Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 612
Hei.
Da jeg skrudde på pcen min i dag som vanlig skjedde det noe merklig. Når jeg kom til innloggingsskjermen hvor man velger bruker var det en masse farger rundt om kring på skjermen. Musa og tastauret funka fint. Jeg greide å logge inn på pcen, men selv når jeg hadde logget inn var det masse farger som var spredt rundt på skjermen. Det første jeg prøvde var å bytte kabel(dvi), det hjalp ikke, deretter koblet jeg pcen til en annen skjerm og et par tv, men akkuratt samme resultat.

Hva kan være feil?


botolf
Er det bilderørsskjerm eller LCD?
Høres ut som artifackts, noe som kan komme av overopphetet skjermkort. Er det mye støv på skjermkortvifta og går den rundt?
Om du har prøvd pc'n på flere skjermer, kanskje det er noe galt med skjermkortet?
Trådstarter
17 1
Tvene jeg prøvde på var to LCD tver. Det er mulig det er mye støv rundt vifta på skjermkorte, har ikke støvsugd der på år og dag
Har nyaktig samma problem, begynte for kanskje 2 mnd siden, så blei det værre og værre, til slutt i går så etter kanskje 2min når eg har skrudd på pcn så blir skjermen svart i 3sec så går den på i nokon sekunder så svart igjen. Alt klikker også, får ikkje lukke vinduer osv. Viss nokon har ein ide åssen eg fikser det hadde eg blitt evig takknemlig. Er ikkje skjermen, prøvd ein anna. Trur sjølv at det kan være skjermkorte, oppdatere drivere funker heller ikkje.

(Sorry for å "stjele" tråden din, men vil tippe du samma løysning fikser begges problem.)
Trådstarter
17 1
Det var ikke formye støv på skjermkortet. et var riktignok litt støv der, men jeg har nå støvsugd litt rundt det og jeg har fortsatt samme problemet.
Er det rett og slett skjermkortet som har gått føyken?

Botolf
Du har ikke svart på om viften fungerer. Har du et alternativt skjermkort som du kan prøve i PCen kan det være en idè. Da finner du iallefall ut hvor problemet ligger eller evt. ikke ligger.
Trådstarter
17 1
vifta fungerer den. Jeg har ikke noen ekstra skjermkort jeg kan teste med, men vist du tror at det er skjermkortet som har gått. Kjøper jeg et nytt i morgen.