Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  347 68453
Siden jeg verken har AT&T, Sprint eller hva de andre heter så er det same shit hvilken CM10 versjon jeg velger å bruke?
gå etter modellnummer, vil tro du har i9300 så da kan du jo lete her http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1566.
Du går gjerne på Original Android Developement om du vil ha offisielle CM ROMs.

CM10.1 / Android 4.2
Sist endret av Mkvarner; 31. desember 2012 kl. 13:54.
Tenkte å få lest litt bøker på min Nexus 7, og prøvde meg med applikasjonen Kindle. Den er for så vidt grei og leser pdf -filer bra, men kunne tenkt meg en med beige bakgrunn eller noe i den duren. Blir litt slitsomt med hvitt bakgrunnslys. Noen anbefalinger?

-
Edit: Fant det ut. Aldiko gjorde jobben her!
Fått meg Nexus 7 selv nå. Anbefales!

Fuzzybossen, du kjører vel CM10.1? Er det stabilt og raskere enn kjøre stock? Savner litt muligheter til å endre på ting som du kan i CM
Sist endret av Mkvarner; 3. januar 2013 kl. 18:35.
Jeg sitter her med en HTC Desire som ikke kan startes opp og lurer på hvordan i heite huleste jeg skal klare å enten roote og intallere rom for å installere OS på nytt eller hva det en er som må gjøres.
Hjelp?
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Jeg sitter her med en HTC Desire som ikke kan startes opp og lurer på hvordan i heite huleste jeg skal klare å enten roote og intallere rom for å installere OS på nytt eller hva det en er som må gjøres.
Hjelp?
Vis hele sitatet...
http://www.knowyourcell.com/htc/htc-...tc_desire.html
Nix, har alt prøvd det. Ender bare opp med HTC boot skjerm.
Cookie Monstah ^_^
sitter og vurderer å kjøpe denne, noen som har den og kan anbefale eller ikke anbefale den(kom ikke på ordet, lol)
Jobber som vikar en plass og har timeliste over en hel mnd.
Er det mulig å synce exel dokumenter med Samsung kalender?
Eller annen Android kalender.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har et låsesymbol på en del bilder, er det noen som vet hvordan man åpner disse.?
Edit: Har en S3.
Sist endret av McIvar; 11. januar 2013 kl. 23:10.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Har Nexus 4 nå. Fikk den for en stund siden (24. 12), og har roota den, custom rom og mange custom mods/scripts på den. Knallrask. Knallgod lyd. Knall telefon Anbefales hvis du ikke har lyst på 1920x1080 i oppløsning (Nye Xperia og Lenovo).
Hvilke scripts har du som kan ha noe nytte for en med S3/N7?
Noen nettbrett kan ikke lades på PC, mest sannsynligvis fordi spenningen er for lav. Har en ASUS Transformer TF300T sjøl, og den går ikke an og lade på min PC via USB
Den lader, men det er treigt. Skru av taben om du vil lade i PC med grei hastighet.
Hei!

Jeg kjøpte nylig en Samsung Galaxy 2 7", og etter at jeg oppdaterte til 4.0.4, lagger tabletten en del mer enn den gjorde før (Husker ikke hvilken versjon den kom med).

Finnes det noen måte å degradere på?

Ett spørsmål til, når kommer Jelly Bean til Galaxy 2 7"?
Nettopp gått til innkjøp av en Galaxy Note 2. Trenger tips til å gjøre låsskjermen litt mer appellerende enn den kjedelige originale til Samsung. Noen bra tips? Vil unngå å roote den da jeg ikke vil miste garantien på telefonen.
Sitat av stick dude Vis innlegg
Hei!

Jeg kjøpte nylig en Samsung Galaxy 2 7", og etter at jeg oppdaterte til 4.0.4, lagger tabletten en del mer enn den gjorde før (Husker ikke hvilken versjon den kom med).
Vis hele sitatet...
Gjør deg selv en tjeneste og lever inn taben på angrerett og kjøp en Nexus 7. Gjorde det selv og ble mye mere fornøyd med ytelse og skjerm (som er elendig på Galaxy Tab 2). Du får oppdateringer direkte fra Google og slipper unna Touchwiz som sluker ram og cpu.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Gjør deg selv en tjeneste og lever inn taben på angrerett og kjøp en Nexus 7. Gjorde det selv og ble mye mere fornøyd med ytelse og skjerm (som er elendig på Galaxy Tab 2). Du får oppdateringer direkte fra Google og slipper unna Touchwiz som sluker ram og cpu.
Vis hele sitatet...
Tabben har allerede fått en ripe i skjermen, så jeg tror ikke det går.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Denzel Vis innlegg
Nettopp gått til innkjøp av en Galaxy Note 2. Trenger tips til å gjøre låsskjermen litt mer appellerende enn den kjedelige originale til Samsung. Noen bra tips? Vil unngå å roote den da jeg ikke vil miste garantien på telefonen.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at du kan fjerne root?

