Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1269
Da er det dags for en oppgradering. Det begynner å bli noen år siden sist jeg bygget en PC så jeg setter pris på innspill ift. valg av deler.
  • CPU - Ryzen 7 7800X3D
  • CPU kjøler - NZXT Kraken 240 AIO
  • Hovedkort - NZXT N7 B650
  • RAM - G.Skill Trident Neo DDR5 6000mhz CL30, 32GB
  • M.2 SSD - 2 stk. Kingston KC3000 2TB 7000/7000
  • GPU - ASUS TUF 4090
  • Kabinett - Fractal North
  • PSU - Cooler Master MWE Gold 1050 - V2
  • NZXT Fan & RGB controller

Har allerede kjøpt GPU, PSU og SSD. Litt trangt med skjermkortet i dette kabinettet men liker utseendet, så hvis det ikke har noen reell påvirkning på kjøling og ytelse ønsker jeg fortsatt Fractal North kabinettet.

Ser det greit ut? Takk på forhånd
Kjøper du en til meg også, er du snill?
Du har mye NZXT som egentlig er mest betaling for merkevaren, men du liker sikkert stilen. Jeg kan komme med noen tips ikveld når jeg er hjemme på stasjonæren igjen.
Sist endret av Mozzie; 18. august 2023 kl. 09:55.
big flex

Når du først har 24gb vram så burde du teste ut litt lokale LLMer som LLaMa
Sist endret av Vekst; 18. august 2023 kl. 09:58.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Kjøper du en til meg også, er du snill?
Vis hele sitatet...
Har lyst på stilrent svart, med lite RGB. Så da falgt valget på NZXT kjøler og hovedkort.. men skjønner at man nok betaler litt for merkevaren. Takk for at du vil se over
Hvis du først skal knekke til med 4090, så ville jeg vurdert 64 gig ram også.

Ikke fått med meg at NZXT lager hovedkort, kan hende at de ikke er all verdens. Har du sjekket noen reviews?
Sist endret av Ekvivokk; 18. august 2023 kl. 15:38.
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Hvis du først skal knekke til med 4090, så ville jeg vurdert 64 gig ram også.

Ikke fått med meg at NZXT lager hovedkort, kan hende at de ikke er all verdens. Har du sjekket noen reviews?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har fått med meg har de laget hovedkort i samarbeid med AsRock en liten stund nå. Det jeg har sett av reviews så ser det ut som et kurant hovedkort.
Sitat av TapasFreddy Vis innlegg
Da er det dags for en oppgradering. Det begynner å bli noen år siden sist jeg bygget en PC så jeg setter pris på innspill ift. valg av deler.
  • CPU - Ryzen 7 7800X3D
  • CPU kjøler - NZXT Kraken 240 AIO
  • Hovedkort - NZXT N7 B650
  • RAM - G.Skill Trident Neo DDR5 6000mhz CL30, 32GB
  • M.2 SSD - 2 stk. Kingston KC3000 2TB 7000/7000
  • GPU - ASUS TUF 4090
  • Kabinett - Fractal North
  • PSU - Cooler Master MWE Gold 1050 - V2
  • NZXT Fan & RGB controller

Har allerede kjøpt GPU, PSU og SSD. Litt trangt med skjermkortet i dette kabinettet men liker utseendet, så hvis det ikke har noen reell påvirkning på kjøling og ytelse ønsker jeg fortsatt Fractal North kabinettet.

Ser det greit ut? Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Damn boi.
PERSONLIG hadde jeg bytter ut kabinettet med Lian Li O11 Dynamic Evo, og hvis du ikke har tenkt til å overclocke som en tulling og bare game kan du fint gå ned til B450 på HK

Tilbake til kabinettet, jeg digger nevnte kabinett. det er modulært så du kan snu om hele kabinettet om det passer deg bedre. Ja du skjønte riktig, du kan speilvende kabinettet så det kan plasseres 100% etter eget ønske og det er en DRØM å bygge i
Selv ville jeg byttet ut kjøleren med en ordentlig luftkjøler. De har samme (og i noen tilfeller bedre) ytelse som AIOs og mindre som kan gå galt. AIOs har ett litt frynsete rykte med pumper som feiler og kjølemedium som klumper seg over tid.
Om det er for det estetiske, kjør på.
Ser bra ut men vent et par måneder også kjøper du det her
rog.asus.com/microsite/ROGxEVANGELION-02
rog.asus.com/cases/rog-hyperion-gr701-eva-02-edition/
rog.asus.com/motherboards/rog-maximus/rog-maximus-z790-hero-eva-02-edition/
Sist endret av DaDaDaA; 18. august 2023 kl. 18:41.
Sitat av DaDaDaA Vis innlegg
Ser bra ut men vent et par måneder også kjøper du det her
rog.asus.com/microsite/ROGxEVANGELION-02
rog.asus.com/cases/rog-hyperion-gr701-eva-02-edition/
rog.asus.com/motherboards/rog-maximus/rog-maximus-z790-hero-eva-02-edition/
Vis hele sitatet...
Vil det ikke alltid komme noen bedre komponenter "om noen måneder"?

PC er jo et tapsprosjekt uansett, men det er vel kult å bragge om sin battlestation på interwebz.

Til TS. Ja den er grei ut.:^)
Sist endret av IneartheDx; 18. august 2023 kl. 19:31.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Vil det ikke alltid komme noen bedre komponenter "om noen måneder"?

PC er jo et tapsprosjekt uansett, men det er vel kult å bragge om sin battlestation på interwebz.

Til TS. Ja den er grei ut.:^)
Vis hele sitatet...
Det er alt vi ikke «trenger» men se heller på det som dette

Kjøper du heller en genser til 50 kroner som du bruker 5 ganger, eller en til 4-500 som du bruker 2-300 ganger?