har støtte for 64-bit? Stemmer det??

Den skal primært brukes til studier og jeg er klar over at det ikke er noen supercomputer. Men jeg har i 1-2 år nå brukt Aspire One og den har så langt greid det jeg har hatt bruk for. For meg er det viktigere at den er grei å ta med seg, og har bra batteri, enn at den kan kjøre CS:S i 300 fps(noe som forøvrig virker til å være målet for mange her)