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvilke scripts har du som kan ha noe nytte for en med S3/N7?
Vis hele sitatet...
Hmm... har 2 scripts som gjør kameraet bedre og en stor lydpakke. Har også brukt en script for å fjerne bloatware.


Anbefaler UCCW - helt rått! http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1880050

Her er en skjermdump av min:

Sist endret av uaexed; 14. januar 2013 kl. 01:09.
Må bare skryte litt.

Har endelig den perfekte rom til min tab, går mye raskere og masse fete innstillinger. http://bildr.no/thumb/1367413.jpeg
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Må bare skryte litt.

Har endelig den perfekte rom til min tab, går mye raskere og masse fete innstillinger. http://bildr.no/thumb/1367413.jpeg
Vis hele sitatet...
Hei, har hørt rykter om at Netflix ikke fungerer på Roota tabs.

Kan du sjekke det for meg? Hadde vært kjempefint om du gadd å gjøre det!
Netflix fungerer bra på rootede Android enheter, men HBO Nordic fungerer ikke.

@Kutulu Hjar kjørt Android 4.2.1 i over en måned på S3-en min og kommer som standard med Nexus 7
Hei

Har noen der ute tips til sms program til s3'n? Likte ikke sms programmer som fulgte med, har tidligere brukt handcent sms men lurte på om dere hadde noen tips til sms progs

D
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Hei

Har noen der ute tips til sms program til s3'n? Likte ikke sms programmer som fulgte med, har tidligere brukt handcent sms men lurte på om dere hadde noen tips til sms progs

D
Vis hele sitatet...

GoSMS Pro. Det beste programmet.
Takker, sjekker ut den nå
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Netflix fungerer bra på rootede Android enheter, men HBO Nordic fungerer ikke.

@Kutulu Hjar kjørt Android 4.2.1 i over en måned på S3-en min og kommer som standard med Nexus 7
Vis hele sitatet...

Okey, har leita tulling men finner ikke rom til s3, bruker rom manager.

link?
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Okey, har leita tulling men finner ikke rom til s3, bruker rom manager.

link?
Vis hele sitatet...
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1566

Bruker selv JellyBam, og er fornøyd med det! Mange tweaks og modifikasjoner som er i Cm10, AOKP +++. Kan også velge mellom TouchWiz eller "Trebuchet", som er stock android.

Kan også si at jeg hadde problemer med den nyeste versjonen av JellyBam (5.0.0). Lagga som et helvete når jeg oppgraderte. Versjon 4.0.0 funker fjell. Anbefales!

Skal også sies at det er mange som har flasha 5.0.0 på S3, og det har funka fint. Husk full wipe
Sist endret av Sorgsvart; 17. januar 2013 kl. 07:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Flashe ny ROM på SGS2 med 4.0.4 med brickbug-problemet. Uten å bricke telefonen.
Doable? Jeg orker rett og slett ikke å grave gjennom xda-developers for å finne svar. Hyggelig hvis noen som har gjort det kan gi meg heads up.
Ja herregud for et hav av roms.

Prøver å finne beste og freak testet 4.2.1 version.

Til min s3.

Noen med direkte link?

http://bildr.no/thumb/1376793.jpeg

Sånn ser det ut på paden min, og men på telefonen min under premium er det kun fontpacks for Android 4

Skal sende deg bilde fra tlf også

http://bildr.no/thumb/1376810.jpeg


Skjønner ikke hvorfor det er forskjell på paden og s3n

Vil jo da innpå cyanogenmod nightlies...

