Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3728
Hei jeg har gått uten arbeid i ett år og uten ytelser fra nav. Har ikke hatt mulighet til å betale noen ting. Grunnen til det er pga jeg har ruset meg og har ikke hatt kontroll i det hele tatt. Pengene har gått til rus selvsagt. Vært redd for regninger og systemet derfor har jeg ikke gått på nav, men nå ser jeg det litt annerledes og har sluttet med å ruse meg.Har nettopp om sosial-stønad også skal jeg få arbeidsavklaringspenger straks.Og skal ut i jobbxetter jeg har kommet meg. Skal også få bolig av nav der lege, sosionom, kommunal psykisk Helse og nav skal ha ett møte med.
Har noen tips til hva jeg kan si (skrive brev til dem)? for å få det slettet.
pluss faren min har vært voldelig han har store personlighetsforstyrrelser drevet med psykisk terror, veldig aggressiv og mamma har vært syk hele mitt liv (sengeliggende). Ingen kan hjelpe meg å betale en dritt så jeg er ganske stukk. det er bla. lindorf. bisnode. Intrum Justisia, Gothia. Experian, Sergel.
Har fått fryst det meste men det er utrolig mye renter. Hva kan jeg gjøre for å slette mest mulig? i en slik situasjon.
Har hørt at andre får det slettet og da skal det vel ikke være en annen sak for meg!?
Setter veldig pris på alle mulige svar, Allxmulig hjelp er bedre en ingenting
Takk for at du tok deg tid til å lese igjennom
Sist endret av Dodecha; 13. oktober 2016 kl. 18:41. Grunn: fjernet "x" tegn der de skulle vært mellomrom
Google gjeldsordning, kanskje det kan være noe for deg. Kjipt når det pågår, men er du innstilt på endring klarer du det :-)
Det beste du kan gjøre å ringe de kreditorene du vet om, og få gjort deg en oversikt over hvem du skylder hva. Inkassoselskapene er ikke skumle å snakke med. De er tvert i mot veldig behjelpelige, ettersom de vil ha inn pengene sine.

Når du har tatt dette første steget vil du begynne å merke en slags mestring og lettelse. Det er ikke alltid det er så ille som du tror.

Har du hatt postkasseskrekk og ikke åpnet en haug med konvolutter? Gjør en gjeldsforespørsel her:

https://www.inkasso.no/

Det er samleside for de fleste inkassobyråer i Norge hvor du ved hjelp av BankID kan få en oversikt.
Sist endret av bronsky; 13. oktober 2016 kl. 20:10. Grunn: La til link
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av Help4Reason Vis innlegg
Skal også få bolig av nav der lege, sosionom, kommunal psykisk Helse og nav skal ha ett møte med.
Vis hele sitatet...
Du skal ha noe som kalles individuell plan. I denne planen vil det, om du bare tar det opp tidlig nok, bli inkludert løsning av den økonomiske situasjonen (gjeld). Dette innebærer at kommunen (som oftest organisert inn under NAV) vil bidra til å skrive brev til inkasso-selskapene, og få til mer eller mindre gode løsninger for deg.

Så raskt som mulig, ta opp med din saksbehandler eller lege, at du må få hjelp til å ordne opp i dette. Fortell at dette er en bekymring for deg, og at du er redd for at dersom dette spøkelset hopper ut av skapet når du er i orden, at du kan få tilbakefall.
Sitat av Millymini Vis innlegg
Google gjeldsordning, kanskje det kan være noe for deg. Kjipt når det pågår, men er du innstilt på endring klarer du det :-)
Vis hele sitatet...
For å få gjeldsordning må man først ha forsøkt så godt man kan
å gjøre opp for seg, jfr. vilkår for gjeldsordning.

TS, om du ikke allerede har vært i direkte kontakt med
inkassoselskapene, bør du så fort som mulig ringe dem.
Forklar historien din og hør om du kan få til en nedbetalingsavtale.

De skal uansett ikke kunne kreve mer pr. avdrag enn at du
har til bosted og livsopphold, jfr. Statens satser for livsopphold.
Heisann alle sammen! Tusen hjertlig takk for hjelpen!!!
Utrolig fint at det er mulig å få hjelp av andre på denne måten!! Og få hjelp på DAGEN er jo helt fantastisk!
Å hjelpe en som tror en selv er i krise er UTROLIG GODT Å SE OG EN FANTASTISK GOD LIVSTIL!!!
Dere er alle gode mennesker som gjør dette for andre!!
"To be helpful for one person can change the world and make it a better place"
Merk mine ord godt! For det trenger vi virkelig i en slik tidsepoke vi befinner oss i nå!!
En bedre verden starter med en person og idag tydligvis gjorde dere min verden lettere å leve i! Tenk på det når dere hjelper! Hva som faktisk skjer med den personen!
Ingenting annet en en GOD følelse kan skapes ut av det!