Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3844
Om en blir tatt for dyrking av ulovlige planter har jeg forstått at det er vanlig at utstyr blir tatt inn. Hva om en i all hovedsak dyrker mat og urter med samme utstyr men har en liten prosentandel ulovligheter?
Uten at jeg kan vite sikkert, vil jeg tro at den delen av utstyret som brukes til ulovligheter blir inndratt; de river nok ikke ned alt utstyret du bruker til tomater og slikt.
Jeg hadde noe ubrukt utstyr liggende i original innpakning... De tok det i razzia, men jeg valgte å dra i retten for å få det tilbake, jeg fikk det tilbake.. Tror ikke jeg hadde fått det igjen om det var brukt til ulovligheter...
Sitat av Novice Vis innlegg
Jeg hadde noe ubrukt utstyr liggende i original innpakning... De tok det i razzia, men jeg valgte å dra i retten for å få det tilbake, jeg fikk det tilbake.. Tror ikke jeg hadde fått det igjen om det var brukt til ulovligheter...
Vis hele sitatet...
Såpass ja! Flott at du fikk det tilbake. Var det en krevende prosess, og hvordan oppførte politiet seg i det hele? Regner med de var noe vanskelig i og med at du måtte dra det så langt.
Kan jeg spørre om du ble tatt for dyrking også med tanke på at de tok det, eller om det kanskje bare i forbindelse med besittelse?
Virker som det er veldig ymse hva snuten tar med seg på razzia. Brukerstyr er nok eit godt eksempel.
Jeg vil tro at hvis du har alt i samme rom/telt/skap el. så vil alt av utstyr bli tatt, uansett. Har du et telt med cannabis og et seperat telt med grønnsaker/urter el. KAN du ha "flaks" og kun miste det som var brukt til cannabis produksjon. Hvis dyrkeutstyret (Samme setup, hid lamper, ventilasjon, vifter, ph meter ++) er det samme i begge rommene regner jeg med at politiet tar alt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet det er gammel tråd, men:
Er det slik at når man kjøper utstyr for dyrking, så blir man sjekket av politi vedre hva det blir brukt/skal bli brukt til?
Eller er det bare om man blir tatt?

Om man skulle gått på et soppkurs, kjøpt utstyr fra online hagebutikk, rigget opp til hjemmehage, og bare startet opp med å dyrke f.eks sjampinon eller moreller. (men etter hvert byttet over til flein)
Vil det likevel bli sett på som mistenksomt å kjøpe dyrkerutstyr?
Sitat av CrystalKid Vis innlegg
Vet det er gammel tråd, men:
Er det slik at når man kjøper utstyr for dyrking, så blir man sjekket av politi vedre hva det blir brukt/skal bli brukt til?
Eller er det bare om man blir tatt?
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig politiet har ressurser til å stå på plantasjen å spørre alle som kjøper dyrkeutstyr om hva det skal brukes til? xD
Det er ingen som sjekker hva det skal brukes til, ved mindre du står i kassa å skriker ut at du skal dyrke ulovelige planter.

Flein er forresten så og si umulig å gro selv.