Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2987
På kontoret så har jeg en kontorstol uten armlener, stolen er kjempegod, men det er ikke mulig å oppdrive armlener til den. Så da tenkte jeg at kanskje jeg bare kunne ha festet et par planker til selve kontorpulten isteden. Jeg vet at det mest naturlige er å feste armlenene til stolen, men i mitt tilfelle så dette altså uaktuelt, jeg må feste de til pulten.

Jeg lurer på om noen har noen gode idéer til hvordan jeg burde gjøre dette? Jeg er sikker på at noen kreative folk kan komme opp med idéer hvor man kan lage armlener som både kan justeres horisontalt og vertikalt, men jeg har dessverre ikke klart å komme på noe bedre enn å bolte fast et par planker på undersiden av pulten.

Ulempen med å bolte fast to punkter på hver planke er jo at mutterne vil stikke opp på oversiden av bordet, i tillegg kan man ikke justere de. Det er må ingen måte noe krav at de må kunne justeres, men om noen har et forslag hvor dette er mulig så hadde jeg satt stor pris på innspill

Det kan jo hende det allerede finnes ferdige løsninger for dette allerede, men har ikke klart å finne noe

EDIT:
Ok, jeg har faktisk funnet noen som har laget dette, og de ser helt konge ut!

Her er den beste, denne kan justeres opp, ned og til sidene:
Ergoguys EG-ErgoArm Ergonomic Adjustable Arm Rest

Også har man denne, denne kan justeres opp og til sidene, men ikke ned:
eLink Pro® Ergonomic Arm Support


Så kommer nedturen, det finnes ingen forhandlere i Europa, så det eneste stedet jeg kan bestille denne ifra ser ut til å være her fra ebay.
Pris? $72 * 2 + $100 + %25 = $305, altså rett i underkant av 2600,-.

Det blir dessverre litt dyrt, så om noen har andre forslag så tar jeg de gledelig imot
Sist endret av simchris; 3. august 2016 kl. 12:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ergonomiske løsninger er ofte ganske dyre, til gjengjeld er de konstruert for å vare *evig* og det å hindre eller lindre muskel/skjelettplager er uvurderlig.

Her er en norsk leverandør av en tilsvarende løsning. http://www.ergopartner.no/handleddst...armstotte.html
Ellers kan du jo bare ha begge armene i fatle rundt halsen. Ganske behagelig, men sikkert ikke så effektivt jobbmessig.
Sitat av entropi Vis innlegg
Ellers kan du jo bare ha begge armene i fatle rundt halsen. Ganske behagelig, men sikkert ikke så effektivt jobbmessig.
Vis hele sitatet...
Nei, det vil muligens være behagelig for armene, men du vil da legge vekten på nakken din, og den slites også.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Ergonomiske løsninger er ofte ganske dyre, til gjengjeld er de konstruert for å vare *evig* og det å hindre eller lindre muskel/skjelettplager er uvurderlig.

Her er en norsk leverandør av en tilsvarende løsning. http://www.ergopartner.no/handleddst...armstotte.html
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Prisen er forsåvidt lik, men ser man har 14 dagers full returrett, frister litt å prøve


Sitat av entropi Vis innlegg
Ellers kan du jo bare ha begge armene i fatle rundt halsen. Ganske behagelig, men sikkert ikke så effektivt jobbmessig.
Vis hele sitatet...
Haha, vel det var kreativt i det minste!