Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3489
Hvilket land kan vi som er uvaksinerte reise til?
danmark, sverige sikkert fler
Sitat av Revbatim Vis innlegg
danmark, sverige sikkert fler
Vis hele sitatet...
Sverige krever vel coronapass? Gjorde det for 2-3 dager siden i det minste.
"Øko-Terrorist"
Du kan finne info om innreisekrav til forskjellige land her:
https://www.regjeringen.no/no/tema/u...jon/velg-land/
Sist endret av tr80r; 25. januar 2022 kl. 12:13.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Sverige krever vel coronapass? Gjorde det for 2-3 dager siden i det minste.
Vis hele sitatet...
Nope de har endra på restriksjonene for innreise.
Samt mener jeg de ikke har krevd at man er vaksinert. Når jeg var der rett før nyttår skulle jeg bare vise til negative test.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Nope de har endra på restriksjonene for innreise.
Samt mener jeg de ikke har krevd at man er vaksinert. Når jeg var der rett før nyttår skulle jeg bare vise til negative test.
Vis hele sitatet...
Siden du var i Sverige har de endret reglene. Nå må man ha coronapass.

Er det noen som vet om man får tester som man har tatt utenfor det offentlige ført inn i coronapasset? Må det være fra offentlig teststasjon?

Ikke så lett å få testet seg for tiden siden det er så stor pågang. Tar lang tid og få svar også.
Sist endret av KnutAnkhAton; 25. januar 2022 kl. 14:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Siden du var i Sverige har de endret reglene. Nå må man ha coronapass.
Vis hele sitatet...
Eller har testet negativ innen 72 timer før ankomst, eller har tilfrisknet fra covid-19 i løpet av de siste 6 måneder.
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Eller har testet negativ innen 72 timer før ankomst, eller har tilfrisknet fra covid-19 i løpet av de siste 6 måneder.
Vis hele sitatet...
Ok er det jeg som forstår reglene for firkantet? Må ikke testen vises i coronapasset?
Fra 5. Februar er ikke corona klassifisert som samfunnskritisk sykdom (igjen) i Danmark så vil tro du kan reise dit etter det.

Orker ikke sjekke så du får ta det med en klype salt.
Har hørt Spania har begynt å behandle covid som vanelig influensa. Håper det går ann å reise dit snart.
Fra og med fredag 21. januar fjernes kravet om negativ test for pågående covid-19-infeksjon tatt i løpet av 48 timer før innreise til Sverige. Samtidig gjeninnføres krav om at personer som reiser til Sverige fra land i EU/EØS, inkludert Norden, må kunne fremvise EUs digitale covid-sertifikat eller tilsvarende sertifikat på at de enten er vaksinert mot covid-19, har testet negativt innen 72 timer før ankomst, eller har tilfrisknet fra covid-19 i løpet av de siste 6 måneder. Kravet gjelder for utenlandske statsborgere som er 18 år og eldre, med visse unntak, les mer på nettsidene til svenske myndigheter.

Til og med 20. januar må, med enkelte unntak, alle reisende til Sverige dokumentere negativt testsvar for pågående covid-19-infeksjon tatt i løpet av 48 timer før innreise, les mer her.
Til vaksinesenteret.
Mexico, El Salvador, Kambodsja
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Mexico, El Salvador, Kambodsja
Vis hele sitatet...
Mexico har ikke krav om vaksinepass ved innrese, men du sliter med å komme deg på et fly uten.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Siden du var i Sverige har de endret reglene. Nå må man ha coronapass.

Er det noen som vet om man får tester som man har tatt utenfor det offentlige ført inn i coronapasset? Må det være fra offentlig teststasjon?

Ikke så lett å få testet seg for tiden siden det er så stor pågang. Tar lang tid og få svar også.
Vis hele sitatet...
Når jeg har testet meg privat for reiser og arbeid har jeg alltid fått valget om at de også registrere dette hos Helsenorge, og de siste rundene har jeg da også fått det i Koronapasset.
Trådstarter
20 6
Tusen takk alle sammen, ser ut som aviser begynner å backpedal"hvor farlig covid er", siden det nå har blitt en forkjølelse Håper covid pass blir snart historie, tror det skjer snart.

Sitat av GauteGrøttaGrav Vis innlegg
Til vaksinesenteret.
Vis hele sitatet...
Hell no sis!
Sist endret av veerner; 28. januar 2022 kl. 22:42.
Kjenner noen som var i sverige idag, ingen kontroll på grensa. De var fullvaksinerte, men var bare å kjøre over uten å vise noe leg eller registrere seg.