Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6883 4803714
Sitat av ErnieBall Vis innlegg
Ikke mye The Edge- riff i den nei, men takk for forsøket
Vis hele sitatet...
Sant nok, hehe.
Sitat av ErnieBall Vis innlegg
Lurer på en sang jeg hørte idag, jeg hadde ikke Sazham tilgjengelig.

Låten er litt up tempo, med gitarsound i bakgrunnen som U2-ish a la Edge. Rock/pop

Det er en mann som synger, i texten husker jeg ordene "there are streetlighs.." og tidligere i sangen "you have lost the (e?)motion" eller noe

Dette må da være en ganske kjent låt, hit me with it

Takk!
Vis hele sitatet...
Gåten er løst. Kom på ordet Ghost i tillegg til Street light. Da havnet jeg her via Google:
http://answers.yahoo.com/question/in...4161813AAO0hCd

Låten er "Sometime around midnight" av The Airborne Toxic Event
http://www.youtube.com/watch?v=UYPoMjR6-Ao

Fet låt!
Hei
Kanskje vanskelig, men skulle ikke være umulig hvis vi har noen eksperter på 90-talls elektronika/trip-hop her.
Jeg lurer på hva sangen i denne videoen heter.
http://www.youtube.com/watch?v=gIxEHLlsaQQ
(Den starter ved 17:01 og slutter rundt 18:50)
Umulig å søke på lyrics når vokalene er på fransk :S

Takk på forhånd
Sist endret av polyphony; 11. april 2013 kl. 11:59.
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Da jeg var på jobb i går hørte jeg en utrolig fengende låt på Radio 1. Det var en slags house/trance-låt, og den hadde ikke vokal så vidt jeg kan huske. Det eneste jeg husker av låta er melodilinja som jeg har spilt inn på videoen under. Kan noen hjelpe meg?

http://www.youtube.com/watch?v=wZgy9...ature=youtu.be
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=_ovdm2yX4MA
Hei. Jeg har en sang som jeg ikke klarer å finne ut hva heter. Og alt jeg husker er refrenget som går: nanana. trodde faktisk den het nanana også, men ikke sikker der. Sangen er norsk med mannlig vokal fra Østlandet. Trodde kanskje det var Torgeir og kjendisene, men det var det ikke. En veldig rolig og fin sang. Vet det er utrolig lite å gå på, men dette driver meg gal. Er heller ikke dum dum boys eller jokke. Help me :/
Sist endret av theonemike; 11. april 2013 kl. 16:45.
Sitat av polyphony Vis innlegg
Hei
Kanskje vanskelig, men skulle ikke være umulig hvis vi har noen eksperter på 90-talls elektronika/trip-hop her.
Jeg lurer på hva sangen i denne videoen heter.
http://www.youtube.com/watch?v=gIxEHLlsaQQ
(Den starter ved 17:01 og slutter rundt 18:50)
Umulig å søke på lyrics når vokalene er på fransk :S

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Det er en remix av Lujon av Henry Mancini fra albumet Mr. Lucky goes latin.


Tror jeg....
Sist endret av Mr. Flash; 11. april 2013 kl. 18:11.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Det er en remix av Lujon av Henry Mancini fra albumet Mr. Lucky goes latin.


Tror jeg....
Vis hele sitatet...
Yes! Jeg fant den. Det er, som du sier, en remix.
Dimitri from Paris - Epilogue
Originalen er for øvrig slettes ikke værst heller.

Takk skal du ha
Sist endret av polyphony; 11. april 2013 kl. 20:50.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Jeg fant en video på youtube med en veldig kjent intro:

http://www.youtube.com/watch?v=_1lXdLus2WI

Den fløytespillinga er nesten helt likt på en annen ganske episk sang. Noen som vet hva den jeg mener heter?
Sitat av RydEN Vis innlegg
Jeg fant en video på youtube med en veldig kjent intro:

http://www.youtube.com/watch?v=_1lXdLus2WI

Den fløytespillinga er nesten helt likt på en annen ganske episk sang. Noen som vet hva den jeg mener heter?
Vis hele sitatet...
Blood Stain Child - Metropolice er unektelig ganske så lik. Er det den du tenker på?
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Blood Stain Child - Metropolice er unektelig ganske så lik. Er det den du tenker på?
Vis hele sitatet...
Yes den introen var prikk lik, men trodde original sangen av denne var typ rolig hele gjennom, og ikke med gitarer osv.
Noen som vet hvilken sang de spiller i tv2 premier league-studio rett før reklamene hver gang? Rocka sang, høres litt ut som Wolfmother, men er ikke dem tror jeg.. De spilte den nå i FA-cup pausen.
Hva heter den svenske rap-låta som blir spilt på P3? Kvinnelig rapper og Mac-volumkontroll-lyd.


Edit:

Fant det ut. Lilla Namo - Höj Volymen
Sist endret av Murdergoon; 16. april 2013 kl. 23:50.
Nokon her som veit kva song som vart brukt her?
http://www.youtube.com/watch?v=SEGN_4zbs28
ziggy: Two steps from hell
http://open.spotify.com/track/1gjUBLiGk3MdFksH3aRMax

Et nytt spørsmål!
Noen som hvet navnet på låten på denne linken? Har prøvd lere ulike musikkidentifiseringsapper uten hell....
http://iwantmoar.com/4087
Sang som spilles på radio en del om dagen. Refrenget er noe med dont let me go. Kvinnelig artist(forhåpentligvis! Fikk nettopp ideen om at jeg bare muligens kan være en belieber).
Sitat av enanthate Vis innlegg
Sang som spilles på radio en del om dagen. Refrenget er noe med dont let me go. Kvinnelig artist(forhåpentligvis! Fikk nettopp ideen om at jeg bare muligens kan være en belieber).
Vis hele sitatet...
Laleh - Some die young kansje?
Sitat av RagebunnY Vis innlegg
Laleh - Some die young kansje?
Vis hele sitatet...
Fant det ut tidligere, men yes takker og bukker allikevel!
Sitat av enanthate Vis innlegg
Fant det ut tidligere, men yes takker og bukker allikevel!
Vis hele sitatet...
Hvilken sang var det da?
Hei!
Jeg lurer på en sang, Kp til den som kommer med svaret
Tror det er en rocke låt, er ikke sikker, med ganske rolig plystring på starten. Er ikke sikker på noe mer. På spotify er den hvertfall i et album som har svart bakgrunn, med oransje/brun ramme rundt. Takker for alle svar
Hei!
Jeg lurer på en sang, Kp til den som kommer med svaret
Tror det er en rocke låt, er ikke sikker, med ganske rolig plystring på starten. Er ikke sikker på noe mer. På spotify er den hvertfall i et album som har svart bakgrunn, med oransje/brun ramme rundt. Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Scorpions - wind of change?
Sist endret av RagebunnY; 19. april 2013 kl. 15:59.
Hørte en sang på jobb i dag, og klarer ikkje finne ut hvilken det er. Er type indie-rock, og noe av teksten eg husker går noe ala "I want you to stay, I want you to stay" og så på refrenget går den noe lignende "aa-a-a a-a-a, aa-a-a-a, aa-aa-aa-aa."

Vanskelig å forklare med tekst, men håper noen drar kjennskap til det! KP til whoever finds out!
http://www.youtube.com/watch?v=ChERsdbymiA

Noen som vet noe om dette er en sang, eller bare laget for scenen?
Er forøvrig ikke jeg som har lagt ut denne, men fant den i et forsøk på å finne sangen..
Hei, Noen som vet åssen sang dette er:
rec_29837.wav
Sist endret av 4asd13; 24. april 2013 kl. 14:19.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Hei, Noen som vet åssen sang dette er:
rec_29837.wav
Vis hele sitatet...
du er ikke så haxxor skjønner jeg

tok meg 2 sec å google de første 2 linjene han sang å kom frem til denne

http://www.youtube.com/watch?v=OQfRaRcTwxk
Leter etter en sang som med litt hip-hop style. Eneste linjen i sangen jeg husker er en jente som synger "on top of meee".

