Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 905
God kveld godt folk

Det er en sak jeg lurer på her.
Jeg har da en liten side for ett LAN-party vi har her på bygda..

Så lurer jeg på da.. Er det noen mulighet for at jeg kunne hatt 2-3 checkbokser og textbokser og få lagrede "resultater" i en txt fil eller noe i den dur?

Home.no har ikke støtte for FT ext da Anyone?

Takk

Btw.. vist noen har lyst å se på siden: Link
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Jepp. Ved hjelp av PHP. Søk litt så finner du bokstavelig talt tusenvis av scripts som gjer det du vil.
Funotrait's Avatar
Trådstarter
ok, jeg har ingen peiling på PHP.. Er det mulig å kombinere PHP og HTML eller er jeg nødt til å skrive hele siden opp igjen i PHP?
php fungerer på den måten at du må kombinere det. ettersom php er serverside og resultatet av en PHP kode, blir et HTML side. =)
Sånn helt offtopic: En jeg kjenner har vært sammen med to av crew :P

Ellers ville jeg bare linket til en poll på forumet...
Funotrait's Avatar
Trådstarter
ok.. jeg kom frem til denne koden:

Kode

<? echo $textbox1; ?>   <form method="POST" action="paameldte.txt">        <p><input type="text" name="textbox1" size="20"><input type="submit" value="Submit" name="submit_button"></p>   </form>
Jeg er litt i tvil her.. Oppretta en txt. fil som hadde navn paameldte.txt, men når jeg klikker "meld meg på!" får jeg bare frem at filen ikke eksisterer enda den er i samme mappen som aktuelle html fil

Noen som har noen tips her?


Takk

OT:
@ The Freak.. wOOt?? Hvem da? Trenger bare å si initialene til personen
Sist endret av Funotrait; 29. mai 2007 kl. 00:45.
Funotrait's Avatar
Trådstarter
Æsj.. Voldsomt hvor liten tid jeg hadde på å edite den forrige posten da..

Men er det noen her som kunne hjelpt meg med en liten kode som jeg kunne brukt her?
La oss si at jeg har en fil som heter "pameldte" hvordan blir koden eksakt da?

- Takker for all hjelp
ta en titt på fopen(), fwrite(), fclose() funksjonene på www.php.net/fopen

eller søk på google etter: Write to flatfile with php eller noe i den duren
Sist endret av nukleuz; 29. mai 2007 kl. 07:46.
Nå støtter vel ikke home.no PHP da, folkens.
Funotrait's Avatar
Trådstarter
æsj.. ikke det heller?? Men jeg har en annen server på lur Lurer på om den støtter PHP?
Det vet man jo ikke, da Jeg vet bare at home ikke støtter det. Sist jeg sjekka, som vell og merke er sikkert 3 - 4 år siden. Mulig de har forbedra seg, men tvilsomt ^^
Men jeg har en annen server på lur Lurer på om den støtter PHP?
Vis hele sitatet...
Spør du om en annen server støtter PHP? Kanskje smart å si hvem som hoster den da.
Sist endret av esl; 29. mai 2007 kl. 08:54.
start.no skal vel dekke ditt behov
Sist endret av nukleuz; 29. mai 2007 kl. 10:12.
Da må du drive og loke med åpning osv, koster en tier. frac.dk funker fett, helt gratis er det også
Her har du en slags gjestebok.. Den er veldig enkel, ikke avansert.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Funotrait
æsj.. ikke det heller?? Men jeg har en annen server på lur Lurer på om den støtter PHP?
Vis hele sitatet...
www.freehostia.com
Støtter ihvertfall PHP(+MySQL), 300MB med plass. Riktignok meg filbegrensning på 500kB men dette er ikke noe å snakke om så lenge du bare har scripts. Da er det jo snakk om tekstfiler på usle størrelser- denne har jeg bra erfaring med
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Som nevnt tidligere, er frac.dk en god host. De støtter php og mysql, og gir 25mb lagringsplass uten reklame. De har vært litt uheldige med noen servere og internettforbindelsen i det siste, men nå er det i orden igjen.