Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1246
Hei.

Håper noen her inne kan hjelpe meg med kjøp av ny spill pc.

PCen skal kunne kjøre spill som COD4, MW2, GTA4, Far Cry 2 osv.

Håper noen kan hjelpe meg!

Takk på forhånd.

EDIT;

Jeg har rundt 10-12.000 kr å bruke.
Sist endret av isbilen; 5. desember 2009 kl. 15:52.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Noe du ikke fikk svar på i forrige tråd du lagde?
Vis hele sitatet...
I den forrige tråden jeg lagde, tenkte jeg på det oppsettet der. Men siden det blei dårlige tilbakemeldinger på den, og dere lagde en liten diskusjon dere imellom så tenkte jeg å prøve på nytt!
Sitat av sp1ffy Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ok. Er det noen endringer som ikke koster alltformye som det lønner seg å investere i når jeg først skal ha ny PC?
Sist endret av isbilen; 5. desember 2009 kl. 16:03.
Eller så kan du sette sammen selv.

Ett stykk kickass gamer, værsågod:

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort
ASUS P6T SE, X58, Socket-1366
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9
Western Digital VelociRaptor 150GB
Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB
XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5
Chieftec Super Series 650W PSU
Samsung DVD±RW burner, SH-S223C

Du trenger naturligvis ikke å bruke så mye penger på en maskin for å kjøre de nevnte spillene, men dette koster i underkant av 12k tilsammen og kjører det heftig.
Bedre skjermkort. Bytt til GTX 295 og ta HAF 922 kabinettet isteden.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Eller så kan du sette sammen selv.

Ett stykk kickass gamer, værsågod:

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort
ASUS P6T SE, X58, Socket-1366
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9
Western Digital VelociRaptor 150GB
Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB
XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5
Chieftec Super Series 650W PSU
Samsung DVD±RW burner, SH-S223C

Du trenger naturligvis ikke å bruke så mye penger på en maskin for å kjøre de nevnte spillene, men dette koster i underkant av 12k tilsammen og kjører det heftig.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke ha anbefalt GreenPower, for når den er lite aktiv, så spinner den bare på 5400RPM. Det er kun under load at den spinner på 7200RPM
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jeg ville ikke ha anbefalt GreenPower, for når den er lite aktiv, så spinner den bare på 5400RPM. Det er kun under load at den spinner på 7200RPM
Vis hele sitatet...
Er ikke det bare bra når man bruker den som lagringsdisk? Har jo lagt til en raptor i oppsettet også...

EDIT: Trenger du OS og skjerm og slikt, Isbilen? Isåfall er det lett å gjøre dette litt rimeligere.
Sist endret av httpwhat; 5. desember 2009 kl. 16:11.
Har skjerm, mus og tastatur fra før, men ikke OS. Men siden jeg alldri har bygget en PC før, vet jeg ikke om det er så lurt..

Går det ann å få komplett til å bygge PCen for en billig penge?
Sist endret av isbilen; 5. desember 2009 kl. 16:25.
Går helt fint å bygge hvis du bruker anti-statisk armbånd. Det første du gjør er å sette inni PSUen for så å skru av bryteren bakpå og sette i kontakten, så kobler du armbåndet til kabinettet og bare begynner å skru inn. Gjorde det for første gang når jeg var 12-13 år og det var uten armbånd, PCen fungerte feilfritt etterpå.
Må si dette til alle altså... Bygge PC er vanvittig enkelt! Hadde aldri bygget maskin før for et par mnder siden og visste veldig lite om hardware og PC generelt. Men har blitt veldig interessert og fått vanvittig mye kunnskap om PC ift hva jeg hadde, bare fordi jeg bygget. Jeg leste litt manual og satte inn kabler der de passet, så en instruksjonsvideo på youtube, og bam; selvbygget PC. Billigere og lettere å oppgradere senere, siden du vet hvordan maskinen din er satt sammen. Har ikke hatt ett ordentlig problem.

Men om du skulle være for slapp eller nervøs for det, bruk disse.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Må si dette til alle altså... Bygge PC er vanvittig enkelt! Hadde aldri bygget maskin før for et par mnder siden og visste veldig lite om hardware og PC generelt. Men har blitt veldig interessert og fått vanvittig mye kunnskap om PC ift hva jeg hadde, bare fordi jeg bygget. Jeg leste litt manual og satte inn kabler der de passet, så en instruksjonsvideo på youtube, og bam; selvbygget PC. Billigere og lettere å oppgradere senere, siden du vet hvordan maskinen din er satt sammen. Har ikke hatt ett ordentlig problem.

