Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 923
Hei.

Jeg kjøpte to Mac. En på eplehuset og en på nett (komplett.no) . Pcene skrur seg ofte av.

Hvilke rettigheter og plikter hare jeg i et dette forholdet og hvilke frister må jeg overholde. Hvilke plikter har forhandler til meg?

Husker ikke helt når jeg kjøpte den.

Er det forskjell mellom nett og vanlig butikk.

Vær så snill, hjelp meg. Takk på forhånd
Sist endret av beatbeckham93; 1. desember 2009 kl. 20:10.
Hvis det er noe feil på mac-ene, så går dette på garantien. Merkelig at det skjer med begge da.

Ring eller send mail til nettbutikken og få info om hvor du skal sende de tilbake. Evnt. gå i butikken hvor du kjøpte den ene og spør om de har noen tips om hva som kan være gærnt.
Lever begge to inn. Du må levere dem inn innen to måneder etter problemet oppsto, hvis ikke mister du klageretten din. Du bør klage når du har mulighet til det, rett og slett! Send maskinen inn til komplett.no og gå på eplehuset og lever den. Er ingen forskjel mellom nett og vanlig butikk, begge deler går under norsk forburkerkjøpslov.

Les mer her og her
Tusen takk for svar, men kan jeg vite hvordan disse kjøperlovene fungerer, det er det som er problemet. Ringte dem, men greide ikke "å snakke med loven" ...
Les på linkene jeg ga deg. På den første linken står det veldig basic forklart hvilke rettigheter du har. Hva er galt med maskinene dine, så kan vi kanskje gi deg noen hint om hva du bør si..
Takk, den skrur seg av, ofte, bare plutselig. Den har batteri og lader.
Da stikker du enkelt og greit inn til eplehuset med maskinen din. Du forklarer problemet og leverer den inn. Hvis de sier at du må prøve forskjellige ting først, sier du bare at du ikke kan nok til å klare det, og at de blir nødt til å ta den inn uansett.

Husk å spørre hvor lang tid de forventer at det skal ta. Du har krav på lånemaskin etter en uke. Er ikke sikkert de gir deg en på stedet, men hvis de ønsker å gi deg god service får du en med deg hjem.

Når det gjelder komplett.no må du kontakte dem og hørre hvordan du skal få fraktet den. Av og til har leverandøren egne esker som de ønsker at varen skal fraktes i, og da må du få tilsendt en slik. Ellers kan det være nok å sende den til de i en vanlig pappeske. Er ikke så enkelt å få tilsendt en lånemaskin fra komplett, så dette må du nok klare deg uten.
ok, tusen takk! Håper jeg får fikset problemet!
Og husk kvitteringer, om de ikke eventuelt har det der.