Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2500
Hei!

Skal gå til innkjøp av Mini-PC, og spør om hjelp.

PC'en må oppfylle disse kriteriene:

- Heldst 250 GB Harddisk
- Kunne oppgraderes til minst 2 GB RAM
- 10,1" eller 11,6" Skjerm
- Bør ikke koste mer enn kr. 4000
- 1,60 + GHz Prosessor

Har sett litt på Acer Aspire 751h, men den har bare 1,33 GHz Prossesor og det blir for lite.

Men en ting til, er det bedre å ha en PC med 1,20 GHz Prosessor og 4 GB RAM, enn å ha en PC med 1,60 GHz Prosessor og 2 GB RAM?

Noen som kan hjelpe meg? Alle forslag tas godt imot.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Acer Aspire One D250 10,1"WXGA Sort er jo helt grei. 3k, 10.1" skjerm. Denne er 1280 x 720 i motsetning til de fleste andre netbooks som har 1024 x 600.
Multicom Compal KTV00 er sikkert et greit alternativ... Liker at man så enkelt kan konfigurere innholdet på maskinen selv. Har dog ingen erfaring med denne maskinen, så google for tester osv. GL
Har selv Samsung NC10, første netbooken til Samsung. Kom ut i fjor høst i utlandet.
Den har
1,60 ghz prosessor,
mulighet for oppgradering til 2gb minne,
10,2" skjerm,
160gb hdd.

Er utrolig fornøyd med den. Herlig tastatur, knall batterilevetid (5-6 timer), flott design, og kjører Windows 7 Ultimate uten problem. Spiller også WoW på den om trangen skulle melde seg. Bruker den ellers til surfing, e-mail lesing, filmtitting, tekstbehandling, spotify og skype.

Et av mine etter hvert mange duppedittkjøp jeg er mest fornøyd med
Sist endret av tagefo; 23. november 2009 kl. 18:44.
Ville anbefalt deg å kjøpe Laptop; men HP er å anbefalle; uansett sjanger!
Sitat av Teknikk Vis innlegg
Ville anbefalt deg å kjøpe Laptop; men HP er å anbefalle; uansett sjanger!
Vis hele sitatet...
HP laptops blir utrolig fort varmt... minner meg storebror til Compaq. Styr unna HP! gå heller for Acer, Asus eller dell.
Sist endret av Zirto; 23. november 2009 kl. 19:24.
Sitat av Radeon Vis innlegg
Hei!

Har sett litt på Acer Aspire 751h, men den har bare 1,33 GHz Prossesor og det blir for lite.


Noen som kan hjelpe meg? Alle forslag tas godt imot.
Vis hele sitatet...
Kjøpte den til dama mi, den hadde i tillegg 2 giga ram (altså en ekstra ut i fra hva de fleste butikker selger den som).

Dumme meg kjøpte den demobrukt på Lefdal, endte med å selge den 3-4 dager senere med 500 i tap, men det gjorde jeg nesten med glede for maken til dritt skal man leite lenger etter :P

Altså dama er ikke kravstor, skulle ha den til facebook surfing og nettbank etc, men! den klarte jo knapt å dra Farmervill eller hva det heter på Facebook, da ble dama gretten :P hehe.. Det klarte å kjøre spillet, men det hakket som fy.

Solgte som sagt shiten å kjøpte henne en HP til 5000 en uke senere

Det er vår/min erfaring med den pcen. Håper det kan være til hjelp.
Trådstarter
10 0
Takker for alle svar!

Har sett på alle PC'ene som er blitt nevnt, og alle er aktuelle. Blir da ikke kjøp av Acer Aspire 751h, takk for din erfaring roffern.

Glemte å nevne at PC'en MÅ(!) ha Bluetooth.

Noen som har erfaring med Acer Aspire 1410?
Trådstarter
10 0
Har du den PC'en du anbefaler?

Har fått 2 anbefalinger på den nå, så den vurderer jeg
Jeg har den ikke, men vet at Multicom leverer gode PCer.
Multicom om du skal ha en helt spesifikk pc..
Asus om du skal ha en god pc og god batterilevetid
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Jeg har den ikke, men vet at Multicom leverer gode PCer.
Vis hele sitatet...
Jeg har bare hørt gode ting om brødrene til den maskinen vi begge anbefalte, men faktisk ikke funnet EN test av maskina. Merkelig egentlig!
Trådstarter
10 0
Hadde gått for Asus Eee PC 1008HA, visst den kunne oppgraderes til 2 GB RAM
Sitat av Radeon Vis innlegg
Hadde gått for Asus Eee PC 1008HA, visst den kunne oppgraderes til 2 GB RAM
Vis hele sitatet...
Tror ikke man kan skifte batteri på den maskinen... Mulig du aldri trenger det, men jeg liker det liksom ikke.

Multicom-pcen kan man forøvrig enkelt få med et ekstra (stort) batteri. Kosta 450,- eller noe. Kan være deilig det da.
Har selv siklet litt etter Asus Eee 1101ha. Vil anbefale deg å ta en titt på den.
Sitat av Mota Vis innlegg
Har selv siklet litt etter Asus Eee 1101ha. Vil anbefale deg å ta en titt på den.
Vis hele sitatet...
9,5 timer batterilevetid (6,3 ifølge batteryeater), 11.6" TFT 1366 x 768 (WXGA)-skjerm og det utseendet. Nå begynte jeg å sikle også. Les testen
Trådstarter
10 0
Såg at det ikke gikk å skifte batteri på Asus Eee PC 1008HA, heller ikke RAM kan oppgraderes

Var inne å sjekket Asus Eee 1101HA. Jeg også sikklet litt, MEN, den har jo bare 1,33 GHz Prosessor

Godt mulig jeg går for Multicom PC'en
Det så ikke jeg heller Radeon Men jeg har sikkert ikke helt samme behov som deg Men om du går for Muticom-netbooken; gi rapport om hvordan den var her i tråden! Hadde vært flott med litt førstehåndsinformasjon.

Tror at det er et godt valg også, selv om du kanskje ikke får den rå batterikapasiteten til Asusen. Men følg denne guiden så holder det seg ihvertfall bra
Trådstarter
10 0
Takk for guiden, httpwhat.
Visst jeg kjøper Multicom PC'en, skal jeg si ifra om hvordan den er.
Men må si at Asusen er veldig fin!

Noen som vet hvilen Mini-PC som har best oppløst skjerm, og som kan oppgraderes til 2 GB RAM?
Trådstarter
10 0
Har hørt at det kommer en ny Asus PC. Denne heter Asus Eee PC 1201N. Jeg venter til denne kommer,(kommer rundt nyttår) så da blir det mest sannsynlig innkjøp av denne. Takk for hjelpa alle sammen
Jeg kommer tli å kjøpe Acer Ferrari One når jeg skal handle mini-pc, den ser ut til å ha svært gode specs + Win7