La inn en rom som ikke funker, teamwin ett eller annet står det på en ubrukelig bootmeny
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Minnekortet blir brukt under rootinga, så det må stå i. Alt av apps, sms og kontakter vil forsvinne, så det du vil beholde, må du ta backup av.
Vis hele sitatet...
Dette er heeeelt feil. Det du har gjort er å legge inn custom rom høres det ut som

Ser ut som det er fler som ikke helt vet hva root er rooter er at du installerer superuser som gir "administrive rettigheter" til program som trenger root.
Sist endret av Frozenblade; 26. januar 2013 kl. 22:40.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Ja herregud for et hav av roms.

Prøver å finne beste og freak testet 4.2.1 version.

Til min s3.

Noen med direkte link?

http://bildr.no/thumb/1376793.jpeg

Sånn ser det ut på paden min, og men på telefonen min under premium er det kun fontpacks for Android 4

Skal sende deg bilde fra tlf også

http://bildr.no/thumb/1376810.jpeg


Skjønner ikke hvorfor det er forskjell på paden og s3n

Vil jo da innpå cyanogenmod nightlies...

La inn en rom som ikke funker, teamwin ett eller annet står det på en ubrukelig bootmeny
Vis hele sitatet...
Hvis du er stuck må du bruke fastboot til å installere rocvery for å så finne et ROM som fungerer. Flash dette og telefonen funker! Husk alltid å ta backup av fungerende rom.
Hei

Går det ann å legge inn apps (samsung s3) som en har lasta ned og kanskje koste penger, inn på tlf uten att det blir oppdaget på noe vis, tenker da via google play eller no sånt.

Tlf er ikke roota og skal heller ikke det

D
Legg de på tlf, last ned apk manager og installer via apk manager
Orker ikke lese igjennom hele tråden så bare spør her...

Har lest mye rundt på nettet om rooting og hva man får ved det.
Hva er fordelene ved å roote? Går den fortere og hvilke unike apps osv kan jeg få? Får man gratis ting fra Google Play?
Når jeg leste rundt på nettet fant jeg svært få eksempler på apps som var unike for mobiler som var roota, hvilke apps som er unike for roota mobiler er best, og hva gjør de?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Legg de på tlf, last ned apk manager og installer via apk manager
Vis hele sitatet...
Jo den delen er grei Men tenkte på updates av progs og spill feks vil ikke google play etc merke att appsene ikke er betalt?
CM10.1 er installert

Men hvordan får jeg fikset google apps? Så langt jeg har skjønt er det bare å laste ned GAPPS fra denne linken og så starte opp i recovery mode og velge zip filen, og innstallere?
Sist endret av Marr; 27. januar 2013 kl. 21:24.
GAPPS finner du her, men ja. Du flasher helt likt som du flasher ROM.
Sist endret av Mkvarner; 27. januar 2013 kl. 21:39.
Sitat av Frozenblade Vis innlegg
Dette er heeeelt feil. Det du har gjort er å legge inn custom rom høres det ut som

Ser ut som det er fler som ikke helt vet hva root er rooter er at du installerer superuser som gir "administrive rettigheter" til program som trenger root.
Vis hele sitatet...
Jeg sier det ut i fra mine egne erfaringer, men slik som det ser ut med tanke på svarene her, så regner jeg med det kommer an på enheten, om man mister alt eller ikke. Nexus 7, f.eks. mistet jeg alt på, uavhengig av om jeg la inn custom rom, eller ikke. Men der igjen er det kun emulert(?) SD-kort. Har rootet en Desire og en Desire HD også, og det fungerte rett og slett ikke uten at jeg wipet den den først.

Sitat av MartinTi Vis innlegg
Orker ikke lese igjennom hele tråden så bare spør her...

Har lest mye rundt på nettet om rooting og hva man får ved det.
Hva er fordelene ved å roote? Går den fortere og hvilke unike apps osv kan jeg få? Får man gratis ting fra Google Play?
Når jeg leste rundt på nettet fant jeg svært få eksempler på apps som var unike for mobiler som var roota, hvilke apps som er unike for roota mobiler er best, og hva gjør de?
Vis hele sitatet...
Den største fordelen jeg kommer på i farta, er at du kan legge inn custom rom. Dette kan gjøre enheten vesentlig kjappere, samt at du har ofte mulighet for å overclocke den. Batteritiden kan også bli vesentlig bedre med custom rom.

