Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3115
Hei,

Sliter litt med å få en Portforward til å funke på min router.
http://i68.servimg.com/u/f68/17/64/94/46/portfo11.jpg
(Vises dårlig på bilde)
http://i68.servimg.com/u/f68/17/64/94/46/portfo12.jpg
Som dere ser, prøver jeg å åpne i Minecraft port.
Skal lage en server for meg og noen venner.
Jeg skjønner ikke helt hva jeg har gjort galt, men jeg får ikke dette til å funke.
Har sendt WAN-ip til venner slik at de kan få logget seg på, og sjekket over nett om serveren har vært aktiv, men har ikke fått noe positivt utslag.
Klarer kunn å spille på serveren selv.
Takk til de som tar seg tid til å svare.
Sist endret av xXWrathborneXx; 25. november 2015 kl. 20:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du ADSL, DSL eller fiber/kabeltv? Du må velge rett interfacetype. I tillegg må du sjekke om du skal åpne for TCP eller UDP, eventuelt bare forwarde begge.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvordan er internettet koblet? Sitter du bak flere routere?
Er du sikker på at den lokale IP'n er korrekt enda? Dersom du ikke har statisk, så kan denne ha endret seg ved omstart av maskinen.

Dersom du fks tester denne Hva får du da?

Edit: Ser ut som det kun er TCP du skal trenge å åpne, ser folk anbefaler å åpne UDP også, så du kan prøve det.

Nå kjenner jeg ikke helt til oppsettet til Minecraft-servere, men er vel et valg i config filen om serveren skal være lokal eller ei?
Sist endret av Fleff; 25. november 2015 kl. 21:04.
Måtte spørre litt rundt.
Viser seg at vi har Fiber/Kabel TV.
Da gir det mer mening i at ADSL ikke fungerer. Men er litt usikker på hva for en kobling jeg skal bruke da. Jeg er koblet på en slags 'Extender' av hoved-router for å få signal på datamaskinen jeg bruker.
Interface alternativene jeg får opp sier som følger:
ADSL
VDSL
ETHWAN
pppo3G

-
Når jeg sjekker for portene for minecraft servere (25565), og Port 80, ser den ikke noe.

EDIT:
Sjekket opp TCP eller UDP på servere på nett. Mange sier at vi trenger kunn TCP, men noen bruker begge.
Sist endret av xXWrathborneXx; 25. november 2015 kl. 21:34.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Velg ethwan.
Hei, tusen takk for alle svar. Greide omsider å få det til å funke.