Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 932
Hei jeg tenkte jeg skulle bygge meg en htpc. Jeg har et budsjett på toppen 3 høvdinger. Jeg hadde håpet på at pcen ble såpass bra at det kunne spille av 720p og 1080i. Hadde vært greit om den kunne spille av 1080p også, men dette er ikke noe møst.

Takker for alt av svar


Botolf
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Har du noe fra før? Hva ser du for deg egentlig?
Man får jo knapt et greit htpc kabinett for 3000.
HTPC koster litt å bygge om man vil ha det skikkelig..

men du kommer langt med ett ATI hd 2400 PRO kort (den med hdmi, det er den som er spesifisert med lp/bracket), en billig dual core (e2140)?, ett billig 775 hovedkort, antec minuet kabinett (med 300W forholdsvis stillegående PSU) en grei 250 GB disk og finn deg en dugelig lav og stilleløs cpu kjøler..

Modifiser den med mplayer som avspiller (om du skal bruke win) og bruk coreavc decoderen (finnes shitloads av guider for å få den til å funke optimalt med low-budget systemer)
Trådstarter
17 1
z0p: det trenger ikke været et htpc kabinet. Det eneste som kreves er at pcen kan spille av 720p og 1080i.

Jeg har ikke særlig peiling på hardware så jeg vet ikke hva som passer sammen når det kommer til hoveskort, ram og cpu. Er det bare å kjøpe det billigste jeg finner av alt og sette det sammen? vil det passe da?


botolf
Trådstarter
17 1
takk for raske svar

botolf

Er intel eller amd best på prosessorer?

botolf
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
http://www.google.no/search?q=intel+...ient=firefox-a

leste ikke gjennom noen av treffene, men siden infoen allerede finnes på nettet var jeg så vennlig å peke deg i riktig retning =)
Intel er definitivt best i ytelse pr krone nå..
Intel Core2Duo klarer da fint å dra hardwareaksellerert 720p og 1080i, så jeg ser ikke helt poenget med å kjøpe eget dedikert skjermkort.