Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1696
Hei alle der ute =)

jeg fikk en asus eee Pc series 900 til jul!
noe jeg er veldig glad for, men en liten hake ved dette er at det innebygde webkameraet ikke vil funke i messengeren...

Noen der ute som kan hjelpe meg ?

på forhånd: takk

-----------------------------------------------------------------------------

Ps! Mulig at det bare er jeg som er dum altså,,,
- men i så fall; ikke mobb meg!
Sist endret av Aslak Rogne; 25. desember 2008 kl. 01:16.
Har du lagt inn windows da ? eller bruker du fortsatt det medfølgende OS'et ?
Hvis du bruker xandros, så må du til å konfigurere litt. Har ikke gjort det selv enda, kameraet mitt virker på skype, det holder foreløpig for meg. Google ga meg forresten 5930 treff på eee webcam fix amsn. Lykke til !
Sist endret av pidget; 25. desember 2008 kl. 02:30. Grunn: leifern
Jeg har det medfølgende Os: Linux =)

gjorde som du sa og fant denne koden :
echo 1 > /proc/acpi/asus/camera
denne fikk faktisk kameraet til å fungere, men det er bare det at den fiksa ikke micen, som er like død...

The Snack library is needed in order to use this feature. A minimal version of 2.2.9 is necessary.

hva (****) betyr det, og hva skal jeg gjøre?
Sist endret av Aslak Rogne; 25. desember 2008 kl. 11:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Last ned libsnack2
hvor og hvordan?

jeg har prøvd å finne det ut med google, men skjønner ikke noe serlig av det,
begynte med linux i går lizzom...
http://www.amsn-project.net/forums/v...ic.php?p=32745

Vær så snill; Google litt, let rundt på forumer.
Bare et problem:
den der har jeg allerede prøvd, men får det rett og slett ikke til å funke! :'(
tror rett og slett at jeg gir opp...
alt jeg finner, krever en masse konfigurering og omprogramering, og det fikser jeg ikke, ikke akkurat no'n ekspert heller da... :S
Sitat av Aslak Rogne Vis innlegg
tror rett og slett at jeg gir opp...
alt jeg finner, krever en masse konfigurering og omprogramering :S
Vis hele sitatet...
Gi opp, skjerp deg unge mann ! Her skal du leite, prøve og feile til du får det til. Når du har fått det til kommer du til å kjenne en varm følelse inni deg, det betyr at du har oppnådd noe, nesten på egenhånd. Sannsynligvis har du og lært noe på veien.

Hvis du fikk linux igår, har prøvd til idag, og nå gir opp, er det bare trist.. Har ikke løst dette selv, men det er mye fordi jeg har brukt tiden på andre ting med eee min. (Fant 9 wep rett utfor døren ) Du må regne med å bruke en kalori eller to ekstra når du så på osèt for første gang igår. Men du får det til, bare du IKKE gir opp. Lykke til
Hvis dette hjelper noen med å finne ut hva som er løsningen, hver så snill å si fra ! =)

jeg får denne feilmeldingen når jeg kjører "Audio and Video assistant":

Checking if audio extension (snack) is loaded... X - (som betyr nei)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
video funker, men ikke lyd.
Hva er denne snacken, og hvordan får jeg den?
har prøvd å laste det ned her og der, men det går liksom ikke..
Hvis noen har en enkel-og-forstå veiledning og nedlastningslink som jeg kan få, blir jeg KJEMPEGLAD
Jeg har prøvd denne:
http://www.speech.kth.se/snack/dist/...2.9-osx.tar.gz
men det er mulig jeg ikke har gjort det riktig...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vil også takke for all oppmuntring og hjelp av dere som har skrevet under denne tråden.
Dette har i alle fall hjulpet meg masse med å få til kameraet =)
Sist endret av Aslak Rogne; 25. desember 2008 kl. 16:43.
Amsn forums.

alt jeg sier.
finner ikke noen verdifull informasjon der da!
hvis du vet at det er en løsning der, kan du jo ta deg bryet med å fortelle meg hvor hen, for jeg fant det i alle fall ikke selv.
Alle andre der, som har samme problemet får ikke fikset det de heller (virker det i alle fall som etter hva jeg forsto)

Så hvis noen har et mer detaljert forslag sier jeg TUSEN TAKK
--------------------------------------------------------------------------
Mulig det er jeg som er dum, men da er jeg ikke alene...

Jeg fant faktisk et nyttig forum her:
http://www.amsn-project.net/forums/viewtopic.php?t=3299
tror dette kan løse problemet, men jeg trenger tclconfigure.sh og tkconfigure.sh hvor får jeg dette?
Sist endret av Aslak Rogne; 26. desember 2008 kl. 09:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.