Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1206
Hei har ein

SSD med 64GB på med W7 installert men så flink som eg er, klarer eg heile tiden å installere crap på denne C disken istede for å sette den på D der eg har 1TB disk plass.

Er det mulig å skifte slik at C blir D og fortsatt boote fra gamle SSD ? : ) Slik at spill og andre ting havner no automatisk i den store hardisken? : )
Sist endret av monet820; 10. april 2013 kl. 22:06.
Det er en eller annen måte du kan endre "download pathsene" på som er fungerer veldig effektivt for å løse akkurat det problemet. Dessverre er jeg litt usikker på hvordan man gjør det - om ikke jeg husker feil så fant jeg det ut ved å søke rundt på Hackforums.
Trådstarter
56 2
Takker for svar selv om det ikkje var til stor hjelp men skal prøve å finne ut hvordan og kommer til å legge ved link. her : ) om eg finner ut av det.
Windowstast + r
Skriv : regedit
finn fram til: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion
Endre DWORDs ProgramFilesDir, ProgramFilesDir (x86) fra f.eks C: til D:

Du ser det med en gang du kommer inn der.
Sist endret av Nikon01; 11. april 2013 kl. 13:54.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Windowstast + r
Skriv : regedit
finn fram til: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion
Endre DWORDs ProgramFilesDir, ProgramFilesDir (x86) fra f.eks C: til D:

Du ser det med en gang du kommer inn der.
Vis hele sitatet...
En ting å huske på at vist det er 64bit OS så er det 2stk regediter som må endres.
Det ligger i Syswow64 og ikke i system32 mappa
Sitat av redkite Vis innlegg
En ting å huske på at vist det er 64bit OS så er det 2stk regediter som må endres.
Det ligger i Syswow64 og ikke i system32 mappa
Vis hele sitatet...
Høh? Dette var jeg ikke klar over. Hvordan endrer man da den som ikke kommer opp når du starter regedit?
Sitat av hayer Vis innlegg
Høh? Dette var jeg ikke klar over. Hvordan endrer man da den som ikke kommer opp når du starter regedit?
Vis hele sitatet...
Du går inn i mappen syswow64 og starter regedit der

Edit: Kjapp googling:

Kode

In a 64-bit version of Windows® 7 (or Windows Vista™), you have
two “regedit.exe” one is 64-bit and the other is 32-bit: 

64-bit: 
C:\Windows\regedit.exe 

32-bit: 
C:\Windows\SysWOW64\regedit.exe
Sist endret av redkite; 11. april 2013 kl. 14:13.
Sitat av hayer Vis innlegg
Høh? Dette var jeg ikke klar over. Hvordan endrer man da den som ikke kommer opp når du starter regedit?
Vis hele sitatet...
%systemroot%\syswow64\regedit




edit: samuraiet
Sist endret av rolls; 11. april 2013 kl. 14:13.
Trådstarter
56 2
Sitat av redkite Vis innlegg
En ting å huske på at vist det er 64bit OS så er det 2stk regediter som må endres.
Det ligger i Syswow64 og ikke i system32 mappa
Vis hele sitatet...


Er på sjøen for øyeblikket men vil dette bare gjøre C om til D og D om til C og alt vil være som vanlig, når du installerer for eks: ei fil vil denne automatisk havne i den nye C disken eller fortsatt på D - programfiles.

Og om fortsatt slik som før, har du noen tips om hvordan skifte på det?
Det som skjer er at du endrer default installation path og slikt til D: eller en annen stasjon. Deretter så er det bare å rydde litt på C: evnt. reinstallere programmer på D:

Mener å huske det var en plass en kunne endre documents and settings mappa om til å bli lagt til på D:
Samme gjeder vel temp mappa.

Vist du søker litt på google ang. tips til Windows på SSD så kommer det opp en del nyttige ting
Trådstarter
56 2
http://www.starkeith.net/coredump/20...another-drive/

er det mulig å installere W7 på 2 forskjellige hardisker. som

SSD no med namnet C
HDD med namnet D

bytte desse slik SSD - D og HDD til C

installere w7 på D - og C -
velg boot ifrå SSD - og då etter mine forhåpninger ha all anna downloadinfo på C ? : ) eller vil dette:

doble alt, dermed installere begge tingene på C og D - eller bare fucke heile dritten?
Bygdetulling
varg300's Avatar
Det er en 32bit og en 64bit -versjon av regedit ja, men det finnes fremdeles bare ETT register, begge to redigerer det samme registret.
Dresom man endrer HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ ProgramFilesDir : DWORD Så vil nye programmer bli installert der, men en "bivirkning" er at det er ikke sikkert at den lenger klarer og finne de programmene og/eller deres komponenter som allerede er installert
Sitat av monet820 Vis innlegg
http://www.starkeith.net/coredump/20...another-drive/

er det mulig å installere W7 på 2 forskjellige hardisker. som

SSD no med namnet C
HDD med namnet D

bytte desse slik SSD - D og HDD til C

installere w7 på D - og C -
velg boot ifrå SSD - og då etter mine forhåpninger ha all anna downloadinfo på C ? : ) eller vil dette:

doble alt, dermed installere begge tingene på C og D - eller bare fucke heile dritten?
Vis hele sitatet...


Hvorfor installere Windows 7 på 2 harddisker? Dual-boot med samme OS er ikke noe vits. Endre registry så du får program files til en annen disk enn C: så kan du frigjøre litt plass.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Passer denne harddisken (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645022#info) til denne pcen (http://www.multicom.no/Xishan-W350S-...0042/p10625369)

det står at det er plass til en mer harddisk ! :P ??