Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1667
ok:

når jeg slår på datan min får jeg ikke skjermbilde, det hjelper lengre ikke å prøve på nytt etpar ganger.

jeg tror ikke det er skjermkortet for det lyset som viser at maskiner jobber slår seg ikke av


hvis noen har en fjerneste idè om hva som er galt hadde det vært fint, sitter altså ikke på min data nå
Kommer strømmen på? dvs starter vifter og slikt?
prøv å åpne og sjekk etter at alle kontakter sitter skikkelig fast.

meite
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Som oftest når dette skjer står ikke RAM o.l skikkelig i, eller skjermkortet selv for den saks skyld.
Trådstarter
strømmen kommer på ja
kommer det noen pipe lyder i fra hovedkortet?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
på noen hovedkort kommer det en rekke med pip som betyr noe, og da kan du slå opp i manualen til hk'et og lese hva de betyr. samme med 4 dioder eller.no på hk'et der hver kombinasjon av lys i de 4 diodene betyr noe, og svaret står i manualen. men som sagt, bare på noen hovedkort.

du kan jo begynne med å sjekke om skjermkort og ram står skikkelig i.
Hvis du har en jumper på hk'et som definerer om du bruker onboard/pci/agp skjermkort, så har kanskje noen stilt på den?
Trådstarter
kommer ikke pipelyder, har aldri gjort det
tviler på noen har vært borte å bølla med no

jeg har sjekka at ramen og skjermkortet står i ordentlig, men har ikke testa å bytte skjermkort, men skal det når jeg kommer hjem tenker jeg
Trådstarter
prøvde med et annet skjermkort
hjalp ikke en centimeter
spør du meg høres det ut som hovedkortet ditt er ødelagt. Hvis ikke hovedkortet er det nok cpu'n din. Hvis alle ting er som det var, altså ikke noe fikling inni maskinen eller på jumpere osv, så er det nok en stor sjangse for at hovedkortet har gått.
Klarer skjermkortet å sende signal til skjermen om at den skal slå seg på under oppstarten? Om ikke den gjør det, er det stor sjanse for at det er AGP/PCI porten din som er gåen, men husk da at det kan være kabelen til skjermen og eventuelt om du bruker en slik ekstra overgang fra skjermkortet til skjermkabelen er det mulig det er denne. så: test med en annen skjerm også, og allerhelst test kortet ditt i en annen PC.
Trådstarter
ser stygt ut til at det er hovedkortet/cpu dette her. har klabert testa med annet skjerm og det hjalp ingenting. veit ikke om skjermkortet klarer å sende signal jeg, ser ikke sånn ut.
Hadde dette problemet på en maskin med slot 1 prosessor (celeron 366), etter at jeg hadde skifta ram kom ikke maskina til POST, alt var svart og dødt men strømmen var på. Det som hadde skjedd var at jeg hadde kommet borti prosessoren, etter mye undring og hodekløing kom jeg på å gi selve prosessorkortet en liten dytt og da starta den uten problemer...
Du kan jo prøve og ta ut allt, og prøve og starte den med bare skjermkortet.
Jeg har et fucka hk her, når jeg prøver det så er det ikke no liv i det heletatt. Så jeg tror ikke det er hk'et ditt. Men det er jo godt mullig det er skjermkortet eller CPU'en.
Trådstarter
jeg får dessverre fyke opp til komplett imorra, dårlig med liv i den gitt

og komplett er jo kjent for å være så jæææævla raske så jeg får vel igjen innen etpar måneder lrno (overdrive litt da)

*hat*
Har vært borti det samme.Etter at jeg hadde satt i mere ram fikk jeg ikke liv i skjerme. Bytta skjermkort, det samme skjer. kobla bort cd-rom og brenner og starta opp, vips skjermen virka og har virka siden.
komplett er særdeles rask ja...

Hadde også en gang for lenge lenge siden (et helt år vel å merke) samme problemet. Byttet om på alt, ingenting fungerte. Sendte tilbake hk'et (komplett...), fikk det returnert med beskjed om at det fungerte perfekt hos dem. Jaha ja, tenkte så jeg. Igjen rotet jeg rundt med alt i en uke, igjen fortsatte problemet. Sente så hk'et for andre gang tilbake til dem, og etter 4 uker (etter andre gang jeg returnerte det) fikk jeg da endelig et nytt et...

Lønner seg ikke å ha noe med komplett å gjøre, hardwaren er jo steinalder før du får noe fra dem
Det er mye enklere hvis du bor rundt oslo!! er det rart det tar lang tid du bor jo i finnmark!!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg bor i bergen og det er jo komplett her. de er treige. ferdig arbeid. men billig er de. og kundeservicen er ikke top notch, men ikke elendig heller.
Better than thou.
Eneste grunnen til at komplett fortsatt har kunder er fordi de er billige da.
Trådstarter
eneste grunnen til at jeg er kunde der er fordi jeg har vært det fra starten

de har alltid hatt butikk her, lageret dems er også her
dessverre hjelper det lite på farta dems
de har etpar gode ansatte, men også noen totalt lamme


vel, jeg ringer opp imorra, da skulle de ha vært ferdig med å se på den... det er de antageligvis ikke :P
Trådstarter
okej, jeg var oppe på komplett igår, etter en uke som dem sa..


de hadde funnet ut at hk (kt7 raid) funket noen ganger, og at skjermkortet (voodoo3) var ødelagt. hk er 1 år gammelt og sk er 2 år..

det som er kewlt, er at jeg får nytt av begge dele, de regna iaffal med det hvis ikke det var mulighet til å fikse de. da legger jeg mellom 200 kr og får g550 dual isteden, så slapp jeg å kjøpte nytt av det

det som er litt kjipt er at jeg må vente to uker minst tenker jeg


overall er jeg happy