Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1007
Jeg har faktisk hatt min Lenovo i over et år uten at jeg har visst om Lenovo sitt program : Energy Manager. E. M. har jo flere fordeler som Batteribevarings-modus. Slik at batteriet er ca 60% når jeg ikke har behov for å bruke batteriet som strømkilde. Det skåner batteriet. Dessuten funksjonen : Viftestøvfjerner. Da jeg ikke har brukt den tideligere, har jeg de 3 siste dagene kjørt viften flere ganger. Det kan sikkert ikke være skadelig ? Det har sikkert renset opp nå. Men det funksjionen som var mest spesiell, var Ytelsen. Den har stått på Lav Ytelse. Jeg forandret den til Høy Ytelse, og PCn går jo mye raskere etter det, selv om jeg mest bare har surfet. Noen som vil diskutere her ?
Sist endret av edso192451; 17. desember 2015 kl. 15:25.
Ligger flere diskusjoner på Lenovo sitt support-forum anngående både Energy og Power Manager.
Flere brukere har opplevd problemer med ytelse dersom Energy/Power manager er aktiv/installert.

Bug report: Energy Manager causes slow performance

Bug report: Power Manager causes slow performance after resuming from hibernation

Personlig kjører jeg maskinen min på "max performance" settings med windows sine innebygde instillinger.



Er ikke så sikker på at du trenger energy manager, det bruker å holde med å justere ned lysstyrken til skjermen osv. Dette er ting windows kan fikse automatisk.



Skru av wifi og bluetooth samt sette instillingene i f.eks. Nvidia control panel slik at maskinen bytter til integrert skjermkort dersom den går på batteri.

Sist endret av Turbolego; 18. desember 2015 kl. 18:51.