Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3493
Bestilte internett frå Homenet i fjor haust. Var 1 års bindingstid på abonnementet, men flytta i April og trengte då ikkje lenger internett -abonnement. Ringte då kundeservicen, blei fortalt at eg måtte betale ut bindingstida men at alt nå var "fiksa".

Betalte alle dei sure regningane, men nå i den 13 månen fekk eg enda ein regning. Ringte nå inn på nytt og blei fortalt at eg ikkje hadde sagt opp abonnementet mitt i April. Må eg nå bare betale purringa? Eller er det noko eg kan gjer?
Unlicensed Surgeon
prislisten (som var omtrent umulig å finne...) så står det "Oppsigelse av abonnement innenfor 12 mnd. avtaletid - Engangsbeløp - Gjenværende mnd."

MEN jeg har en følse at kundeservicen deres ikke enkelt aksepterer oppsigelser innenfor avtaletiden, noe som gjør det enkelt i teorien, vanskelig i praksis.

Har du noe som helst dokumentasjon på at du forsøkte å si opp abonomentet?

abonnementsvilkar Homenet så sto det vist noe annent:
12 BINDINGSTID OG OPPSIGELSE
Bindingstiden er 12 måneder dersom annet ikke er
avtalt. Kunden kan si opp tjenestene ved å gi muntlig
varsel til HomeNet. Når oppsigelsen er registrert vil
Kunden motta bekreftelse på oppsigelse.
Oppsigelsestiden er 1 - en - måned for Privatkunder
regnet fra første kalenderdag i påfølgende måned, og 3
- tre - måneder for Bedriftskunder regnet fra første
kalenderdag i påfølgende måned dersom ikke annet er
avtalt.
Dersom Kunden sier opp avtalen før bindingstidens
utløp vil Kunden bli fakturert i henhold til avtalte priser
for gjenstående del av bindingstiden.
Vis hele sitatet...
Sist endret av dafog; 29. september 2016 kl. 17:47.
ring og snakk med sjefen og si du gjorde en muntlig avtale i telefonen og hvis de ikke avslutter det og trekker tilbake regningen går du til sak mot dem. pleier å hjelpe
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skreppo Vis innlegg
ring og snakk med sjefen og si du gjorde en muntlig avtale i telefonen og hvis de ikke avslutter det og trekker tilbake regningen går du til sak mot dem. pleier å hjelpe
Vis hele sitatet...
Stortsett bedre å vere saklig og forklare at du hevder å ha sagt opp tenesta på tidspunkt x, og at du difor ikkje ser på kravet som reelt.

Om dei vil gå viare med det må dei gå til søksmål (forliksrådet) for å inndrive kravet. Dei kan ikkje køyre inkassosak om du har saklege innvendinger.