Noen som vet?
Hei, Hørte en sang på vei til skolen I dag.

teksten er noe sånn som dette..

take me far, far away...
husker ikke mer.
Sitat av Kroniz Vis innlegg
Hei, Hørte en sang på vei til skolen I dag.

teksten er noe sånn som dette..

take me far, far away...
husker ikke mer.
Vis hele sitatet...
Kan det være den her?

Anywhere But Here - Mayday Parade
Nei, Ikke den.
Sitat av Kroniz Vis innlegg
Hei, Hørte en sang på vei til skolen I dag.

teksten er noe sånn som dette..

take me far, far away...
husker ikke mer.
Vis hele sitatet...
Hvilken sjanger er det snakk om?

Er vel muligens ikke Eric Vee - Far away??
Sitat av RagebunnY Vis innlegg
Hvilken sjanger er det snakk om?

Er vel muligens ikke Eric Vee - Far away??
Vis hele sitatet...
Kan også tenke meg at det er den, men om ikke så kanskje det er Nickelback - Far away?
Jeg tror nok ikke det er den,
Teksten er noe
take me far *liten pause* far away...
Dette virker veldig som en tråd for folk som ikke har oppdaget Google!
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Dette virker veldig som en tråd for folk som ikke har oppdaget Google!
Vis hele sitatet...

Tråden er for folk som ikke finner sangen på google etter 2 timer med leting.
Hørte en sang på radioen for noen dager siden, de snakket om at det var en av de første gangene den ble spilt på radio. tenkte den kom til å bli mainstrean, så tenkte ikke mer over det. det var to housemusikere (typ nicky romero, avicii) som hadde slått seg sammen med ei ganske mainstream artist (typ beyonce, rihanna) Noen som har peil?
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Hørte en sang på jobb i dag, og klarer ikkje finne ut hvilken det er. Er type indie-rock, og noe av teksten eg husker går noe ala "I want you to stay, I want you to stay" og så på refrenget går den noe lignende "aa-a-a a-a-a, aa-a-a-a, aa-aa-aa-aa."

Vanskelig å forklare med tekst, men håper noen drar kjennskap til det! KP til whoever finds out!
Vis hele sitatet...
Kan det være Rihanna - Stay?
Dere vet youtube filmen av ectasy jenta som danser ved bassenget?
Hva heter sangen med den riktige remixen, altså den remixen der det er ei kvinne som synger?

Takk får svar!!
Sitat av senmord Vis innlegg
Dere vet youtube filmen av ectasy jenta som danser ved bassenget?
Hva heter sangen med den riktige remixen, altså den remixen der det er ei kvinne som synger?

Takk får svar!!
Vis hele sitatet...
Denne?
Vice Versa
VVHoax's Avatar
42 6
Noen som vet hvilken sang som er i starten av denne reklamen?
Den går for tiden på TV3 som en teaser til lørdagsfilmen.

Opptak er tatt fra Iphone.. Ingen hell med Soundhound eller Shazam!
http://www11.zippyshare.com/v/97273570/file.html
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Noen som vet hvilken sang denne ligner på, fra 00:30 til 00:50? Er sikker på at jeg har hørt noe lignende før, men klarer ikke å huske hvor.
Vice Versa
VVHoax's Avatar
42 6
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Noen som vet hvilken sang denne ligner på, fra 00:30 til 00:50? Er sikker på at jeg har hørt noe lignende før, men klarer ikke å huske hvor.
Vis hele sitatet...
Kan det være Jay Sean - Down?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Noen som vet hvilken sang denne ligner på, fra 00:30 til 00:50? Er sikker på at jeg har hørt noe lignende før, men klarer ikke å huske hvor.
Vis hele sitatet...
Beliber?
Sitat av Entourage Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hvordan du klarte å komme frem til den, hehe!

Sangen er en remix av; Euphoria Original mix
Sitat av senmord Vis innlegg
Vet ikke helt hvordan du klarte å komme frem til den, hehe!