Men om du skulle være for slapp eller nervøs for det, bruk disse.
Vis hele sitatet...
Høres vedlig spennende og enkelt ut slik du forteller det. Men en fordel ved å kjøpe en ferdig bygget gamer-PC fra komplett er jo at det er 3 års garanti.
Sitat av isbilen Vis innlegg
Høres vedlig spennende og enkelt ut slik du forteller det. Men en fordel ved å kjøpe en ferdig bygget gamer-PC fra komplett er jo at det er 3 års garanti.
Vis hele sitatet...
Uten at jeg vet eksakt hvordan dette er, så har du også garanti på komponentene du kjøper hos komplett.no. Det er ingen veldig gode grunner til å ikke bygge selv, slik jeg ser det.
Kanskje jeg får prøve det da. Om jeg evt. står fast kan jeg jo bare sjekke på youtube eller spørre her på forumet.
kjøpte deler hos komplett og satte sammen pc jeg også. hadde ingen peiling på pc men fant ut av ting etterhvert

resultat var at minnet på skjermkortet var ødelagt(vet ikke om det var min feil) og så ringte jeg komplett og fikk beskjed om å returnere skjermkort. 2 uker etterpå fikk jeg nytt skjermkort. kostet meg bare portoen å sende det.

jeg lærte vertfall mye av å bygge pc selv
Sitat av isbilen Vis innlegg
Kanskje jeg får prøve det da. Om jeg evt. står fast kan jeg jo bare sjekke på youtube eller spørre her på forumet.
Vis hele sitatet...
Jepp, lover å være behjelpelig hvis du velger dette
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Jepp, lover å være behjelpelig hvis du velger dette
Vis hele sitatet...
Jeg bestiller de komponentene du snakket om lenger opp her på mandag.

Du skrev noe om at du du hadde et bedre alternativ hvis jeg trengte OS også, for at det skulle bli rimeligere.
Sist endret av isbilen; 5. desember 2009 kl. 16:51.
Sitat av isbilen Vis innlegg
Jeg bestiller de komponentene du snakket om lenger opp her på mandag.

Du skrev noe om at du du hadde et bedre alternativ hvis jeg trengte OS også, for at det skulle bli rimeligere.
Vis hele sitatet...
Husker ikke det, men du burde jo definitivt ha Windows 7 x64... Koster vel rundt 900,- på komplett.no for en norsk OEM-utgave.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Husker ikke det, men du burde jo definitivt ha Windows 7 x64... Koster vel rundt 900,- på komplett.no for en norsk OEM-utgave.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at en kompis av meg betalte nærmere 1500-2000kr pga frakt og moms og slik... Kan hende jeg tar feil. Skal spørre han om det senere.
Det blir jo liggende i frakta hvis jeg kjøper det sammen med det andre fra komplett. Velger selvfølgelig 64 bit så jeg kan utnytte ram'en fullt.
Microsoft Windows 7 Home Premium NO, her var den. 995,-. Hvis du trenger å shave litt av prisen det oppsettet, så får du spørre.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Microsoft Windows 7 Home Premium NO, her var den. 995,-. Hvis du trenger å shave litt av prisen det oppsettet, så får du spørre.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem med prisen. Kunne gitt mer for en PC, men fant ut at den prisklassen holder for det jeg trenger PCen til.
Sitat av isbilen Vis innlegg
Det er ikke noe problem med prisen. Kunne gitt mer for en PC, men fant ut at den prisklassen holder for det jeg trenger PCen til.
Vis hele sitatet...
Fornuftig i7 og 5870 må jo bli en ram rigg. Du kan google komponentene også, de har vel fått knall kritikk alle sammen. Kabinettet tror jeg er en drøm å bygge i også... Mye anbefalt her på forumet (og anbefalt produkt hos hardware.no og alle andre steder)

Du kan jo bytte GreenPower-disken med denne, Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2. Veldig rask disk som jeg har hørt mye bra om. 25 kr rimeligere også