Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2444
Er ute etter en god arbeidsmaskin som skal brukes til webutvikling.
Også viktig at den er robust/bra byggekvalitet.

Har sett meg ut: Dell XPS 13-9380 13,3" med Intel® Core™ i7-8565U prosessor og 16 gig ram.

Egner denne seg godt til formålet? Prisen er 16k.

Ser det er 8. gen i7, er det stor forskjell på 8 og 10 gen?
Hei, kjenner ikke til modellen 9380. Men jeg kjøpte meg Dell xps 7590 tidligere i sommer og jeg er nå godt fornøyd med den. Byggekvaliteten er god, den er støpt i metall, ikkeno plastikk som bøyer på seg og knirker.

https://www.multicom.no/dell-xps-15-.../c/p1000483177 (jeg har ikke 4k skjermen)

Det jeg hatet med den i begynnelsen var såkalt "coil wine" støy, hørtes ut som en ide hdd av gammel type som gikk hele tiden, jævlig irriterende lyd. Nå er det blitt helt borte, den er nå helt stille og ytelsen er mer enn jeg trenger egentlig.

Ville googlet opp forskjellen på 8 og 10 gen

Søk opp no tester av 9380 ?
XPS er god kvalitet, og du blir sikkert fornøyd. Er du vandt med så liten skjerm fra før? Hvis ikke kan jeg av erfaring si at det kan bli litt lite, og vil i så fall anbefale 15".

Har du vurdert ThinkPad? De er ganske dyre hvis du kjøper nytt, men finner somregel mange gode tilbud på Finn. Jeg kjøpte nesten en XPS 15 til ~16k, men endte heller opp med en ThinkPad Carbon X1 (brukt, ett år gammel, topp stand) til ~8k, og vil si jeg fikk mye mer igjen for pengene med den!
Trenger ikke så heftig pc for å skrive noen linjer med kode. 13 tommer er etter min mening altfor lite, med mindre du har ekstern skjerm. Xps er god pc da. Ville nesten gått for Mac når du er oppe i den prisen allikevel. Behagelig å utvikle på.