Sangen er en remix av; Euphoria Original mix
Vis hele sitatet...
Hadde sett den nevnte videoen tidligere, og der var den sangen jeg linket til

EDIT: En annen uploader med annen musikk, men samme innhold!
Sist endret av Entourage; 25. april 2013 kl. 22:01.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Beliber?
Vis hele sitatet...
Nei?

Og det var dessverre ikke Down.
Sist endret av Fanz44; 25. april 2013 kl. 22:28.
Har surfa nettet inn og ut etter dette, men finne ikke no
Jeg er ikke ute etter en spesiell låt, men heller en artist.
Kvinne som synger på dialekt, i Pop sjangeren - eller mere Dance heller.
Og jeg tenker ikke på Dina ..
Leter etter en sang. Har ikke mye å gå på, men prøver:

Dette er en "party"-sang, og jeg har hørt den et par ganger, så jeg tipper den har vært ganske populær. Har ikke hørt den på en liten stund, så er muligens fra 2012, eller tidlig 2013.

Husker bare litt av refrenget: Her tar det av skikkelig og den kvinnelige vokalisten synger på en meget høy tone, har ikke fått med meg akkurat hun sier, men det første hun sier kan høres ut som "High" med en veldig lang i. Det kan også bare være aaaaaaaiaaaaaai. Videre mener jeg hun sier noe påfulgt av "you", kan kanskje være "watching you". Vet dette ikke er mye å gå på, men har noen peiling?
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Leter etter en sang. Har ikke mye å gå på, men prøver:

Dette er en "party"-sang, og jeg har hørt den et par ganger, så jeg tipper den har vært ganske populær. Har ikke hørt den på en liten stund, så er muligens fra 2012, eller tidlig 2013.

Husker bare litt av refrenget: Her tar det av skikkelig og den kvinnelige vokalisten synger på en meget høy tone, har ikke fått med meg akkurat hun sier, men det første hun sier kan høres ut som "High" med en veldig lang i. Det kan også bare være aaaaaaaiaaaaaai. Videre mener jeg hun sier noe påfulgt av "you", kan kanskje være "watching you". Vet dette ikke er mye å gå på, men har noen peiling?
Vis hele sitatet...

Er det denne?
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Er det denne?
Vis hele sitatet...
Haha, nei "titegn"
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Leter etter en sang. Har ikke mye å gå på, men prøver:

Dette er en "party"-sang, og jeg har hørt den et par ganger, så jeg tipper den har vært ganske populær. Har ikke hørt den på en liten stund, så er muligens fra 2012, eller tidlig 2013.

Husker bare litt av refrenget: Her tar det av skikkelig og den kvinnelige vokalisten synger på en meget høy tone, har ikke fått med meg akkurat hun sier, men det første hun sier kan høres ut som "High" med en veldig lang i. Det kan også bare være aaaaaaaiaaaaaai. Videre mener jeg hun sier noe påfulgt av "you", kan kanskje være "watching you". Vet dette ikke er mye å gå på, men har noen peiling?
Vis hele sitatet...
Det er ikke en remix av I will always love you da?

EDIT: denne f.eks
Sist endret av LP88; 27. april 2013 kl. 14:30.
Hva heter sangen i den nye ginatricot reklamen?!

Sitat av vikke123 Vis innlegg
Leter etter en sang. Har ikke mye å gå på, men prøver:

Dette er en "party"-sang, og jeg har hørt den et par ganger, så jeg tipper den har vært ganske populær. Har ikke hørt den på en liten stund, så er muligens fra 2012, eller tidlig 2013.

Husker bare litt av refrenget: Her tar det av skikkelig og den kvinnelige vokalisten synger på en meget høy tone, har ikke fått med meg akkurat hun sier, men det første hun sier kan høres ut som "High" med en veldig lang i. Det kan også bare være aaaaaaaiaaaaaai. Videre mener jeg hun sier noe påfulgt av "you", kan kanskje være "watching you". Vet dette ikke er mye å gå på, men har noen peiling?
Vis hele sitatet...
Denne?
Eller denne :P
Sist endret av pearL1337; 27. april 2013 kl. 15:50.