Applikasjoner som følger med telefonen, men som man ikke ønsker kan man fjerne når man har rootet enheten.
Sist endret av Fuzzybossen; 27. januar 2013 kl. 21:49.
Sitat av Marr Vis innlegg
CM10.1 er installert

Men hvordan får jeg fikset google apps? Så langt jeg har skjønt er det bare å laste ned GAPPS fra denne linken og så starte opp i recovery mode og velge zip filen, og innstallere?
Vis hele sitatet...
Anbefaler å finne dem og flashe dem via Rom Manager appen. (Download Rom -> Google Apps)
Sjekk at versjonen du laster ned stemmer overens med versjonen du kjører, eller så kan du møte på masse rare bugs (f.eks tastaturet krasjer).
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
JDen største fordelen jeg kommer på i farta, er at du kan legge inn custom rom.
Vis hele sitatet...
Custom ROM og root er ikke det samme. Custom ROM er på en måte et annet operativsystem imens root er full tilgang til hele filsystemet.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Custom ROM og root er ikke det samme. Custom ROM er på en måte et annet operativsystem imens root er full tilgang til hele filsystemet.
Vis hele sitatet...
Klar over det, det er hva jeg mener med den største fordelen med å roote.
Den største fordelen med å roote er at du kan legge inn custom rom etter min mening.
Takker for gode svar, herlig å få hjelp når man føler seg stuck og ikke tørr å prøve på for mye rart. Jeg har nå et problem med SD kortet.

Først mente tlf at SD kort var "damaged" og for å løse problemet kunne man prøve å formatere kortet fra tlf, gjorde dette men hjalp ikke. Tok ut SD kortet og formaterte fra PCen, putta i tlf, og fikk ikke lenger opp melding om at SD kort var ødelagt. Problemet er at tlf ikke klarer å finne kortet. PCen klarer heller ikke å finne kortet når tlf er koblet til med USB.

Minnekortet fungerte tilnærmet knirkefritt før jeg installerte Cyanogenmod.
Har du S3? S3 har et rykte for å ødelegge SD kort, men kan selvfølgelig ikke garantere at det har skjedd. Min S3 har ihvertfall ikke ødelagt noen SD kort enda

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
JDen største fordelen jeg kommer på i farta, er at du kan legge inn custom rom.
Vis hele sitatet...
Custom ROM og root er ikke det samme. Custom ROM er på en måte et annet operativsystem imens root er full tilgang til hele filsystemet.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har du S3? S3 har et rykte for å ødelegge SD kort, men kan selvfølgelig ikke garantere at det har skjedd. Min S3 har ihvertfall ikke ødelagt noen SD kort enda
Vis hele sitatet...
Er en S3 ja..

Skal prøve å putte kortet inn i PCen en gang til, formatere det og laste inn noen filer for å sjekke at det fungerer.
Sitat av Marr Vis innlegg
Er en S3 ja..

Skal prøve å putte kortet inn i PCen en gang til, formatere det og laste inn noen filer for å sjekke at det fungerer.
Vis hele sitatet...
Hvordan formaterer du det?
Ikke bruk NTFS, men heller gå for FAT32 om dette er tilfellet.

Null krøll med mitt kort, ikke vært formatert siden S2 kom, og det har nå suttet i en S3 siden den kom, samt vært gjennom utallige ROMs
Sist endret av Lanjelin; 27. januar 2013 kl. 22:19.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Hvordan formaterer du det?
Ikke bruk NTFS, men heller gå for FAT32 om dette er tilfellet.

Null krøll med mitt kort, ikke vært formatert siden S2 kom, og det har nå suttet i en S3 siden den kom, samt vært gjennom utallige ROMs
Vis hele sitatet...
Kan velge mellom NTFS og exFAT (standard). Har prøvd begge.
Noen som vet åssen jeg får SGSII til å gå automatisk i USB-overføringsmodus når man kobler den til en PC via USB?

Flere jeg kjenner har samme telefonen, og den gjør det automatisk.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har du S3? S3 har et rykte for å ødelegge SD kort, men kan selvfølgelig ikke garantere at det har skjedd. Min S3 har ihvertfall ikke ødelagt noen SD kort enda



Custom ROM og root er ikke det samme. Custom ROM er på en måte et annet operativsystem imens root er full tilgang til hele filsystemet.
Vis hele sitatet...
Ja? Det er jeg helt enig i. Men for å legge inn custom roms så må du roote den først.
Sitat av Marr Vis innlegg
Kan velge mellom NTFS og exFAT (standard). Har prøvd begge.
Vis hele sitatet...
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1797499

There we have it..
CM9/10 har problemer med exFAT.
Sjekk denne: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1773735