Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 697
This is bat country!
gregory's Avatar
Jeg går rett på sak;

Har ett Radeon AMD R9 390 skjermkort, men "fungerer" ikke sammen med Adobe Premier Pro og After Effects.

Da jeg vil unngå å bruke CPU, men bruke GPU på rendering. Da må jeg tweake med CUDA fra Nvidia, for at Adobe skal samarbeide med skjermkortet ordentlig. Denne løsningen har ikke fungert, den dukker ikke opp som alternativ under innstillinger.

På Premier Pro står det nå: Mercury Playback Engine GPU Acceleration (OpenCL) (OpenCL vs CUDA?, anyone?)

På After Effects: Står kun på CPU.

Noen som har noenlunde peiling på hva jeg kan gjøre? Alt av svar mottas! (Ja, har søk på Google også )

Gregory
Sist endret av gregory; 1. november 2016 kl. 18:08.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Cuda er limitert til Nvidia hardware.

OpenCL skal fungere, men jeg vet dette kan være litt knot å aktivere, jeg vet også at 390 ikke var støttet til Premier pro i starten, så du kan også prøve å oppdatere driverne dine.
Du må også ha Premiere Pro CC (7.0) eller nyere for å bruke dette.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Ok, takk for svar!

Finnes det en annen vei for å få maks utbytte av skjermkortet? Typ alternativ til CUDA?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
OpenCL skal være støttet i AE også, du får ikke bedre rendering enn dette i ditt system.(Selv om det ser ut som gpu ikke er valgt, se link for valg)

After effects renderer ikke hele sluttresultatet på GPU uansett, kun spesifikke oppgaver, etter det jeg har forstått så utnytter Premiere Pro skjermkortet bedre ved rendering, så dersom det er mulig så bruk mest mulig Premiere Pro.(Din nåværende innstilling er riktig)
Sist endret av Fleff; 1. november 2016 kl. 23:02.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Utifra GPU-Z, så er GPU-load nærmest 0% konstant under rendering. Går bittelitt opp en gang i blandt.

CPU jobber derimot på 100% konstant.

Bruker 2-3 minutter, på å rendre 1minuttsklipp med litt fargekorr.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er dette i AE eller Premiere?

Dersom førstnevnte, så er det fordi du ikke har fått valgt gpu, eller fordi noe av det du skal rendre ikke kan gjøres av gpu.
Dersom det er i Premiere, så renderer den også kun effekter som er lagt på videoen. Det er også mulig at gpu'en ikke kicker inn som den skal, får du ikke to valg av "Mercury Playback Engine GPU Acceleration" En med OpenCL, og en som er Software? Velg OpenCL.

Nå er det lenge siden jeg har gjort dette, men jeg er nokså sikker på det var denne guiden som fikk meg igjennom alt, vær OBS på at kortet ditt ligger i txt filen som forklart i videoen.
Sist endret av Fleff; 2. november 2016 kl. 00:22.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
I Premier står den på Mercury Playback Engine GPU Acceleration Open CL.

Har lagt til kortet mitt i listen(e) nå.

La det inn som "AMD Radeon (TM) R9 390 Series"

http://bildr.no/thumb/cWFSVmtw.jpeg