Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2225
hei, jeg skal kjøpe en brukt pc;

466mhz
128mb ram
8mn ati skjermkort
uten hard disk

hva er maskinens verdi ? dvs har noen en ide om en retferdig pris?
900-1000,- ville jeg si, du får kjøpt deler til pc så utrolig billig nå for tiden. F.eks. en Duron 800mhz + hk får du til 1300,-, og minne får du til 200,-
Sist endret av sharken; 19. oktober 2001 kl. 13:11.
ville ikke gitt over 1000 nei
noob killer
elukS's Avatar
Er enig med Metz, en tusing er sånn akkuret passe.
En med peiling gir nok maks 1000, mens den vanlige mannen i gata (han uten peiling), nok gir deg 2000,-
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av zeth
En med peiling gir nok maks 1000, mens den vanlige mannen i gata (han uten peiling), nok gir deg 2000,-
Vis hele sitatet...
Hum.. det var vel han som skulle kjøpe..? Ikke selge.. *pirke*
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
takk , da har jeg en ide om hva som blir dyrt og hva som er billig..
Opprinnelig postet av Ond^Sofa

Hum.. det var vel han som skulle kjøpe..? Ikke selge.. *pirke*
Vis hele sitatet...
Hehe, nemlig. Så da er det opp til han hvem han skal være
Tror at folka tar i litt mye når de mener at en 450 er vært en tusing, hvis du ikke skal kjøpe den på et antikvariat(eller noe sånt)
*he,he,he*

Er det en intel eller en amd?

Grafikkortet er ikke vært noe, bare sån at det er sakt!

Kjøp deg heller nytt utstyr! En amd t-bird 1,4GHz koster bare 1299,-
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva skal han med en prosessor når han skal ha en hel pc?
Typisk når folk skal handle brukt så begynner folk og pese 'kjøp nytt kjøp nytt'
Kanskje fyren ikke har råd til det, eller rett og slett behov
Jeg regnet med at han ikke skulle kjøpe et kabinet siden han ikke har skrevet noe om hvordan kabinet det eventuelt skulle være!
Han skreiv faenmeg ikke hvordan chip's sett det var en gang
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Han skulle kjøpe en komplett, brukt pc hvis jeg forsto han riktig. Og han lurte på en dugbar pris.
Better than thou.
Opprinnelig postet av Knightrider
Jeg regnet med at han ikke skulle kjøpe et kabinet siden han ikke har skrevet noe om hvordan kabinet det eventuelt skulle være!
Han skreiv faenmeg ikke hvordan chip's sett det var en gang
Vis hele sitatet...
Kanskje han ikke vet hvordan chipsett det er da! Og han skrev ikke kabinett, fordi han vet sikkert ikke hvordan kabinett det er heller! Gutten er 10 år ffs.
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
jeg er 16, men jeg har ikke mye peiling på chipset osv.. kan noe men ikke alt..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Gutten er 10 år ffs.
Vis hele sitatet...
det er real-killer som er 10.
1000 for den? Jeg som betalte 1500 for en pc med 200mhz, 48mb RAM og 2GB HD av min egen bror?
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
det var jo litt dyrt!
Opprinnelig postet av zeth
En med peiling gir nok maks 1000, mens den vanlige mannen i gata (han uten peiling), nok gir deg 2000,-
Vis hele sitatet...
Hihi, da har han mannen i gata lite peiling, å betale 2000 for noe rukkel uten hardisk er vel drøyt
Opprinnelig postet av reallife
hei, jeg skal kjøpe en brukt pc;

466mhz
128mb ram
8mn ati skjermkort
uten hard disk

hva er maskinens verdi ? dvs har noen en ide om en retferdig pris?
Vis hele sitatet...

resten av gjengen må jo faen være steik galen, her skal jeg si hva den er verdt:

Tar vi i utgangspunktet at han kun skal ha det som står der:
1. Cpuer nå til dags koster ingenting, du får en amd 1,4gigz 266fsb for litt over en tusingm og husk, den cpuen han skal kjøpe er brukt, dårligere og igjen, brukt.
ca. 200kr er den verdt.
2. 128mb ram, dette koster nytt ca 128kr, og siden dette er tross alt brukt, synker prisen. Skal vi si 100kr?
3. Skjermkortet, det er dårlig, SVÆRT dårlig, 8mb duger til svært lite, og jeg vet at det kortet der har en svært lav rambus. Jeg vil tippe 175kr.

Konklusjon: 200+100+175=475kr


Hvis du derimot skal ha et kabinett og PSU (power supply unit = strømboksen) ville jeg lagt til ca 160kr, siden det er en (eller jeg antar det er en) celleron 466mhz, har den ikke særlig PSU, og kan ikke brukes i en nyere pc. Jeg ville gitt 670kr,
ikke mer hvertfall.


Det var det jeg fant ut, cya
Du glemte hovedkortet, så da er vel 1000-lapp en grei pris...
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
okay jeg har fortått det under 1000 er normal pris!
Opprinnelig postet av LurveLeif
Du glemte hovedkortet, så da er vel 1000-lapp en grei pris...
Vis hele sitatet...
trokke det, men du har delvis rett, jeg glemte det, men han nevnte ikke at han skulle ha det heller
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
sukk