Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5632
Hei!

Har nettopp startet bedrift og vil selvfølgelig spare litt på likviditeten til å begynne med. Synes det er litt drøyt å betale 10 -12 000 kr for nettside + logo.
Finnes det noen enkle programmer hvor jeg enkelt kan lage en rimelig nettside på egenhånd? Det skal ikke være en komplisert hjemmeside.

En annen ting er logo, det burde jeg hafinnes det noe nkeel måte å designe en OK logo på?

Takker for alle tips
Det er ikke ufattelig vanskelig å lage en nettside og logo, men uten kunnskapen har det nesten ingen ting å si hvor enkelt programmet er. Ditt beste alternativ er nesten å lage nettsiden din med en template.
Lykke til
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Slike ting koster. Og det koster av en grunn.

Når det kommer til nettside ville jeg tatt en titt på squarespace. Der kan du få ok nettsider for en ok pris. Når det kommer til logo ville jeg ventet til en faktisk har penger til å betale en grafisk designer og i mellomtiden gått for en enkel skriftbasert logo.
Det enkleste er Wordpress. Der kan du enkelt lage din egen webside ved å velge mellom tusenvis av ferdige templates.
Det spørs jo helt hvilke funksjonaliteter du vil inkludere i nettsiden, og i hvilken grad du vil ha den tilpasset. Animasjoner, detaljer som ikoner og bilder, skjemaer, logg inn / registrering av brukere er alle utslagsgivende for pris.

Dersom du kun skal ha en helt enkel, statisk nettside med logo, kan du legge ut dette på freelancer.com el. og helt sikkert få et anbud på 1000-lappen.
Skal du laget den selv ville jeg anbefalt Wordpress som over her. Velkjent CMS med god dokumentasjon
Sist endret av Gobity; 17. april 2016 kl. 15:25.
Ville gått for Squarespace som førstevalg, og Wordpress.com som andrevalg. Begge lar deg bruke eget domene og gir deg mer enn nok funksjonalitet for en enkel og grei bedriftsside.

Logo er verre. Det er ingen snarvei for å lage det selv, men det finnes mange onlinetjenester for å kjøpe rimelige logoer. Du kan sjekke https://www.fiverr.com eller http://www.40dollarlogo.com
Takk for svar folkens! Jeg tror nok jeg får avvente hjememside enn så lenge. La inn to bestillinger på fiverr.com så får vi se hva som kommer u av det fuzzy En annen sak, jeg kjøpte domene gjennom domeneshop, hvis jeg skal bruke tjenestene til enten wordpress eller squarespace betr det at jeg må ha domenet gjennom de da?
Det beste vil være om du lærer deg Wordpress, men du kan også se på Mobirise, der kan du lage enkle nettsider med blokker.
Dette kurset tar for seg Drupal: http://himoldex.no/emne/ibe101-web-og-media/videoer

Dette er et CMS i likhet med Wordpress, og du kan fint installere dette om du har domene og webhotell via domeneshop (gitt at du har mediumpakken for webhotell). Er ikke så vanskelig å bruke om du ønsker å sette opp en enkel infoside.
Sitat av williams123 Vis innlegg
Takk for svar folkens! Jeg tror nok jeg får avvente hjememside enn så lenge. La inn to bestillinger på fiverr.com så får vi se hva som kommer u av det fuzzy En annen sak, jeg kjøpte domene gjennom domeneshop, hvis jeg skal bruke tjenestene til enten wordpress eller squarespace betr det at jeg må ha domenet gjennom de da?
Vis hele sitatet...
Du kan fint ha domenet ditt gjennom domeneshop. Du bare må peke det mot stedet nettsiden din vil ligge når du kommer så langt.
Selv så har jeg fixet en nettside der jeg kjøpte en ferdig wordpress theme for ca. 400 kr fra https://thrivethemes.com/themes/ Mange andre OK å hente herfra og http://themeforest.net/popular_item/...gory=wordpress

Så la jeg inn themen inn i hosting domenen, og endre teksten til det jeg ville.

Så lagde jeg en logo konkurranse på www.99designs.no til 2600,- kr der jeg fikk en knall logo.(fordelen her er at det er forskjellige designere som legger inn designs på konkurransen, så man ikke er låst fast til 1 designer som kanskje ikke er på samme bølgelengde.) Ellers kan man få logo fra fiverr til 5$ men da er den ekstremt raskt lagd.

Så ja, har brukt 3000 for en super logo og nettside som er perfekt.

Hadde jeg vært gjerrig på logoen så hadde det blitt ca. 500kr

Og da med noen hundrelapper på domene + hosting av nettsiden (.no koster mer enn .com) ligger på ca. 7-10 $ mnd.

Ble til tider litt utfordrene å legge inn themen til hostinga, og lære hvordan endre i wordpress, men slapp å betale 10k+ og gudene vet hvor mye i mnd eller året fra norske bedrifter som "fikser det". Kan bli dyrt å få noen til å endre ting for deg hver gang, ville helst ikke få de fakturaene :P Og hvis jeg noen gang skulle få tak i noen til å gjøre noe nettarbeid for meg, ville jeg brukt freelancere fra www.upwork.com istedet for dyre lokale norske bedrifter som hadde produsert det samme.

Kjenner folk som gjør alt det jeg skrev over og selger det som ferdigpakke og kan tjene 50%-300% profitt bare ved å være mellommannen (aka "en norsk bedrift"
Jeg fikk min logo og visittkort fra FreeLogoServices. Det er noen år siden. Jeg fikk umiddelbart over 100 ferdigtegnede logoforslag å velge mellom, men husker ikke hva jeg den gangen betalte for den jeg valgte. De reklamerer uansett nå med 225 norske kroner for tilhørende filer når du har bestemt deg. Et helt greit visittkort ble trykket i det antallet jeg ønsket og sendt i posten. De lager også T-skjorter, kaffekopper, reklamebannere mm, alt du ønsker med din logo.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Hvis du vil ha rimelig logo - kan du bruke tjenesten Fiverr. Da sitter det noen indere og produserer for deg. Litt dårlig etikk i det da disse omtrent har samme arbeidsforhold som det beskrives i den legendariske Simpsons-introen til Banksy.

Skal du ha en nettside kan du lage alt selv med Wordpress.com. Her kan du hooke opp mot domener og annet også. Vil du ha litt mer påvirkning kan du smelle sammen et opplegg for en svært rimelig penge. Trenger du hjelp med installasjon etc kan du sende en PM, så kan jeg få deg online for 500 spenn + kostnadene til server/domene (500 kroner om du virkelig drar til). Mest sannsynlig vil du likevel få til dette selv.